skip to Main Content

نکات مهم در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc

در این نوشته می خواهیم به نکات مهم در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc بپردازیم تا پاسخگوی نیاز شما بازدید کننده محترم باشد:

امروزه با بالا رفتن هزینه های انرژی در ساختمان بحث استقبال از فناوریهای نوین در ساختمان مورد توجه بیشتری قرار گرفته است تا بتواند بخش عمده ای از مصرف انرژی را در ساختمان کاهش داده و در نتیجه هزینه های مالی را کاهش دهند.

پنجره با داشتن سهم مهمی در اتلاف انرژی در ساختمان و  واحد مسکونی نقش عمده ای را در این زمینه ایفا  می کند ،در کشور ما به علت وجود پنجره های قدیمی از جمله آهنی، چوبی و آلومینیومی ، اتلاف انرژی بسیاری را شاهد هستیم  و  ورودی بسیار مناسبی برای صداهای مزاحم در واحد ساختمانی می باشند و حتی به علت آب بند و هوابند نبودن این پنجره های قدیمی هزینه های جانبی از جمله نظافت را به مالکین و خانواده ها تحمیل می کنند.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

از این رو  بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره  های دوجداره upvc بسیار اهمیت پیدا می کند، بحثی که خود نیاز به به توضیح مفصل درباره چگونگی انجام این کار را دارد.

متاسفانه  عمدتا در بحث ساختمانهای نوساز به علت در خواست سازندگان ، پائین آوردن هزینه ها ی مالی مقوله اول است و در نتیجه آن استفاده ازمتریال اکونومی و سطح پائین و ارزان  قیمت ( اعم از پروفیل پنجره های upvc ،یراق  و شیشه دوجداره دستی ) شیوع پیدا می کند که عمدتا به علت عدم علم و آگاهی مردم و خریداران به این مسله توجهی نمی شود و تنها این کلمه از جانب سازندگان مطرح می شود که در ساختمانی که ساخته اند پنجره دوجداره با شیشه  دوجداره استفاده شده است و این جمله حسن ختامی است در مبحث اتلاف انرژی در ساختمان !

پنجره دوجداره در رودهن
تعویض پنجره قدیمی با پنجره های دوجداره استاندارد در شهرک آنا/ رودهن

اما  کم کم با گذشت زمان پنجره های نصب شده مشکلات خود را نشان داده و دچار استهلاک فراوان می شوند که در آن میتوان به افت و حتی تغییر رنگ پنجره دوجداره upvc، بخار وعدم عایق بودن شیشه دوجداره، شکسته شدن لولاها و  قطعات یراق و رگلاژ نبودن پنجره ها و عدم امکان رگلاژ مجدد پنجره دوجداره upvc اشاره کرد و در نهایت مالکان به این نتیجه می رسند که پنجره فعلی اصلا نمی تواند مباحث پیشگیری از اتلاف انرژی ، کاهش صداهای مزاحم و حذف گرد وغبار را آنطور که باید و شاید انجام دهد.

متاسفانه باز به همان علت عدم آگاهی مردم از پنجره ی دوجداره upvc استاندارد مجددا در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همین گونه پنجره با متریال بی کیفیت استفاده می شود و در آینده باز همان مشکلاتی که در بالا ایراد شد در این واحدهای مسکونی به وجود می آید.

درست مطلب این است که اگر  مالک واحد مسکونی که در آن زندگی می کنید هستید بهتر است با کمی تحقیق و حتی هزینه بیشتر در تعویض پنجرهای قدیمی منزل خود از پنجره دوجداره upvc  استفاده کنید تا یک عمر برای شما ماندگار باشد و بتوانید از مزایای آن به طور دائم استفاده کنید.

مهمترین نکات انتخاب پنجره دوجداره

مطمئن باشید پنجره دوجداره upvc استاندارد با متریال استاندارد  در طول زمان کلیه هزینه های خود را در غالب پایین آوردن هزینه های انرژی و نظافت جبران خواهد کرد ولی در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc با متریال سطح پائین  شما دچار مشکلاتی که در قبل ایراد شده است می شوید  و چه بسا مجبور به پرداخت هزینه مجدد جهت اصلاح مشکلات پنجره دوجداره upvc  تعویض شده می شوید.

در این مقاله قصد داریم شما را با مباحث ، استانداردها و چگونگی بهتر انجام دادن تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc  آشنا کنیم تا بتوانید بهترین اتخاب را در انجام این کار داشته باشید.

واقعیت قضیه اینجاست که عمده هنر یک شرکت تولید کننده پنجره های upvc در بحث تعویض پنجره های قدیمی معلوم می شود به طوری که :

1-اندازه گیری بسیار دقیق لازم است چون  عموما به علت گذشت زمان و فشار وارده مصالح ساختمان بر روی پنجره قدیمی ممکن است دارای ابعاد مختلفی در چند نقطه در ارتفاع و عرض پنجره شاهد باشیم.

