skip to Main Content

روش های نگهداری پنجره دوجداره upvc

نگهداری پنجره upvc نیر مانند سایر لوازم ضروری است و باعث افزایش طول عمر آن و عملکرد عایقی بهتر می گردد. همانطور که می دانید مهمتر از خرید هر وسیله ای ، نگهداری از آن وسیله می باشد.

چگونگی نگهداری پنجره  upvc:

تعویض پنجره upvc خیابان سئول.1
نگهداری پنجره دوجداره upvc

هر وسیله ای جهت طول عمر بالا احتیاج به نگهداری و مراقبت دارد، پنجره upvc نیز مانند دیگر اقلام احتیاج به نگهداری دارد تا طول عمر بالاتری داشته باشد و عایق بودن خود را از دست ندهد. در ذیل به چگونگی نگهداری پنجره upvc می پردازیم:

نگهداری پنجره  upvc شامل 5 بخش می باشد:

  1. نگهداری از پروفیل پنجره  upvc
  2. نگهداری از لاستیک های آب بندی پنجره  upvc
  3. نگهداری از مجموعه یراق آلات پنجره  upvc
  4. نگهداری از عدم از دست دادن کیفیت نصب پنجره  upvc
  5. نگهداری از شیشه دوجداره پنجره  upvc

1.نگهداری از پروفیل پنجره  upvc:

جهت نگهداری از پروفیل پنجره  upvc لازم است که هر چند وقت یکبار پروفیل پنجره  upvc را تمیز کرد و آن را شستشو داد تا گرد و غبار و دوده از روی آن برداشته شود.

بهترین روش این است که روی پروفیل را ابتدا با یک دستمال نم دار تمیز کرده و سپس توسط تمیزکننده مخصوص upvc آن را تمیز کرد و جرم های سیاه را از روی آن توسط این تمیزکننده مخصوص پنجره  upvc پاک کرد. شما می توانید این ست تمیز کننده پنجره upvc را از فروشگاه آنلاین فاراد پنجره تهیه فرمایید. هرگز جهت شستشو از مواد شوینده غیراستاندارد استفاده نکنید.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با پنجره  upvc مطرح است این است که بلافاصله برچسب های روی پروفیل upvc را برداشته و آن را تمیز کنند در غیر اینصورت در اثر تابش نور خورشید و گرم شدن پروفیل آثار برچسب ها روی پروفیل  upvc و متعاقباً روی پنجره upvc شما باقی خواهد ماند و از بین نخواهد رفت.

ست تمیزکننده پنجره  upvc همانند یک پولیش عمل می کند و تمام لکه ها و زردی پروفیل  upvc را از بین خواهد برد و پروفیل  upvc شما و متعاقباً پنجره  upvc شفاف و سفید دیده می شود.

2. نگهداری از لاستیک های آب بندی (EPDM) پنجره  upvc:

جرم گیر و تعمیر کننده upvc COSMOFEN RM
نگهداری پنجره دوجداره upvc

لاستیک های آب بندی پنجره  upvc هرچند وقت یکبار باید تمیز و سپس روغن کاری شوند و در غیر اینصورت لاستیک های EPDM پنجره  upvc در سرما و گرما و گرد و غبار از بین خواهند رفت و عملکرد عایق بودن پنجره  upvc شما از بین بازشوها، از بین خواهد رفت. پیشنهاد می شود از ست تمیزکننده پنجره  upvc استفاده نمایید.

در این ست یک روغن می باشد جهت چرب کردن لاستیک EPDM پنجره upvc، ابتدا لاستیک را شستشو داده و سپس توسط این روغن آن را چرب می نمایید.

3. نگهداری از مجموعه یراق آلات پنجره  upvc:

ست-تميز-كننده-و-محافظ-پنجره-upvc
نگهداری پنجره دوجداره upvc

جهت حفظ عملکرد خوب یراق ها، لازم است لولاها، اسپانیولت و دستگیره شستشو  و سپس روغن کاری شود تا طول عمر بالاتری داشته باشد، باز هم پیشنهاد می گردد از ست تمیزکننده پنجره  upvc استفاده نمایید.

4. نگهداری از عدم از دست دادن کیفیت نصب پنجره  upvc:

اگر در نصب پنجره  upvc شما از فوم پلی ارتان و چسب سیلیکون به مقدار کافی و آنهم از جنس خوب استفاده شده باشد پنجره  upvc شما تا مدت های طولانی احتیاج به نگهداری نصب نمی باشد.

شما جهت اطمینان می توانید محل چسب های سیلیکون را با آب شستشو دهید و در صورت از بین رفتن چسب های سیلیکون، دوباره دور تا دور پنجره  upvc خود را سیلیکون تزریق نمایید.

5.نگهداری از  شیشه دوجداره پنجره  upvc:

سعی کنید شیشه توسط محلول های قوی شوینده شسته نشود واز اسپری هایی که جهت رفع لک و اثر قطرات باران می باشد، استفاده نشود،

چون روی شیشه را یک لاله ای قرار می گیرد که کیفیت و شفافیت شیشه دوجداره را از بین می برد. در مورد گاز آرگون اگر از شیشه کاملاً صنعتی و عایق استفاده کرده باشید گاز آرگون شیشه دوجداره شما خارج نخواهد شد،

در صورت استفاده از شیشه های دوجداره متفرقه، گاز آرگون به سرعت خارج می گردد.

شیشه دوجداره6

با توجه به مطالب ذکر شده امید است در چگونگی نگهداری پنجره  upvc کمک بزرگی به شما کرده باشیم.

هر وسیله ای احتیاج به سرویس و نگهداری دارد و در سرویس و نگهداری آن باید از مواد استاندارد استفاده کرد، پنجره upvc هم مستثنا از این قضیه نمی باشد.

پیشنهاد شرکت فاراد پنجره استفاده از ست تمیزکننده پنجره  upvc می باشد که ساخت کشور آلمان می باشد، شما می توانید از فروشگاه آنلاین فاراد پنجره تهیه فرمایید.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top