skip to Main Content

پنجره ارسی فاراد که بصورت پنجره های دوجداره تولید می گردد ، یک محصول متمایز و مناسب جهت جایگزینی با پنجره های سنتی قدیمی می باشد.  محصول پنجره دوجداره ارسی قابلیت تولید در انواع مدل های پنجره upvc و پنجره آلومینیومی را دارد. پنجره های ارسی در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارند و ما سعی بر این کرده ایم که این پنجره های زیبا و ریشه دار را با تکنولوژی نوین تطابق و ترکیب نماییم.

پنجره ارسی مسجد نصیر الملک
مسجد زیبای نصیرالملک شیراز با پنجره های ارسی

 

ما در فاراد پنجره بر این باور هستیم  که “ارسی “یک هنر است و یک هنرمند ، هنرمندی که هنرش تبدیل  آفتاب سوزان و گاها خشن  به یک نقش نگاره ای ملایم ،  که تداعی کننده رقص نور با ساز چوب و شیشه است …

 

پنجره ارسی
پنجره ارسی در پروژه قم / پاییز 1399

از این نوع پنجره ها می توان در مرمت آثار باستانی و یا ساختمان های نوساز با سبک معماری ایرانی اسلامی استفاده کرد، این نوع پنجره مزایای بسیاری دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

 فاراد پنجره بعنوان تنهاترین و اولین تولید کننده پنجره های دوجداره سنتی با شیشه های رنگی ، در این صنعت شناخته می شود و تا به امروز از پنجره های  با کیفت این مجموعه در بسیاری از پروژه های فاخر با معماری سنتی ، استفاده شده است.

 

پنجره ارسی در رستوران نخود
پروژه رستوران نخود در الهیه / زمستان 1401

 

پنجره سنتی فارادمجموعه فاراد پنجره بعنوان اولین مبتکر تولید پنجره های سنتی دوجداره با شیشه های رنگی 3 میل پروژه های زیادی را در این مثل پنجره سنتی مشهد ، پنجره سنتی قم و …. همچنین در تهران به انجام رسانده است. تمامی تصاویر موجود در این صفحه مربوط به پروژه های انجام شده در مجموعه فاراد پنجره می باشد.

پروژه قم / پنجره ارسی آلومینیومی طرح چوب / شیشه های رنگی با گره چینی

در ویدئو زیر ، پروژه پنجره ارسی انجام شده در باغ آنا واقع در محمد شهر کرج را مشاهده می فرمایید. در این پروژه از پروفیل سری 70 ویستابست با یراق آلات roto آلمان استفاده شده است. طرح های گره چینی با توجه به المان های موجود در معماری ساختمان استفاده شده است.

 

 

در مورد سبک پنجره ارسی فاراد بیشتر بدانید

پنجره دوجداره ارسی فاراد کاملا عایق و دقیقا مطابق با طرح ها و نقوش گره چینی در پنجره های سنتی که در معماری ایرانی اسلامی  به وفور دیده می شود ، تولید می گردد. همانطوری که قبلا هم گفته شد ،  این محصول خاص و منحصر به فرد قابلیت تولید با پنجره upvc  و پنجره آلومینیومی ترمال بریک طرح چوب را دارد . این محصول را می توانید در انواع مدل های بازشو لولایی ، فولکس واگنی ، فرانسوی و آکاردئونی و لیفت اسلاید داشته باشید.

پنجره گره چینی فاراد

دکورهای گره چینی در بین فضای دوجدار شیشه دوجداره قرار می گیرد و در برابر شرایط طبیعی کاملا مصون هستند. در داخل این گره چنینی ها هم شیشه های رنگی قابل اجرا می باشد و هم می توان از طلق های رنگی اسفاده شود.

پنجره دوجداره ارسی
پنجره ارسی فاراد در پروژه باغ آنا / پاییز 1399

در مجموعه فاراد پنجره ، پنجره های ارسی در دو نوع 34 میل و 24 میل  تولید می گردند. جهت فضاهای داخلی مثل پارتیشن ، پنجره های داخلی ساختمان مثل رستوران های سنتی که پنجره در معرض تابش شدید نور خورشید نمی باشد از نوع 24 میل می توان استفاده کرد.