اگر به این مسئله درست دقت نشود ممکن است بعد از جداسازی پنجره قدیمی پنجره دوجداره upvc تولید شده بزرگ و یا حتی کوچک باشد که در اینجا محل نصب پنجره جدید مدتی بدون پنجره خواهد بود تا پنجره با اندازه درست تولید شده و به محل نصب برسد و این در حالی است که منزل مسکونی در حال سکونت است و یا ممکن است آن تولید کننده محترم اشتباهات مربوط به اندازه گیری خود را بر گردن وضعبت موجود انداخته و با چسب و فوم و انواع روش ها اقدام به رفع ایراد خود نماید ، در اینصورت شما هرگز پنجره عایق و استانداردی نخواهید داشت.

همچنین لازم به ذکر است حتی اشتباهات کوچک در اندازه گیری که به چشم نمی آید می تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند زیرا پنجره دوجداره UPVC به علت ماهیت پولیمری خود در بحث اندازه گیری دارای قواعد و قانونهای خاص خود می باشد. می توان این نتیجه را گرفت که در بحث تعویض پنجره های قدیمی مهمترین عامل نحوه اندازه گیری می باشد حتی مهمتر از تولید.

2- اجرا کردن طرح پنجره دوجداره upvc  با همان طرح پنجره قدیمی چه از نظر ظاهر، رنگ و شکل کلی تا در ساختمان تضادی در نما  پیدا نشود که این مسئله نیاز به تخصص و هنر طراحی و امکانات تولید استاندارد دارد.

3- یکی از مهمترین مسائل انتخاب پروفیل مناسب جهت اجرای بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc  است چرا که می بایست با کارشناسی مشخص گردد که از چه پروفیلی استفاده شود تا زائده های پنجره قدیمی کاملا پوشانده شود و در نهایت شما از پنجره قدیمی هیچ زائده ای را نبینید.

لازم به ذکر است که عمدتا دیده می شود در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همان پروفیلهایی که در ساختمانهای نوساز استفاده می شود  بهره گرفته می شود و در نهایت شما با یک پنجره دوجداره upvc مواجه خواهید بود که در کناره های آن زائده های پنجره قبلی رویت می شود که می تواند بسیار زننده باشد و حتی دیزاین واحد مسکونی شما را خراب کند.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره ویسنابست

پس اول داشتن تخصص در کارشناسی و اندازه گیری و بعد در اختیار داشتن انواع پروفیلهای استاندارد بسیار حائز اهمیت است زیرا با توجه به تنوع و انواع پروفیل در پنجره های قدیمی اعم از آهن و چوب و آلومینیوم می تواند پروفیل upvc مصرفی در تعویض پنجره قدیمی متغیر  گردد.

4-پنجره می بایست طوری طراحی گردد که استفاده از آن برای مالک یا ساکنین بسیار آسان باشدبه طوری که بعد از تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc دچار مشکلات کاربری نشود از جمله می بایست کلیه مسائل ایمنی،حفاظتی و نحوه چگونه باز شدن پنجره ها در هر اطاق،آشپزخانه،تراس بررسی و کارشناسی گردد.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc در تهران

قبل از اینکه سراغ مبحث متریال مصرفی در پنجره دوجداره UPVC  برویم بسیار حائز اهمیت است که این مسئله را گوشزد کنیم تا از فرایند تولید تمام صنعتی پنجره در کارخانه تولیدی با ماشین آلات استاندارد و معتبر اطمینان حاصل کنید

پنجره دوجداره UPVC به علت ذات مواد مصرفی خود در تولید دارای استانداردهای بسیار زیادی است از جمله برش استاندارد ، جوش استاندارد ، سوراخکاری استاندارد و تمیزکاری استاندارد و…. و….. های بسیار مهم.

پنجره دوجداره UPVC اگر در ماشین آلات ضعیف تولید شوند ماهیت اصلی خود را از دست می دهند و در مدت زمان این مسله آشکارا تر خواهد شد.

متاسفانه در بازار فعلی پنجره هایی با کیفیت پائین به علت استفاده از ماشین آلات ارزان و غیر استاندارد دیده می شود.

پس حتما از امکانات و شیوه تولید کارخانه مد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

حال به نکاتی درباره متریال استاندارد یک پنجره دوجداره upvc اشاره می کنیم:

1-حتما در زمان انتخاب پنجره خود از استانداردها معتبر و بیمه پروفیل upvc پنجره خود اطمینان داشته باشید تا در آینده دچار مشکلاتی از جمله افت پنجره، تغییر رنگ نشود و همیشه پنجره شما محفوظ از مشکلات ناشی از بی کیفیتی پروفیل پنجره دوجداره  upvc باشد.

نکات تعویض پنجره.12

2-از استاندارد بودن یراق آلات پنجره دوجداره upvc خود حتما آگاهی پیدا کنید.

متاسفانه استفاده از یراق آلات اکونومی با دستگیره های معمولی و لولاهای معمولی غیر قابل تنظیم و رگلاژ به علت پائین آوردن قیمت پنجره به شدت گسترش یافته است که بعدها پنجره دوجداره  upvc شما دچار مشکلاتی از جمله افت لنگه ها و خارج شدن پنجره از رگلاژ خواهد شد که قاعدتا به علت استفاده از این یراق آلات نامرغوب امکان رفع عیب وجود ندارد وانتظارات شما از یک پنجره عایق دوجداره upvc بر آورده نخواهد شد.

