skip to Main Content

انوع پنجره شاه نشین و ویژگی های آن

شاه نشین به بخشی از ویلا یا خانه گفته می شود که طراحی آن نسبت به سایر قسمت ها متفاوت تر و جذاب تر می باشد ،

پنجره شاه نشین یکی از جذابیت هایی است که به این قسمت خانه و یا ویلا داده می شود.

در این نوشته می خواهیم با ویژگی های این نوع پنجره آشنا شویم. شما با  توجه به اینکه نوع شاه نشین ، مدرن یا سنتی است  می توانید پنجره دوجداره استاندارد و مناسب را جهت این فضا از خانه انتخاب نمایید.

طراحی خانه و یا ویلا نیازمند تخصص و دانش کافی می باشد تا بنای اجرا شده بتواند در عین کاربری مناسب دارای زیبایی و چشم انداز مناسب باشد.

پنجره شاه نشین
در عین حال جدا از دانش طراح و مهندسین ساختمان یا ویلای مسکونی شما می بایست اطلاعاتی درباره بخش های مختلف آن داشته باشید تا بتوانید در هنگام ساخت و یا خرید واحد مسکونی یا ویلا تصمیمات درست را اجرایی نمایید.

پنجره شاه نشین

در ساخت خانه و یا ویلا چه در معماری سنتی و چه در معماری کلاسیک و مدرن امروز قسمت شاه نشین یکی از نکات بسیار مهم خواهد بود و همانطور که از نام آن مشخص است این قسمت از مهمترین و حساس ترین نقاط یک ساختمان مسکونی یا ویلایی است.
شاه نشین جذاب ترین قسمت یک ساختمان مسکونی و یا ویلایی است که در کشور ما دارای سابقه طولانی و ریشه در معماری اصیل سنتی دارد.

در شاه نشین های معماری قدیمی ایرانی هنرهایی همچون گچبری و آیینه کاری فضای بسیار زیبا و دلنشینی ایجاد می کرد که البته امروزه این سبک  بسیار کم و محدود استفاده می شود اما در طراحی های مدرن و کلاسیک این سبک از فضا  طرفداران بسیاری دارد.

عموما طراحان، فضای شمالی ساختمان و یا ویلای مسکونی را جهت اجرای این فضا  استفاده می کنند تا از نور مناسب آن بهره مند شوند .این قسمت از خانه  می تواند بهترین مکان برای مطالعه ، صرف ناهار و استراحت روزانه باشد.
با توضیحات که در بالا اشاره شد ، ح طراحی و اجرای پنجره این بخش از خانه  بسیار حائز اهمیت خواهد می باشد.

پنجر در قسمت شاه نشین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پنجره هایی که برای قسمت شاه نشین پیشنهاد می شود:

  • پنجره های کشویی مدل فولکس واگنی و یا لیفت اسلاید ، با توجه به فیتینگ 100 درصدی و عدم شنیده شدن صدای زوزه باد.
  • پنجره های ثابت با ابعاد بزرگ و شیشه های سکوریت جهت داشتن بهترین ویو در این قسمت
  • پنجره های دوجداره ارسی جهت زیبایی بسیار در هنگام تابش نور خورشید و رقص نور با ساز شیشه و چوب

بیشتر بدانید: مشخصات فنی پنجره دوجداره فولکس واگنی 

پنجره ارسی در جهان ویلا

همانطوری که  گفته شد پنجره این قسمت باید با توجه به سبک معماری انتخاب گردد، بعنوان مثال اگر شاه نشین شما بصورت مدرن ساخته شده است باید از پنجره هایی با ابعاد بزرگ و سبک های مدرن استفاده کنید و یا اگر اینکه فضای شما به صورت سنتی اجرا شده  است می توانید از پنجره های سنتی با ترکیبی از گره چینی ها و شیشه های رنگی استفاده نمایید.

در کل این نکته بسیار مهم می باشد که قسمت شاه نشین ویلا و یا خانه شما برای چه منظوری طراحی و اجرا شده است که پنجره خود را نیز متناسب با آن هدف انتخاب نمایید تا برآورد کننده تمام نیاز های شما باشد.

پنجره دوجداره شاه نشین

همانطوری که  گفته شد پنجره این قسمت باید با توجه به سبک معماری انتخاب گردد، بعنوان مثال اگر شاه نشین شما بصورت مدرن ساخته شده است باید از پنجره هایی با ابعاد بزرگ و سبک های مدرن استفاده کنید و یا اگر اینکه فضای شما به صورت سنتی اجرا شده  است می توانید از پنجره های سنتی با ترکیبی از گره چینی ها و شیشه های رنگی استفاده نمایید.

