skip to Main Content

مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره

در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره بپردازیم. این کار به شما کمک می کند تا برای سفارش پنجره خود و انتخاب شیشه مناسب بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. شیشه لمینیت یکی از بهترین انواع شیشه است که برای ساخت پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد.

از شیشه های لمینیت چه اطلاعاتی دارید؟

دلیل آن خصوصیات ویژه این نوع شیشه است که باعث می شود تا امنیت بیشتری را برای ساختمان شما فراهم آورد.مزایای شیشه لمینیت به دلیل ساختار ویژه آن است که دارای تفاوت هایی با شیشه سکوریت است.برای اطلاع از این ویژگی ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشیم.

بیشتر بدانید: شیشه سکوریت

در صورتی که ضربه ای به شیشه لمینیت وارد گردد و یا حتی در صورت فشار دچار شکستگی شود، خرده شیشه ها پخش نخواهند شد.

مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره

شیشه های لمینیت با شیشه های سکوریت 2 فرق اساسی دارند:

1- شیشه سکوریت وقتی شکسته می شود ذرات پودر شده و بر روی زمین می ریزند اما قطعات شکسته شده شیشه لمینیت جای خود باقی می مانند.

2- شیشه لمینیت مقاومت بیشتری نسبت به شیشه های سکوریت دارد.

 

مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره
مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت

 

1.مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره به لحاظ ایمنی

یکی از تفاوت هایی که شیشه سکوریت با لمینت دارد آن است که در صورت وارد شدن ضربه به آن و شکسته شدن این مدل شیشه نیز به قطعات مختلف تقسیم خواهد شد.

با این وجود حتی اگر قطعات شیشه سکوریت خاصیت برشی نداشته باشد اما باز هم در صورت وارد آمدن ضربه به آن دچار شکستگی و خوردشدگی می شود و حتی امکان پخش شدن خورده شیشه ها نیز وجود خواهد داشت.

اما شیشه ی لمینیتی که برای پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد بدین صورت نیست و فلسفه ی ایجاد آن با انواع دیگر شیشه ها متفاوت می باشد.

همانگونه که در مبحث قبلی ذکر کردیم، این مدل از شیشه به صورت دو یا چندین لایه شیشه به همراه لایه های PVB می باشد که قطر این لایه حدود 1.5 میل است.

 

شیشه لمینت
مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت

در صورتی که ضربه ای به این شیشه وارد گردد و یا حتی در صورت فشار دچار شکستگی شود، باز هم خورده شیشه ها پخش نخواهد شد. از این نظر دارای ایمنی بالایی است، به همین دلیل از این مدل شیشه برای پنجره upvc استفاده می شود.

مهم ترین تفاوتی که این مدل از شیشه با شیشه سکوریت دارد همین پخش نشدن آن در صورت شکسته شدن و یا وارد آمدن ضربه می باشد و حتی امکان خورد شدن آن نیز وجود نخواهد داشت.

2. مقایسه شیشه های  لمینیت با سکوریت در پنجره دوجداره به لحاظ قیمت

شیشه های لمینیت به دلیل آنکه در بین پان ها از لایه اضاف پلاستیک یا وینیل استفاده شده است نسبت به شیشه های سکوریت قیمت بالاتری دارند. لذا پنجره های ساخته شده با آنها گرانتر تمام خواهد شد. اگر پنجره دوجداره را برای منزل میخواهید شیشه های سکوریت انتخاب ارزان تر و مناسب تری هستند.

اما اگر قرار است شیشه برای پنجره های دوجداره در ساختمان های تجاری و اداری استفاده شود بهتر است شیشه لمینت را انتخاب کنید تا امنیت بیشتری را برای شرکت شما فراهم آورد.

کاربرد شیشه لمینیت

  1. استفاده به عنوان شیشه ضد گلوله
  2. در نرده های شیشه ای
  3. در پله های شیشه ای و نرده های شیشه ای، شیشه بالکن و پارتیشن شیشه ای
  4. استفاده در کفپوش شیشه ای
  5. شیشه اتومبیل
کاربرد شیشه لمینت
مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت

یکی از مهم ترین خاصیت های شیشه لمینیت آن است که از ورود اشعه های غیرمفید جلوگیری کرده و به این ترتیب از رنگ پریدگی موکت ها و فرش ها و دیگر تجهیزات داخل ساختمان جلوگیری می کند.

مهمترین مزیت شیشه لمینیت

کاهش سر و صدا، امنیت بیشتر و عایق حرارتی از بارز ترین ویژگی های شیشه لمینیت می باشد. از مزیت این مدل از شیشه در مطلب قبل ذکر کردیم که وجود لایه ای به نام PVB مانع از خوردن شدن و پخش شدن این شیشه در صورت شکسته شدن و ضربه به آن می شود.

همین لایه نیز می تواند کمک موثری باشد تا سر و صدا کاهش پیدا کند در واقع این لایه به عنوان عایق صوتی نیز عمل خواهد کرد، به همین دلیل از آن در پنجره دوجداره استفاده می شود.

همچنین وجود لایه ی PVB موجب کاهش انتقال صوت از خارج به داخل می شود و یکی از مهم ترین خاصیت های این مدل از شیشه آن است که از ورود اشعه های غیرمفید جلوگیری خواهد کرد.

بنابراین از رنگ پریدگی موکت ها، فرش ها و دیگر تجهیزات داخل ساختمان و خانه که به واسطه نور خورشید امکان آسیب رسیدن به رنگ آنها وجود دارد جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بدانید: اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

خرید پنجره دوجداره با شیشه لمینیت

چناچه تمایل به خرید و نصب پنجره دوجداره باکیفیت و با دوام را دارید، فارادپنجره مدل های متنوعی از این محصول را در طراحی های مختلف با گارانتی به شما عزیزان عرضه می دارد.

 

خرید پنجره دوجداره با شیشه لمینت
مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت

این واحد تولیدی از سابقه فعالیت بالا در این حوزه برخوردار بوده و به دلیل استفاده از متریال درجه یک و ساخت استاندارد توانسته است همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در این مجموعه عرضه پنجره دوجداره با شیشه لمینیت، یراق آلات باکیفیت و بهترین جنس پروفیل همراه با خدمات نصب به مشتریان ارائه می شود.

سخن آخر: موارد مهم در مقایسه شیشه لمینیت با سکوریت

۱-شیشه سکوریت در هنگام ضربه پودر میشود مثل شیشه های کناری خودرو

۲- شیشه لمینیت ضربه بخورد ترک می خورد اما از یکدیگر جدا نمیشوند،مثل شیشه جلوی خودرو

شما می توانید نمونه محصولات فاراد را در وبسایت این مجموعه مشاهده کرده و برای ثبت سفارش با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top