نوع 34 میل مناسب جهت پنجره های نمای اصلی ساختمان می باشد که در معرض شدید تابش نور خورشید می باشند. ساختار این پنجره ها بگونه است که در برابر تابش نور خورشید بسیار مقاوم می باشند.

دکور سنتی ارسی
کیفیت ابزار و رنگ دکور تولید شده در فاراد پنجره برای پنجره های دوجداره ارسی

در پروژه پنجره سنتی قم که یکی از کارهای نمونه مجموعه فاراد پنجره می باشد از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک طرح چوب با شیشه های رنگی در قسمت گره چینی ها استفاده شده است.

پنجره ارسی در جهان ویلا
پروژه ویلایی در شهرک زیبادشت کرج

تولید پنجره ارسی با پروفیل upvc طرح چوب ویستابست و شیشه دوجداره بصورت کاملا استاندارد و عایق- جهت اطلاعات بیشتر در ارتباط با  پنجره ارسی با واحد فروش فاراد پنجره 02122895334 تماس حاصل نمایید.

در مجموعه فاراد پنجره ، پنجره های ارسی در دو نوع 32 میل و 22 میل  تولید می گردند. جهت فضاهای داخلی مثل پارتیشن ، پنجره های داخلی ساختمان مثل رستوران های سنتی که پنجره در معرض تابش شدید نور خورشید نمی باشد از نوع 22 میل می توان استفاده کرد.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره آلومینیومی  ترمال بریک قابل تولید در انواع سبکهای پنجره های قدیمی و ارسی

پنجره سنتی اجرا شده در مجموعه گل محمدی دکتر رستگار / 1401

6 ویژگی  منحصر به فرد محصول پنجره ارسی فاراد 

1- حفظ معماری ایرانی اسلامی و سنت های کهن ایرانیان

2- کاملا عایق در برابر اتلاف انزژی و آلودگی های صوتی با توجه به دوجداره بودن آن

3- طول عمر بالا و مقاوم در برابر سرما ، گرما ، گرد و غبار و منطبق با انواع شرایط آب و هوایی

4- زیبایی فراوان در هنگام تابش نور خورشید و ایجاد رقص نور های رنگی بر کف اطاق و ایجاد نوعی محرمیت

5- شیشه های رنگی با رنگ های مختلف و گره کاری های اشکال هندسی و اسلیمی

6- هزینه تولید و کیفیت مناسب تر نسبت به مدل های  پنجره چوبی ارسی

 

قیمت پنجره ارسی فاراد

قیمت پنجره ارسی با توجه به نوع پنجره و طرح ها متفاوت است ، بعنوان مثال اینکه پنجره تولید شده آلومینیومی و یا UPVC باشد قیمت آن متقاوت است. قیمت پنجره upvc ارسی مناسب تر از مدل های آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

طرح های گرف چینی نیز در قیمت پنجره ارسی تاثیر گذار می باشد ، گره شلوغ باشد و یا حاشیه ، قیمت آن متفاوت می باشد. قیمت پنجره ارسی به طور میانگین در مورخه زمستان 1402 هرمتر مربع از 8 تا 14 میلیون قابل محاسبه می باشد.

پنجره ارسی
پروژه شهرک جهان ویلا در هشتگرد

 

نکاتی که در ارتباط با سفارش فریم آهنی پنجره های سنتی باید توجه کرد

پیشنهاد ما این است که حتما قبل از سفارش فریم های فلزی محل نصب پنجره ، نوع پنجره و طرح آن را انتخاب کنید، با توجه به اینکه هم یک از این طرح های ارسی ، مخصوصا طرح های حاوی شمسه در کتیبه و یا خم های شاخ بزی ، از قوانین هندسی خاصی پیروی می کنند ، قبل از سفارش و ساخت فریم های فلزی حتما از مشورت کارشناسان ما در فاراد پنجره استفاده کنید.

  • بهترین نوع قوطی ، قوطی 60*40 با گوشته داخلی 2.5 یا 2 می باشد.
  • خم و هلال ها حتما حتما باید نورد شود و توسط یک استاند کار ماهر تولید گردد.
  • ابعاد فریم آهنی باید با توجه به ابعاد استاندارد پنجره ها در قسمت بازشو و کتیبه ها سفارش داده شود.
  • جهت درب ورودی حتما باید ابعاد استاندارد درب یک لنگه و یا دو لنگه درنظر گرفته شود.
  • قوطی ها و یا ساب فریم های پنجره از سمت بالا حتما به سقف جوش داده شود و حتی در طرفین .

