skip to Main Content

کاربرد شیشه سکوریت برای پنجره دوجداره

نام های دیگر شیشه سکوریت، شیشه میرال یا شیشه نشکن می باشد که از آن به عنوان نوعی شیشه سخت شده استفاده می گردد، این نوع شیشه ها در طی فرایند تولید، تحت یکسری از مواد شیمیایی و شرایط حرارتی قرار خواهند گرفت و این فرایند نیز موجب بیشتر شدن مقاومت این شیشه ها نیز خواهد شد.

معرفی شیشه میرال یا شیشه شکن

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه هایی می باشد که از آن برای پنجره دوجداره استفاده می شود و این نوع از شیشه نیز دارای مزیت های بسیار زیادی نیز می باشد، همین مزیت ها موجب شده است به عنوان یکی از محبوب ترین نوع شیشه ها باشد.

امروزه از شیشه میرال یا همان سکوریت در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده می شود به طور مثال مانند شیشه برای پنجره upvc، نرده شیشه ای، شیشه بالکن، دور دوشی و همچنین از آن نیز برای شیشه ی ماشین ها و فر گاز هم استفاده می گردد.

ضخامت شیشه سکوریت

از این شیشه می توان با توجه به کاربردی که دارد در میل های مختلفی استفاده کرد و یکی از عوامل دیگری که در انتخاب نوع میل شیشه نشکن بستگی دارد، نوع پروژه و همچنین شرایط مالی می باشد. به طور مثال امکان دارد میلی که برای شیشه سکوریت برای پنجره دوجداره در نظر گرفته می شود با کاربردهای دیگر آن در بالکن و یا نرده ی شیشه ای متفاوت باشد.

در شیشه ای سکوریت

1 میل، 6 میل، 8 میل و 10 میل از جمله مهم ترین میل های موجود برای شیشه سکوریت می باشد و آخرین نوع آن یعنی همان 10 میل از پرکاربردترین نوع آن نیز می باشد.

مزیت های مهم شیشه سکوریت

همانگونه که در ابتدا ذکر کردیم، شیشه سکوریت یا نشکن دارای مزیت های گوناگونی می باشد که در ادامه با هرکدام از ویژگی های آن آشنا می گردید:

1- امنیت این مدل از شیشه، از جمله مهم ترین و اساسی ترین مزیت های شیشه نشکن می باشد، ماهیت این مدل از شیشه ها به گونه ای می باشد که پس از خورد شدن به قطعات دایره ای یا بیضی شکل تقسیم می گردد که خاصیت برشی ندارند برعکس شیشه های ساده که پس از ضربه خوردن و خورد شدن به چندین قسمت ریز و درشت تقسیم شده و این قطعات نیز تیز و برنده می باشند، به همین دلیل یکی از پرکاربردترین شیشه های مورد استفاده برای پنجره دوجداره، شیشه سکوریت می باشد.

شیشه سکوریت
مدل شکست شیشه سکوریت

2- از دیگر مزیت های آن این است که در هنگام تمیز نمودن خورده شیشه ها نیاز به دقت خاصی نمی باشد، به دلیل آن که این خورده شیشه ها همانگونه که بیان کردیم به تکه هایی از قبل تعریف شده تقسیم خواهند شدن و می توانید به راحتی آن ها را جمع آوری نمائید.

3- ویژگی مهم دیگر آن، مقاومت بالای این مدل از شیشه ها می باشد که به نسبت شیشه های ساده حدود 5 تا 6 برابر بیشتر هستند. این شیشه ها، شیشه های تقویت شده ای هستند که می توانید از آن در مکان های مختلفی نیز استفاده نمائید.

پنجره دوجداره

5/5 - (8 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top