skip to Main Content

براق کردن شیشه پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره یک راه حل عالی برای زیبا کردن نمای ساختمان است اما زمانی که آنها را نصب می کنید نباید به حال خود رها شوند چراکه براق کردن پنجره دوجداره کمی با سایر پنجره ها و شیشه های دیگر فرق دارد. جهت تمیز کردن انواع پنجره upvc مخصوصا رنگ سفید، شما می توانید از تمیز کننده های مخصوص پنجره upvc استفاده نمایید. این محصول فاراد پنجره در براق کردن پنجره دوجداره و تمییز کردن آن نقش بسیار مهمی دارد و همه گونه لک و زردی را از بین خواهد برد.

براق و تمیز کردن پنجره دوجداره
براق کردن پنجره دوجداره

اگرچه متریال به کار برده شده در این پنجره ها به اندازه مرغوب هستند که آنها را از تمیز شدن مداوم بی‌نیاز سازد؛ اما هنوز باید به نظافت آنها اهمیت داد.

درست است که استفاده از پنجره دوجداره در ساختمان یک راه حل کارآمد برای صرفه جویی در مصرف انرژی و بسیاری مزایای دیگر است اما تمیز کردن آن می تواند جلوه درخشانی به پنجره های خانه یا محل کار شما بدهد.

هر چند وقت یکبار باید شیشه های دوجداره را تمیز کرد تا مانند روز اول خود شوند.

جهت تمیز کردن انواع پنجره upvc مخصوصا رنگ سفید، شما می توانید از تمیز کننده های مخصوص پنجره upvc استفاده نمایید. این محصول فاراد پنجره در براق کردن پنجره دوجداره و تمییز کردن آن نقش بسیار مهمی دارد و همه گونه لک و زردی را از بین خواهد برد.

براق کردن پنجره دوجداره

برخی از افراد فکر می کنند که با تمیز کردن شیشه دوجداره ممکن است به آنها آسیب برسانند اما دیگر جای نگرانی نیست شیشه های دوجداره واقعاً مقاوم هستند و تمیز کردن آنها نیز به همان اندازه که به نظر می رسد سخت و دشوار نیستند.

راه ‌های زیادی برای تمیز کردن شیشه ها وجود دارد که همیشه باید ساده‌ترین آنها را انتخاب کرد.با ما همراه باشید تا به شما بگویم چطور پنجره دوجداره خود را تمیز کنید.

بیشتر بدانید:طول عمر پنجره های دوجداره

براق کردن پنجره دوجداره : از فریم ها شروع کنید

با استفاده از اسفنج و مقداری آب گرم و صابون ابتدا شروع به تمیز کردن فریم ها یا همان قاب پلاستیکی کنید. اگر اول شیشه ها را تمیز کنید و بعد سراغ قاب ها بروید آن وقت باعث دوباره کاری شما خواهد شد. چرا که بدلیل نشت آب یا کثیفی از روی فریم ها بر روی پنجره، کار شما سخت تر خواهد کرد.
بنابراین برای جلوگیری از دوباره کاری بهتر است اول از تمیز کردن قاب های پلاستیکی شروع کنید. همچنین مهم است که تمامی درزگیر پنجره ها و فرورفتگی های قاب ها را در داخل و خارج به خوبی تمیز کنید.

تمییز کردن پنجره
زیبایی خاص یک پنجره دوجداره استاندارد و با نگهداری ایده آل

روش های تمیز کردن شیشه های و براق کردن پنجره دوجداره

  1. استفاده از محلول صابون
  2. استفاده از لیمو
  3. استفاده از الکل
  4. استفاده از سرکه سفید
  5. استفاده از نشاسته ذرت

1) استفاده از محلول صابون
ساده ترین دستورالعمل برای انجام دادن اینکار این است که یک قاشق سوپ خوری مایع ظرف شویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. از آنجا که آب سخت می تواند لکه بر جای بگذارد بهتر است از آب تصفیه شده برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. آن را در بطری اسپری بریزید. قبل از این که پنجره را بشویید، از پارچه ای مرطوب برای خلاص شدن از کثیفی به خصوص اطراف لبه پنجره و یا قاب استفاده کنید.

تمیز کزدن شیشه دوجداره با صابون
براق کردن پنجره دوجداره

اسفنج تمیز را در محلول بیندازید و یا این محلول را روی شیشه برای پاک کردن پنجره اسپری کنید. مطمئن شوید اسفنج خیس نشده است. بعد آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. همچنین می توانید ازدستمال تمیز میکرو فایبر برای پاک کردن پنجره استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک زاویه سطح شیشه ای را پاک کنید . قبل از استفاده اسفنج در پنجره بعدی، به یاد داشته باشید که از پارچه مرطوب برای پاک کردن استفاده کنید.

