skip to Main Content

تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی

یکی از سوالاتی که همواره از طرف مشتریان پرسیده می شود چگونگی ” تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی می باشد. در این نوشته می خواهیم به توضیح این موضوع بپردازیم.

تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی
تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی

آیا تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی ممکن می باشد؟

همانطور که می دانید پنجره لولایی و پنجره کشویی از پرکاربرد ترین انواع پنجره های دوجداره می باشند که در انواع کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد. پنجره های لولایی از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفتند که بعد ها انواع پنجره های کشویی به بازار ورود کردند.

اگر بخواهیم مستقیم به سراغ جواب سوال بالا برویم، جواب خیر است. پنجره upvc و یا پنجره آلومینیوم مدل  لولایی قابل تبدیل به پنجره کشویی نمی باشند ، به این دلیل که ساختار و نوع این دو پنجره از نظر پروفیلی متفاوت می باشد. اگر پنجره لولایی دارید که می خواهید آن را به کشویی تبدیل کنید باید کل پنجره را با یک مدل کشویی تعویض کنید، آنطور نمی باشد که صرفا لنگه های پنجره را باز کنیم و با یک لنگه کشویی تعویض کنیم، کل ساختار پنجره باید تعویض گردد.

اگر بخواهیم مستقیم به سراغ جواب سوال بالا برویم، جواب خیر است. پنجره upvc و یا آلومینیوم مدل  لولایی قابل تبدیل به پنجره کشویی نمی باشند ، به این دلیل که ساختار و نوع این دو پنجره از نظر پروفیلی متفاوت می باشد. اگر پنجره لولایی دارید که می خواهید آن را به کشویی تبدیل کنید باید کل پنجره را با یک مدل کشویی تعویض کنید، آنطور نمی باشد که صرفا لنگه های پنجره را باز کنیم و با یک لنگه کشویی تعویض کنیم، کل ساختار پنجره باید تعویض گردد.

چرا برخی از مشتری ها به دنبال تبدیل پنجره لولایی به کشویی هستند؟

اکثر کسانی که به دنبال تبدیل پنجره لولایی به کشویی هستند بخاطر کمبود فضا و کمتر اشغال کردن فضا در مدل کشویی نسبت به لولایی می باشد. پنجره لولایی همانطور که می دانید در هنگام باز شدن، بخشی از فضای خانه را می گیرد ولی در مدل کشویی اینگونه نمی باشد به همین دلیل اکثرا طرفدار پنجره دوجداره مدل کشویی می باشند.

پنجره دوجداره کشویی
تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی

کدام پنجره عایق تر است؟ مدل کشویی یا لولایی؟

از نظر فنی پنجره های لولایی عایق خیلی بهتری نسبت به مدل های کشویی می باشند. در سیستم های لولایی با توجه به اینکه در هنگام بستن پنجره لاستیک های آب بندی از نوع epdm به یکدیگر فشرده می شوند پنجره عایق خیلی قوی تری خواهد داشت اما در مدل های کشویی لنگه بازشو از کنار لنگه ثابت در هنگام باز شدن عبور می کند و در هنگام بستن دستگیره هیچ گونه فشردگی در لاستیک ها اتفاق نمی افتد و پنجره عملکرد عایقی خوبی چه از نظر صوتی و چه از نظر سرما ، گرما  و گرد و خاک ندارد.

پنجره دوجداره لولایی
پنجره مدل لولایی

معایب پنجره های کشویی معمولی:

  • عایق نبودن، حداکثر در بهترین حالت پروفیل و یراق ، تا میزان 70 درصد
  • نظافت سخت، پنجره های دوجداره کشویی همواره بخشی از شیشه لنکه باز شو در هنگام نظافت از دسترس دور می باشد و قابل تمییز کردن نمی باشد و در مدل های دوجداره کشویی نیز مثل مدل های تکجداره قدیمی ، لنگه پنجره به سادگی در نمی آید و احتیاج به تکنسین نصاب پنجره دارد.

پنجره دوجداره مدل کشویی

مزایای پنجره کشویی

  • در هنگام باز شدن هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند.
  • جهت فضای آشپزخانه با توجه به مدیریت فضا در آشپزخانه ، مخصوصا پنجره مقابل سینک ظرف شویی ،  و نیاز نبودن به عایقی 100 درصدی در این فضا، پنجره دوجداره مدل کشویی پیشنهاد می گردد.

از چه نوع پنجره لولایی استفاده کنیم که در هنگام باز شدن فضای کمتری را اشغال کند؟

اگر می خواهید پنجره دوجداره شما در هنگام باز شدن فضای کمتری را اشغال کند بهترین پیشنهاد استفاده از پنجره لولایی مدل دوحالته می باشد که هم در هنگام استفاده از حالت دوم ( پنجره همانند پنجره قطار و یا مترو باز می شود. ) فضای کمتری را اشغال می کند و هم اینکه بسیار بسیار از مدل های لولایی معمولی عایق تر می باشد.

پنجره دوجداره مدل لولایی
پنجره لولایی مدل دوحالته

بیشتر بدانید: چرا پنجره دوحالته یکی از بهترین انواع می باشد؟

چرا پنجره دوحالته بهترین نوع پنجره دوجداره می باشد؟

کدام یک از مدل های پنجره دوجداره کشویی 100 درصد عایق می باشند؟

اگر از طرفداران پنجره های کشویی هستید و می خواهید پنجره شما نیز 100 درصد عایق باشد، بهترین پیشنهاد استفاده از مدل لیفت اسلاید و یا فولکس واگنی می باشد.

پنجره دوجداره مدل کشویی لیفت اسلاید

بیشتر بدانید: مشخصات پنجره دوجداره لیفت اسلاید

پنجره ترمال بریک لیفت سری LST135

 

5/5 - (2 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top