انواع نقش های بکار رفته در پنجره های ارسی

1- نقش اسلیمی

این طرح ها از گیاهان موجود در طبیعت الهام گرفته اند که در نقشه های فرش و نقاشی های مختلف به وفور دیده می شوند. طرح ها اسلیمی نوعی نقوش تزئینی  به شکل شاخ و برگ گیاهان می باشد و الهام گرفته از طبیعت هستند.

 

پنجره ارسی upvc

2- نقش  گره چینی

این نقش ها بصورت نقوش هندسی می باشند که از طبیعت، کائنات و گیاهان الهام گرفته شده اند و در گوشه ها به صورت زاویه دار می باشند. در این مدل طراحی از هندسه نقوش به صورت متحد الاجرا و وحدت گرا در کنار هم ، طرح های اصیلی را به وجود می آورند که زیبایی خاصی را در معرض نمایش می گذارد.

در واقع هنر گره چینی عبارت است از یک ترکیب هماهنگ و منظم  از شکلهای مختلف هندسی به هم پیچیده، موزون و جذاب که با استفاده از خط‌های راست و صاف شکل می گیرند. در تصویر پایین یک نمونه از طرح گره چینی اجرا شده در یکی از پروژه های فاراد دیده می شود.

پنجره ارسی در هشتگرد

پروژه پنجره ارسی فاراد / شهرک جهان ویلای هشتگرد / پاییز 1400

3- نقش بته جقه

این طرح نماد درخت سرو می باشد و مظهر آزادی و آزادگی، تواضع و خمیدگی ایرانیان می باشد. به روایتی دیگر نماد در زرتشت مظهرد اهورا مزدا و نشان خورشید و مظهر عظمت می باشد. ” بته جقه ” همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شده نما سرو خمیده است که نشانه فروتنی و تواضع ایران و ایرانیان می باشد.

 

این نقش در سالیان سال در انواع تولیدات صنایع دستی مثل فرش ، قالیچه ، کاشی کاری ، شال دوزی و ….. به وفور دیده می شود و یکی از نقوش محبوب و با ارزش به حساب می آید.

 

 

پنجره ارسی upvc

4- نقش چهار پر

این نقش الهام گرفته از برگ های شبدر می باشد که نماد خوشبختی و سعادت می باشد. این نقش که الهام گرفته از برگ گیاه شبدر می باشد در برخی از فرهنگ ها نیز نماد خوش شانسی می دانند و دلیل آن نیز بر این اساس است که عملا گیاه شبدر 3 برگ دارد و در حالت های کم یک شبدر چهار برگ نیز یافت می شود و برای همین یک شبدر چهار پر را نماد خوش شانسی می دانند.

پنجره دوجداره ارسی
پروژه پنجره ارسی فاراد در محمد شهر کرج/ باغ آنا / پروفیل upvc طرح چوب ویستابست یراق roto آلمان/ پاییز 1399

عده ای بر این باورند که یابنده یک برگ شبدر چهار برگ می تواند آروزیی کند که در صورت نیب پاک آرزو کننده ، آن آروزه محقق می گردد.

هر برگ این شبدر خوش شانس و یا همان نقش چهار پر نشان دهنده معانی زیبایی می باشد.

اولین برگ نشانه امید: برگ اول نشانه امید به آینده و خوش بینی و برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف

دومین برگ نشانه ایمان: تصیمیم مصمم گرفتن بر انجام کاری

سومین برگ نشانه عشق: برگ سوم نشانه عشق می باشد و اهمیت آن در زنگی

چهار مین برگ شانس: برگ چهارم متمایز ترین برگ می باشد که نشانه خود شانس است.

 

پنجره ارسی upvc

تفسیر و معانی این نقوش به کار رفته در پنجره های گره چینی ، سنتی که ارسی هم یکی از انواع آنها می باشد ، بر زیبایی این محصولات دو چندان اضافه می کند.

