skip to Main Content

مزایای پنجره آلومینیومی

یکی دیگر از انواع پنجره ها، پنجره آلومینیومی می باشد. در ادامه می خواهیم با مزایای پنجره آلومینیومی بیشتر آشنا شویم تا هنگام خرید درب و پنجره آگاهی کافی را داشته باشید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

مزایای پنجره آلومینیومی:

  1. ماندگاری بسیار بالا

عمر مفید و ماندگاری بالا در کلیه مصالح و ابزار آلات ساختمانی، ویژگی بسیار مهمی می باشد که در کیفیت ساختمان اثر مستقیمی دارد. از جمله مهمترین مزیت های پنجره آلومینیومی ماندگاری بسیار بالای آن می باشد. همچنین این نوع پنجره ها دارای ضریب دوام بالایی هستند. با توجه به اینکه آلیاژ آلومینیوم ضد زنگ می باشد و در برابر خوردگی استحکام و مقاومت بالایی دارد، به راحتی اکسید نمی شود. ماندگاری و دوام بالا باعث می شود تا بتوانید سال های زیادی از این نوع پنجره ها استفاده نمایید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای آن رطوبتی است، انتخاب این پنجره آلومینیومی گزینه مناسبی می باشد. این نوع پنجره ها برای پنجره ها داخلی آشپزخانه، درب های ورودی، پنجره های حمام و غیره گزینه خوبی می باشد.

مزایای پنجره دوجداره

2- قیمت ارزان تر پنجره آلومینیومی

با توجه به اینکه پنجره آلومینیومی نسبت به پنجره یو پی وی سی و الوار چوبی ارزان تر است. با استفاده از این نوع پنجره ها در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. هزینه کردن در متریال ساختمانی امری بسیار مهم می باشد و کسی که سازنده است باید نسبت به هزینه های متریال ساختمانی آگاه باشد. لذا استفاده از این نوع پنجره ها می تواند هزینه ها را تا مقدار زیادی کاهش دهد. با توجه به اینکه این نوع پنجره ها مقاومت بالایی دارند، دیگر نیازی به تعویض آن ها بعد از چند سال نمی باشد و به این ترتیب هزینه های نگهداری و تعمیر آن پایین خواهد آمد.

 

3- نیاز به تعمیر کمتر و نگهداری آسان تر

با توجه به اینکه پنجره آلومینیومی تغییر رنگ نمی دهد و همچنین زنگ نمی زند، تعمیرات خاصی نخواهد داشت و نگهداری از این پنجره آسان می باشد. تنها کاری که برای تمیز کردن این نوع پنجره  باید انجام دهید این است که سالی دو بار به وسیله آب و صابون آن را بشویید و سریعا توسط دستمال آن را خشک نمایید. این تنها کاری می باشد که باید برای نگهداری و تمیز کردن پنجره آلومینیومی انجام دهید. نگهداری آسان و مقاومت بالای پنجره های آلومینیومی باعث شده است تا این نوع پنجره ها طرفداران زیادی داشته باشد. برای نظافت و  نگهداری پنجره دوجداره upvc نیاز به مواد پاک کننده مخصوص است.

بیشتربدانید : نحوه نگهداری از پنجره دوجداره یو پی وی سی

4- ظاهر زیبا

بحث بعدی در رابطه با این نوع پنجره آلومینیومی  جلوه ظاهری آن است که موضوع بسیار مهمی نیز می باشد. آلیاژ آلومینیوم با ظاهر ساختمان جلوه زیباتری را ارائه خواهد داد. برای اینکه ساختمان خود را مدرن و شیک کنید بهتر است از پنجره ها آلومینیومی استفاده نمایید. امروزه در صنعت معماری خونه های مدرن جایگاه بیشتری را نسبت به خانه های سنتی دارند و به همین ترتیب استفاده از پنجره های آلومینیومی می تواند ظاهر مدرن را به درستی تداعی نماید.

ظاهر زیبا مزایای پنجره دوجداره

5- بازده انرژی  بیشتر و مناسبتر

با توجه به اینکه آلومینیوم دارای عایق بندی خوبی می باشد، می تواند به وسیله شیشه از خروج هوای خانه و ورود هوای سرد جلوگیری نماید. با این ویژگی که پنجره های آلومینیومی دارند در فصول سرد گرمای خانه به بیرون انتقال نمی یابد و در خانه می ماند و در فصول گرم هوای سرد وسیله های سرمایشی در خانه حفظ خواهد شد. به همین ترتیب بازدهی انرژی این نوع پنجره ها بسیار بالا می باشد.

6- داشتن خاصیت ضد حریق از مزایای پنجره آلومینیومی

درب و پنجره های آلومینیومی در مقابل آتش سوزی و حریق نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این قابلیت میتواند کمک کند تا هنگام آتش سوزی، خسارت کمتری به ساختمان وارد شود. به همین دلیل استفاده از این نوع پنجره ها، چارچوب های ساختمان را تا حد زیادی در مقابل آتش سوزی مقاوم می کند. اما اگر از درب و پنجره های الوار چوبی استفاده شود، به سرعت آتش خواهد گرفت و حریق را به درون خانه انتقال خواهد داد. در نتیجه میزان خسارت نیز بالا خواهد رفت.

7-  از مزایای پنجره آلومینیومی سازگار با محیط زیست بودن آن است .

آلیاژ آلومینیوم می تواند بازیافت شود و مجددا مورد استفاده قرار بگیرد. سازگاری با محیط این نوع پنجره ها نسبت به نوع یو پی وی سی بیشتر می باشد. از طرفی استفاده از پنجره های آلومینیومی سبب کمتر مصرف شدن چوب می شود. قابلیت بازیافت امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است از وسایلی استفاده نمایید که این قابلیت را داشته باشند.

در ساختن درب و پنجره با استفاده از آلومینیوم محدودیت خاصی وجود نخواهد داشت. سازندگان می توانند درب و پنجره های آلومینیومی را در طرح و ابعاد دلخواه تولید نمایند. مانند پنجره دوجداره کشویی. به همین ترتیب این نوع پنجره ها کلیه سلیقه ها را پوشش خواهد داد. علاوه بر اینکه شما می توانید با توجه به ابعاد و طرح دلخواه خود اقدام به سفارش نمایید، وزن بسیار کم این پنجره ها باعث شده است تا وزن زیادی به ساختمان وارد نشود.

ویژگی ها و قابلیت هایی که پنجره های آلومینیومی دارند، باعث شده است تا طرفداران زیادی داشته باشد. کمی قبل سعی کردیم شما را با ویژگی های این نوع درب و پنجره ها آشنا کنیم، تا با اطمینان بیشتری اقدام به خرید نمایید. قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای ساختمان ها درب و پنجره آلومینیومی می باشد.

در این بخش سعی کردیم به سوال پنجره یو پی وی سی بهتر است یا پنجره دو جداره آلومینیومی و یا الوار چوبی، جواب دهیم و امیدواریم پاسخ خود را دریافت کرده باشید.

همچنین شما می توانید درب و پنجره های قدیمی خود را با درب و پنجره های آلومینیومی تعویض نمایید تا جلوه زیبایی به ساختمان خود دهید.

شما می توانید جهت مشاوره با واحد فروش یا مهندسی شرکت فاراد پنجره به شماره ۲۲۸۹۵۳۳۴-۲۲۸۹۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top