skip to Main Content

پنجره دوجداره کرج

تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که بیشترین میزان اتلاف انرژی در ساختمان ها به دلیل پنجره ها می باشد. انرژی تلف شده توسط پنجره ها شامل ۴۰ درصد از انرژی تلف شده گل می باشد. در ساخت پنجره های دوجداره که با نام پنجره upvc نیز شناخته می شوند از یک ماده، که متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام استفاده شده است.
در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های پنجره دوجداره و تاثیرات آن نیز برکاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا صحبت کنیم با ما همراه باشید.

انواع پنجره دوجداره

بیشتر بدانید:بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی

ویژگی های پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از شیشه های دوجداره با فریم upvc ساخته می‌شود. پنجره upvc جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت درب و پنجره دو جداره می باشد. از ویژگی های بارز آن میتوان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و عدم اشتعال پذیری آن اشاره کرد. در واقع پایه پنجره دوجداره بر پایه شیشه دوجداره است. در این نوع پنجره دو یا چند لایه شیشه به کمک نوار اسپیسر که دور تا دور آنها قرار گرفته از همدیگر جدا شده اند و فضای بین شیشه ها با هوا یا گاز آرگون و یا sf۶ پر می‌شود. اسپیسرها اصولاً از جنس آلومینیوم اند که درون آنها با ماده سیلیکا ژل که نوعی رطوبت گیر است و رطوبت هوای بین دو شیشه را جذب می‌کند پر شده است.

انواع پنجره های دوجداره

در یک دسته بندی کلی انواع پنجره به دو نوع تقسیم می شود:
یک برحسب مدل بازشو
دو بر حسب جنس

انواع پنجره دوجداره از لحاظ جنس

پنجره دوجداره از جنس upvc
پنجره دوجداره از جنس آلومینیوم

ویژگی های پنجره دوجداره

مزایای استفاده از پنجره دوجداره

  • امنیت پنجره های دوجداره بسیار بالاست، چرا که شکستن دو لایه شیشه به فشار و انرژی زیادی نیاز دارد.
  • گاز آرگونی که فضای بین شیشه ها را پر کرده نوع عایق حرارتی است و در برابر خروج گرما به بیرون ساختمان مقاومت می‌کند. این نوع پنجره ها در زمستان از خروج گرما و در تابستان از ورود آن به داخل ساختمان جلوگیری می نماید.
  • این پنجره ها علاوه بر اینکه عایق حرارتی محسوب می شوند از آلودگی صوتی نیز جلوگیری می کنند. دو یا چند جدار شیشه ای که در این پنجره ها به کار رفته میزان صدا را کاهش داده و محیطی آرام برای ساکنین فراهم می آورد.
  • پنجره های دوجداره upvc در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند و تغییر شکل نمی دهند.آب بندی کامل آن باعث عدم نفوذ آب به داخل در هنگام بارندگی های شدید می شود.
  • درزبندی کامل آن از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می کند.
  • در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است و مانع از انتقال آن به فضای داخل ساختمان می شود. همچنین اثرات مخرب این اشعه را حذف می کند.
  • طول عمر بالایی دارند و حتی قابلیت استفاده مجدد پس از تخریب و نوسازی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول می باشد.
  • از دیگر قابلیت های این پنجره ها غیرقابل اشتعال بودن، مقاوم در برابر پوسیدگی و خورندگی مانند اسیدها بازها و مواد شیمیایی می باشد.

پنجره دوجداره

اگر برای ساخت پنجره های دوجداره از شیشه های دوجداره استفاده گردد؛ سطح صدا بین ۲۰ تا ۳۵ دسی بل کمتر خواهد شد.

کاهش آلودگی هوا

کرج یکی از کلان شهرهای پرجمعیت است که امروزه روز به روز بر جمعیت آن افزوده می شود. نفوذ هوای آلوده به داخل ساختمان به خصوص در شهرهای بزرگ مانند کرج مشکلات زیادی را علاوه بر بیماری های تنفسی به وجود آورده است. آلودگی هوا در فصل زمستان به علت پدیده وارونگی هوا با روند افزایشی همراه است و گاهی اوقات به حد هشدار می رسد. در واقع اینکه بتوانیم محیطی را از نظر آلودگی های محیطی به خصوص آلودگی هوا مصون داریم نقش مهمی در سلامتی ما ایفا خواهد کرد.
همه ما  حدود ۹۰ درصد زمان خود را در محیط هایی مانند ادارات و منازل مسکونی خود سپری می‌کنیم.مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا که شامل آسیب های مغزی، سرطان ریه، سکته‌های قلبی و… می باشد؛ اما در محیط های بسته اتفاق می‌افتد.
یکی از عوامل مهم تاثیرگذار استفاده از پنجره دو جداره و به طور کلی عایق می‌باشد. به کار بردن درب و پنجره های دوجداره با استفاده از درزگیرهای مناسب و استاندارد از ورود هوای آلوده ممانعت می کند.

بیشتر بدانید:ده نکته مهم در خرید پنجره دو جداره

کاهش آلودگی صوتی

صدا با شدت ۹۰ دسی‌بل برای سیستم شنوایی انسان مضر میباشد. بعلاوه شدت صدا با ۱۲۰ دسیبل بسیار خطرناک بوده و بیشتر از آستانه تحمل است. بنابراین در کاربری های صنعتی و کارگاهی نیز نیاز به پنجره دوجداره به شدت احساس می شود.

در واقع باید گفت آلودگی‌صوتی نقش مهمی در کاهش فعالیت های مغزی و ناهماهنگی‌های فکری دارد. همچنین صدای زیاد با تحریک بیش از حد گوش، سبب تهوع و استفراغ می‌شود. البته باید افزود که صدا های ناگهانی می توانند ضربان قلب یا فشار خون را افزایش داده و سبب افزایش میزان اکسیژن مصرفی شوند.

اگر برای ساخت پنجره های دوجداره از شیشه های دوجداره استفاده گردد؛ سطح صدا بین ۲۰ تا ۳۵ دسی بل کمتر خواهد شد. با توجه به اینکه شدت سر و صدا در شهرهای بزرگ همچون کرج حدود ۶۰ الی ۷۰ دسی‌بل است و به عنوان صدای مزاحم شناخته می شود. استفاده از این نوع پنجره ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. برای کاهش بیشتر آلودگی صوتی موارد زیر موثر است:

  • پنجره عایق
  • پنجره آب بندی شده
  • شیشه دوجداره در پنجره

استفاده از یک قاب ثابت در کنار پنجره های بازشو میزان اتلاف انرژی از در و پنجره های ساختمان را می‌تواند تا ۴۰ درصد کل انرژی آن ساختمان باشد. علاوه براین برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر انرژی و جلوگیری از ورود آلودگی های هوایی ، صوتی و کاهش مصرف سوخت با استفاده از پنجره های دوجداره با طراحی های کارآمد و زیبا پیشنهاد می شود.
استفاده از پنجره های دو جداره در ساختمان های نوساز و تعویض پنجره های قدیمی در ساختمان های فعلی از جمله مهمترین راهبرد در جهت مقابله با اثرات بلند مدت آلودگی هوا و آلودگی صوتی است. بدون شک جایگزین کردن این پنجره ها با پنجره های قدیمی کمک بزرگی به اقتصاد و سلامت جامعه است.

شرکت فاراد پنجره با سابقه ۱۰ ساله توانسته است سیستم های درب دو جداره و پنجره upvc رو با بهترین کیفیت عرضه کند. پروفیل استفاده شده در این شرکت ویستا بست و یراق آلات roto آلمان برای شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top