همین المان های خوشبختی ، ایستادگی  است که وقتی در قالب یک پنجره زیبا در ساختمان ما قرار می گیرند ، حس بسیار خوبی را به انسان القا می کنند. البته در کنار تابش نور زیبای خورشید این نقوش به رقص در می آیند.

 

 

پنجره های ارسی

انواع طرح های  پنجره ارسی که در فاراد پنجره قابلیت تولید را دارند

در اشکال زیر انواع طرح جهت پنجره ارسی upvc  نشان داده شده است ، شما جهت سفارش محصول پنجره upvc ارسی و یا آلومینیوم می توانید طرح مورد نظر خود را از بین طرح های زیر و برمبنای شکل و طرح پنجره خود انتخاب نمایید.

در تصویر پایین که می بینید ، یکی از پروژه های فاراد پنجره می باشد که در آن یک ساختمان با قدمت 100 ساله بازسازی شد و از پنجره های دوجداره گره چینی فاراد در این پروژه نصب شد. تمام المان های بکار رفته در این پروژه تماما مطابق با معماری ایرانی بوده که در نهایت زیبایی خاص و منحصر به فردی ایجاد شد.

پنجره ارسی شهر ری

کاربردهای پنجره ارسی 

1- ساختمان های مسکونی با طرح معماری ایرانی اسلامی

2- رستوران ها و سفره خانه های سنتی

3- هتل ها

4- مساجد و اماکن مذهبی

5- بازسازی و مرمت بناهای قدیمی و آثار باستانی

6- در بحث تعویض پنجره های قدیمی ساختمان های آجری و قدیمی

در تمامی مواردی که در بالا اشاره شد می توان از پنجره upvc ارسی استفاده کرد.

پنجره ارسی در پردیس تهران
پروژه انجام شده توسط فاراد پنجره در پردیس تهران

اثرات و دلایل استفاده از پنجره دوجداره ارسی به سبک معماری ایرانی

1. نور:  باعث می شود که نور خورشید به صورت معتدل به داخل اتاق بتابد، نه کمتر و نه بیشتر.
2. روانشناسی رنگها:  از نظر روانشناسی رنگهای مختلف این شیشه ها و ایجاد نورهای هم رنگشان بر روی انسان تأثیرات مختلفی می گذارد، که هر رنگ کنار رنگ دیگر شدت این تأثیر را خنثی می کند و مقدار مناسب آن را تنظیم و تعدیل می کند.

بیشتر رنگهای استفاده شده در شیشه های ارسی رنگهای لاجوردی قرمز، سبز و زرد هستند و هر کدام به تنهایی یک تأثیر روانشناختی مجزایی دارند.
3. زیبایی:  سطح پنجره های ارسی را با استفاده از انواع نقشهای گوناگون گره سازی و با شیشه های رنگی می آراستند و ترکیب های بدیعی پدید می آورند و بدین صورت هماهنگی بین این شبکه های هندسی و نورهای رنگی باعث ایجاد زیبایی دلپذیری می شوند.

 

دوجداره ارسی
پروژه انجام شده در محمد شهر کرج

4. محرمیت:  پنجره های ارسی همچنین باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت می شود.
5. خواص صوتی:  اگر قطعات یک گره نسبت به هم زوایای مختلف یا متعدد پیدا کند جابجایی صوتی ایجاد می کند، این جابجایی تابع قوانین علم آکوستیک است.

فرم های شش وجهی نیز دارای خواص صوتی هستند، از کاربرد صوتی شش وجهی در طبیعت می توان کندوی زنبور عسل را مثال آورد که دقیقاً عمل انتقال صوت را انجام می دهد.
6. دور کردن حشرات مزاحم:  شیشه های رنگی پنجره های ارسی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضای بیرونی اتاق های دارای پنجره های ارسی می شوند.

برخی از پروژه های پنجره ارسی upvc  انجام شده توسط مجموعه فاراد پنجره

در این قسمت تصاویر برخی از پروژه های پنجره دوجداره ارسی که توسط مجموعه فاراد پنجره انجام شده است را آورده ایم . تمامی پروژه ها قابل بازدید هستند.