2)استفاده از لیمو
عصاره لیمو می تواند کمک بزرگی در تمیز کردن پنجره های کثیف داشته باشد. لیمو یک عامل تمیز کننده طبیعی است و می توان از آن برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کرد. برای رسیدن به این راه حل، از آب لیموی صاف شده استفاده کرد.
همچنین میتوان نصف فنجان سرکه سفید را به ۴ فنجان آب اضافه کرد. و از آن هم استفاده کرد. عصاره لیمو و یک قاشق چای خوری از مواد شوینده مایع را به خوبی مخلوط کنید. این محلول را روی شیشه اسپری کرده و با استفاده از دستمال نرم پاک کنید.

3)استفاده از الکل
اگر روی پنجره ها لکه های شدیدی دارید، می توانید از مالیدن الکل برای تمیز کردن پنجره ها نیز استفاده کنید. فقط به الکل، آمونیاک و یک پاک کننده مایع نیاز دارید. یک فنجان الکل و یک قاشق سوپ خوری آمونیاک را به یک فنجان آب اضافه کنید.
این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و به آرامی روی لکه ها بمالید. زمانی که لکه ها ناپدید شدند، پنجره ها را با استفاده از یک پارچه کتان یا کهنه پاک کنید. از تمیز کردن پنجره ها در یک روز آفتابی اجتناب کنید، به خصوص زمانی که نور خورشید مستقیما به پنجره ها می تابد. نور خورشید محلول را خشک خواهد کرد و خطوط آب به صورت لکه باقی خواهند ماند.

تمیز کردن شیشه دوجداره
براق کردن پنجره دوجداره

اگر می خواهید پنجره ها برق بزند و از لکه ها خلاص شوید، می توانید از روش امتحان و آزموده شده سرکه برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید

4)استفاده از سرکه سفید
اگر می خواهید پنجره ها برق بزند و از لکه ها خلاص شوید، می توانید از روش امتحان و آزموده شده سرکه برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چهار فنجان آب ولرم را به یک فنجان سرکه اضافه کنید. این محلول را روی پنجره اسپری کنید تا از شر لکه و یا اثر انگشت رها شوید.
همچنین می توانید یک چهارم فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب و نصف قاشق چای خوری صابون مایع ترکیب کنید. پس از پاک کردن کثیفی از لبه پنجره، این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و اسفنج نرم روی آن بمالید. از آب برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و با استفاده از پارچه نرم و یا یک روزنامه مچاله شده آن را پاک کنید.

تمیز کردن دوجداره
براق کردن پنجره دوجداره

بیشتر بدانید:ده نکته مهم در خرید پنجره دو جداره

5)استفاده از نشاسته ذرت
هم چنین می توانید از نشاسته ذرت، آمونیاک و سرکه نیز استفاده کنید. برای درست کردن این محلول تمیز کننده، به ۲ قاشق سوپ خوری نشاسته و نصف فنجان الکل و نصف فنجان سرکه سفید نیاز خواهید داشت.
این مواد را به ۴ فنجان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کرده تا هیچ توده ای باقی نماند و نشاسته ذرت به درستی حل شود. این محلول را به پنجره بمالید و از اسفنج مرطوب برای پاک کردن پنجره ها استفاده کنید.

نکات لازم برای براق کردن پنجره ها ی دوجداره :

  1. تمیز کردن قاب‌های پلاستیکی با استفاده از پارچه معمولی و مخلوط آب و صابون یا مایع شییشه شوی
  2. تمیز کردن لَک و آلودگی توسط پارچه معمولی و مخلوط آب و عامل تمیزکننده
  3. تمیز کردن شیشه‌ها توسط پارچه میکروفیبر مرطوب
  4. تمیز کردن نهایی پنجره‌ها با استفاده از روزنامه و شیشه پاک کن
  5. تمیز کردن شیشه های دو جداره حداقل دو بار در سال کافی است. این برنامه تمیزکاری باعث می‌شود که شیشه‌ها هم تمیز و درخشان نشان داده شوند و هم عمر آن‌ها طولانی شود

نظافت و اهمیت به تمیز کردن شیشه های دوجداره و فریم پی وی سی پنجره ها از اقداماتی است که باید در فواصل مشخص انجام شود.

این کار علاوه بر زیباتر شدن پنجره ها ، باعث  افزایش طول عمر پنجره‌ها هم می‌شود. همچنین، لولاها و قفل‌های روی پنجره دوجداره نیز باید به خوبی تمیز شوند.

درواقع می توان گفت، بهترین راه برای سالم نگه داشتن لولاها و قفل‌ها، اطمینان از تمیز بودن منظم و عاری از آلودگی این قطعات است. بدین معنا که باید تمام قسمت‌های پنجره‌های دوجداره را به خوبی تمیز کرد تا بتوان از آن‌ها برای زمانی طولانی استفاده کرد.
شرکت فاراد پنجره با سابقه ۱۰ ساله توانسته است سیستم های درب و پنجره دوجداره را با بهترین کیفیت عرضه کند.

پروفیل استفاده شده در این شرکت ویستا بست و یراق آلات roto آلمان برای شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top