حتما مطمئن باشید در پنجره های شما کلیه قطعات یراق از جمله دستگیره استاندارد، لولاهای قابل تنظیم، فقل ایمنی حالت مورب (TILT)  و….. استفاده شده باشد.

بیشتر بدانید: تاثیر یراق در پنجره دوجداره

( برای مطالعه مطالب کاملتر در این مورد می توانید به مقاله تاثیر یراق در پنجره دوجداره مراجعه فرمائید)

3-در پنجره های دوجداره UPVC حتما از شیشه های صنعتی دوجداره همراه با گاز آرگون استفاده کنید.

متاسفانه به علت عدم آگاهی مردم شیشه های دستی و یا نیمه صنعتی به مشتریان به عنوان شیشه تمام صنعتی عرضه می گردد.

پیشنهاد ما به شما این است که با کمی تحقیق و پرس و جو درباره شرکت تولید کننده شیشه دوجداره  و  رویت استانداردها و گواهینامه های آن می توانید پی به  ماهیت  شیشه دوجداره مصرفی پی ببرید که آیا صنعتی است و یا دستی و نیمه صنعتی.

( برای مطالعه مطالب کاملتر در این مورد می توانید به مقاله شیشه دوجداره صنعتی مراجعه فرمائید)

4- در هنگام نصب حتما ار نصب استاندارد شرکت تولید کننده پنجره دوجداره UPVC مطمئن شوید اینکه :

*آیا در نصب از پیچهایی با مقاومت استاندارد استفاده می شود؟؟

*پنجره ها حتما در حالت تراز نصب می شود؟

*در هنگام نصب می بایست در زیر مقطع پروفیل پنجره دوجداره UPVC فوم پلی اورتان تزریق شود.

*در نهایت باید لبه بیرونی و داخلی پنجره دوجداره UPVC با چسب سیلیکون آب بندی نهایی شده و یکنواختی در بین پنجره و نشیمنگاه نصب حاصل شود.

( برای مطالعه مطالب کاملتر در این مورد می توانید به مقاله شیوه نصب صحیح پنجره دوجداره مراجعه فرمائید)

شرکت فاراد پنجره با تاسیس دپارتمان تخصص در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره UPVC و با استفاده از دانش تحصصی پرسنل خود به همراه متریال استاندارد و مورد تائید مراجع کیفی داخلی و خارجی آمادگی انجام کلیه امور مشاوره و عقد قرارداد با مشتریان گرامی را دارد.

تمامی مسائل گفته شده در بحثهای فنی و متریال مصرفی می تواند مقداری هزینه مالی شما را در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره UPVC  افزایش دهد اما واقعیت اینجاست که شما می توانید برای یک عمر از یک پنجره عایق دوجداره UPVC  بدون هیچگونه مشکلی استفاده کنید و از مزایای آن  به نحو احسن بهره مند شوید.

پیشنهاد ما به شما مشتریان عزیز جهت انتخاب یک پنجره ساز استاندارد این است که حتما حتما از پروژه های انجام شده توسط آن شرکت بازدید نمایید تا یک کار خوب را کاملا از نزدیک ببینید.مهمترین سرمایه یک شرکت  مشتریان  و رزومه کاری  آن شرکت است.

متاسفانه یکی از راه های جذب مشتریان قیمت پائین تر مبلغ قرارداد می باشد و به علت عدم آگاهی مردم از کلیت کار عموما قیمتهای پائین تر مورد توافق قرار می گیرند، اما حقیقت اینجاست که هر ارزانی و هر گرانی بدون علت نیست……

واقعا مقدار قابل توجیهی هزینه بیشتر در واحد مسکونی و کاری و… شخصیتان ارزش این را دارد که تا از زیبایی و کاربری راحت یک پنجره دوجداره UPVC همراه با کیفیت و عمر همیشگی بهره مند شوید.

شرکت فاراد پنجره با تاسیس دپارتمان تخصص در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره UPVC و با استفاده از دانش تحصصی پرسنل خود به همراه متریال استاندارد و مورد تائید مراجع کیفی داخلی و خارجی آمادگی انجام کلیه امور مشاوره و عقد قرارداد با مشتریان گرامی را دارد.

Rate this post

تعداد 5 نظر و سوال

  1. اطلاعات خوبی دادید متشکرم من مخام پنجرهامو عوض کنم اگه واقعا همونیکه گفتید عمل کنید

  2. سلام ا ز نکات خوبی که بیان شد متشکرم چند سال پیش توی یک نمایشگاه قراردادی با شرکت کسری قم برای ساخت بستم اول ظاهر خوبی داشت و اطلاعات اون زمان هم کافی نبود متاسفانه با از گذشت زمان پنجره ها یک دفعه از لولا شکستن و اون وزن زیاد پنجره به زمین افتاد شانس آوردیم کسی کنارش نبود جالبه شرکت دوباره باصطلاح لولا ها را عوض کرد اما دوباره همان اتفاق افتاد و خطر از بیخ گوشم گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top