1- پروژه پنجره ارسی در نیشابور

اینبار محصول پنجره دوجداره ارسی فاراد در منطقه نیشابور واقع در استان خراسان در پروژه پنجره ارسی نیشابور. در این پروژه که یک پروژه نوسازی می باشد بخشی از پنجره های نصب شده توسط مجموعه فارارد پنجره انجام گرفته است.

پنجره دوجداره سنتی در نیشابور

در کتبیه پنجره های قوسی شکل و هلالی از گره چینی های دوجداره استفاده شده است . در این پروژه که معماری آن نمونه ای از معماری ایرانی بود، پنجره های ارسی نصب شده زیبایی دوچندانی را در نمای ساختمان ایجاد کرد.

پنجره ارسی نیشابور

مشخصات فنی پنجره ارسی نیشابور:

نام پروژه : پروژه پنجره ارسی نیشابور

نوع پروفیل upvc : در این پروژه از پنجره های دوجداره یو پی وی سی طرح چوب ویستابست استفاده شد که ظاهری همانند پنجره های چوبی دارند و در آن استاندارد های لازم رعایت شده است  جهت هر نوع آب و هوایی قابلیت اجرا دارند.

نوع یراق آلات: در پروژه های پنجر ارسی با توجه به وزن شیشه و دکور ، از یراق آلات استاندارد roto آلمان و متناسب با وزن محاسبه شده ، استفاده می گردد.

پنجره گره چینی در نیشابور

نوع شیشه دوجداره : در تمامی شیشه های دوجداره از دکور گره چینی استفاده شد و ساختار شیشه دوجداره طوری چیدمان شد که علاوه بر ضد سرقت بودن ، مشخصه های مخصوص جهت محافظت از دکور گره چینی را داشته باشد.

پنجره ارسی در مشهد

در پروژه پنجره سنتی مشهد که تصویر آن در بالا آمده است با توجه به اینکه پنجره های موجود قبلا توسط مجموعه دیگری تولید و نصب شده بود، طبق درخواست مشتری و بررسی آن ، شیشه های دوجداره گره چینی تولید شد و با کمی تغییرات فنی در پنجره موجود، شیشه های ارسی به زیبایی تمام و با شرایط فنی موجود نصب گردیده شد.

 

در پنجره های ارسی با توجه به ضخامت نهایی شیشه دوجداره از پروفیل های مخصوص استفاده می شود ، همچنین در داخل این نوع پنجره ها جهت بالا بردن مقاومت پنجره از گالوانیزه های داخلی استاتیکی استفاده می گردد.

پنجره ارسی نیشابور

ابعاد برداری و نصب : ابعاد برداری و نصب پنجره ها توسط کارشناسان فنی فاراد صورت گرفت ، همچنین فریم های آهنی نیز با توجه به دقت بالا در ساخت هلال ها ، توسط فارد تولید و محل پروژه همراه پنجره ها ارسال گردیده شد.

اجرا: پاییز 1401

پنجره ارسی نیشابور

در قسمت پایین می توانید فیلم پروژه را مشاهده نمایید.

 

 

2- پروژه پنجره ارسی در منطقه شهر ری

پروژه پنجره ارسی شهر ری یکی دیگر از پروژه های پنجره ارسی مجموعه فاراد پنجره می باشد که به زیبایی تمام طراحی و نصب گردید.

در این پروژه یک ساختمان قدیمی با قدمت یکصد ساله با سبک معماری سنتی ایرانی توسط هنر دست معماران ایران زمین بازسازی شد و پنجره های سنتی تولید شده با توجه به ابعاد موجود پنجره ها و با درنظر گرفتن نیاز ها و درخواست های مشتری طراحی و تولید گردیده شد.

پنجره ارسی شهر ری

این پروژه در محدوده شهر ری تهران و در یک منطقه آرام و دسترسی عالی قرار دارد. پنجره های دوجداره ارسی مورد استفاده در این پروژه از سری پنجره های upvc طرح چوب فاراد پنجره میباشد که در مقابل تغییرات آب و هوایی و تابش نور خورشید مقاومت بسیار بالایی را دارند. شیشه های دوجداره با گره چینی های سنتی با ساختار ضد ضربه و ضد شکست از سمت نمای بیرونی در نظر گرفته شده است.