در کل این نکته بسیار مهم می باشد که قسمت شاه نشین ویلا و یا خانه شما برای چه منظوری طراحی و اجرا شده است که پنجره خود را نیز متناسب با آن هدف انتخاب نمایید تا برآورد کننده تمام نیاز های شما باشد.

پنجره بیرون زده

به علت تامین نور مناسب و وسعت دید بالا که لازمه اصلی یک پنجره شاه نشین در معماری های مدرین هستند ، پنجره می بایست سطح و مساحت  وسیع تری داشته باشد تا بتواند نمای بیرونی را با فضای داخلی متصل سازد.
پنجره دوجداره استاندارد از جنس آلومینیوم یا یو پی وی سی و شیشه های بزرگ که بتواند فضایی آرام و دلچسب را برای ساکنین ایجاد کند . با توجه به ابعاد بزرگ پنجره و شیشه دوجداره در قسمت شاه نشین می بایست این کالا از مشخصات فنی استاندارد با ایمنی بالا استفاده شود.

پنجره دوجداره  شاه نشین استاندارد می بایست دارای مشخصات زیر باشد:

پروفیل upvc و یا آلومینیومی استاندارد در پنجره دوجداره جهت این فضا از خانه به علت ابعاد بزرگ پنجره شاه نشین ، پروفیل این پنجره می بایست بتواند وزن شیشه و فشارهای وارده بر آن را تحمل نماید .
استفاده از پروفیل غیر استاندارد چه در نوع upvc و نوع آلومینیوم آن می تواند در مدت زمان مشکلات عدیده ای ایجاد نماید. طراحی بازشو ها باید به گونه ای باشد که دسترسی جهت تمییز کردن شیشه ها به راحتی صورت پذیرد.

پنجره بزرگ جهت فضای شاه نشین

 مشخصات شیشه دوجداره استاندارد مورد استفاده:

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد یکی از مشخصات پنجره شاه نشین ابعاد بزرگ شیشه دوجداره آن می باشد.

حال با توجه به این ویژگی در پنجره شاه نشین ، شیشه دوجداره می بایست از ایمنی و ساختار مناسبی برخوردار باشد تا بتواند سلامت فیزیکی کاربران واحد مسکونی و یا ویلا را تضمین نماید.
استفاده از شیشه های دوجداره با ضخامت های استاندارد به صورت سکوریت ( نشکن) و یا لمینیت از جمله راهکارهی مفید در بحث ایمنی سازی شیشه دوجداره پنجره شاه نشین می باشد.

پنجره دوجداره مناسب شاه نشین

یراق آلات استاندارد مورد استفاده در پنجره شاه نشین:

در پنجره شاه نشین قسمت های ثابت ( فیکس) و یا بازشو طراحی می شود. اتصال و حرکت در پنجره شاه نشین توسط یراق آلات صورت می پذیرد که با توجه با اندازه بزرگ این پنجره استفاده از یراق آلات استاندارد بسیار حائز اهمیت است.
یراق استاندارد می بایست وزن لنگه بازشو را به صورت کامل ساپورت کند و در عین حال عملکرد صحیح خود را در طول زمان از دست ندهد.

از طراحی تا نصب پنجره

به علت نوع استفاده از این فضا و  ابعاد بزرگ و یا کوچک بودن در پنجره شاه نشین ، آنالیز ، طراحی، اندازه گیری ، تولید و چگونگی نصب اهمیت بسزایی خواهند داشت.

استفاده از نیروی انسانی متخصص در کلیه مراحل یاد شده می تواند ضمانت قطعی باشد بر عملکرد صحیح پنجره شاه نشین در سال های متوالی. استفاده از پنجره های دوجداره استاندارد جهت این قسمت از خانه می تواند پاسخگوی نیاز های شما از جمله عایق صوتی بودن ، عایق حرارتی بودن ، و زیبایی و طول عمر بالا باشد.

قیمت انواع پنجره دوجداره استاندارد با توجه به ابعاد و طرح آنها در لینک زیر:

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 1402

شما می توانید جهت مشاوره یا خرید با واحد فروش و یا فنی مهندسی شرکت فاراد پنجره به شماره 021-22895334-22895430 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top