پنجره ارسی شهر ری واقع در تهران

خم های مورد استفاده در این پروژه با توجه به وضعیت موجود پنجره های قدیمی موجود ، طراحی شد و با یک شعاع حداقل و ظرافت زیبایی انجام شد. یرق آلات همگی از برند roto آلمان و همگی با تحمل وزن محاسبه شده ، انتخاب گردیدند.

پنجره دوجداره ارسی شهر ری
پنجره ارسی شهر ری
ویژگی های پروژه پنجره ارسی شهر ری:

نام پروژه: پنجره ارسی شهر ری

کارفرما: سرکار خانم مهندس رخصتی

نوع پروفیل upvc: پروفیل طرح چوب ویستابست سری 7 سانت

نوع یراق آلات: یراق آلات آلمانی roto به صورت ست کامل تک حالته و دوحالته و درب سویچی

نوع شیشه های دوجداره : شیشه های دوجداره با گره چینی های سنتی ، در این پروژه از جهت کتیبه درب اصلی ورودی از طرح گره چینی های مسجد نصیر الملک شیراز استفاده شده است.

اجرا: زمستان 1400

پنجره سنتی شهر ری
پروژه پنجره ارسی شهر ری

تصاویر بیشتر از  پروژه های پنجره ارسی در فاراد پنجره

تعداد 41 نظر و سوال

    1. سلام/ شیشه های دوجداره با دکور ارسی قابلیت نصب بر روی انواع پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم را دارند.

  1. ببخشید یه سوال داشتم شما تولید کننده اصلی این پنجره ها هستین؟
    آخه من فقط تو پیج و سایت شما دیدم که اینقدر نمونه دارین و تمییز کار شده برای دوتا سایت دیگه رو دیدم خیلی مصنوعی بود انگار از این طلق رنگیا گذاشته بودن شبیه کاردستی بود
    برای ما مهمه که با تولید کننده اصلی کار کنیم

    1. سلام
      فاراد پنجره اولین تولید کننده پنجره های دوجدار به سبک ارسی می باشد. محصول پنجره سنتی فاراد یک محصول یونیک و خاص می باشد که در مجموعه فاراد پنجره تولید می گردد. این گره چینی های در انواع و ضخامت های مختلف قابل تولید می باشد.

    1. سلام
      محصول پنجره سنتی به صورت کامل همراه با پنجره دوجداره فروخته میشود.

  2. میشه هم از شیشه ارسی استفاده کرد هم از این شیشه ها که داخلش تقسیم بندی داره هزینش به چه صورت؟

  3. سلام و عرض ادب،سوالی داشتم خدمتتون اینکه شما اون طرح قدیم مشبک رو روی پنجره از پشت میچسبونید یا وسط پنجره بین شیشه داخل و بیرون قرار میدید،؟با تشکر🙏

  4. سلام، طرح های گره چینی رو میتونیم انتخاب کنیم؟ یا فقط همین طرحایی که عکسشونو گذاشتید تولید می کنید؟

    1. سلام
      پنجره های دوجداره ارسی بر روی پنجره های خاصی قابلیت تولید و نصب را دارند که ویژگی های مربوطه را حتما باید دارا باشد.

    1. سلام
      در اکثر طرح های پنجره ارسی قیمت ثابت می باشد ، در یک سری از طرح های خاص و پرکار ، قیمت محاسبه می گردد.

  5. سلام روز بخیر
    ما لردگان هستیم از این مدل پنجرتون خیلی خوشمون اومده چطور میتونیم مدل هلالش رو سفارش بدیم

  6. سلام ما دوتا پنجره مدل ارسی میخوایم فقط میخواستم بدونم امکانش هست طرح داخلشو خودمون بدیم؟

    1. سلام
      بله می توانید طرح مورد نظر خود را جهت پنجره ارسی ، سفارش دهید.

    1. سلام
      بله امکان طرح و رنگ در پنجره های ارسی وجود دارد. طرح مورد نظر خود را ارسال بفرمایید.

  7. سلام و خسته نباشید
    ما همکار هستیم
    شرایط نمایندگیتونو برای اینکار میخواستم بدونم

  8. باسلام وخسته نباشید
    کارهای ارسی داخل سایت واقعا زیباست آیا اون حس سنتی قدیمیو انتقال میده داخل بنا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top