skip to Main Content

پنجره دوجداره upvc کشویی

یکی از انواع پنجره دوجداره upvc ، پنجره دوجداره کشویی است که در کشور ما به علت سابقه پنجره های قدیمی کشویی طرفداران خود را دارد. شاید علت اینکه پنجره دوجداره upvc کشویی در بین مصرف کنندگان محبوب می باشد،نحوه بازشو آن نسبت به پنجره لولایی می باشد که در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند.

پنجره دوجداره upvc کشویی

در واقع پنجره دوجداره upvc مدل کشویی با توجه به این که دارای مقاومت و کیفیت بهتری به نسبت پنجره های کشویی از جمله آلومینیومی و چوبی قوی می باشند و همچنین دارای آبندی و هوابندی بهتری به نسبت پنجره های کشویی می باشند اما در مقایسه با پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیف تری هستند.

پنجره دوجداره upvc کشویی

(که این مورد جزئی از ویژگی های پنجره های کشویی می باشد) واقعیت آن است که عملیات فیتینگ انجام شده در پنجره دوجداره upvc موجب می گردد تا پنجره دوجداره کشویی دارای لولای قوی تر و بهتری باشد.

با این حال با توجه به سلایق مختلف و همچنین کاربری پنجره دوجداره upvc کشویی این مدل از پنجره مورد استقبال بسیاری نیز واقع شده است.

در اینجا به چند نکته فنی اشاره می کنیم تا در هنگام خرید پنجره دوجداره upvc کشویی بتوانید بهترین نوع اینگونه پنجره ها را انتخاب کنید تا هم عمر مفیدتری داشته باشند و هم عملیات فیتینگ ( آبندی و هوابندی ) در آن به بهترین نحو صورت پذیرد:

1- پروفیل پنجره کشویی:

پروفیل پنجره دوجداره upvc به عنوان اصلی ترین و نگهدارنده کلیه ملزومات یک پنجره دوجداره upvc بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید حتما به استانداردهای پروفیل و گواهینامه های معتبر آن توجه کنید.

زیرا پروفیل پنجره دوجداره upvc نامرغوب کشویی دارای لرزش زیاد ( مخصوصا در ابعاد بزرگ) می باشد که متاسفانه در بازار فعلی پروفیلهای پنجره upvc کشویی اکونومی زیادی وجود دارند که به علت ارزانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که طبیعتا در آینده می تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد.

2- یراق پنجره کشویی:

در پنجره دوجداره مدل کشویی تمامی وزن شیشه ای که بر روی آن نصب شده است و همچنین لنگه بازشو پنجره روی غلطک هایی هستند که در زیربازشو قرار دارند و در صورتی که جابه جایی برای آن رخ بدهد و یا هرگونه نیروی فیزیکی به دستگیره لنگه بازشو وارد گردد به حرکت در می آید.

پنجره دوجداره کشویی

متاسفانه به دلیل آن که این غلطک ها دیده نمی شوند به همین دلیل معمولا از یراق آلاتی استفاده می گردد که با غلطکهای پلاستیکی بسیار ضعیف می باشند که در هنگام حرکت لنگه بازشو، به هیچ گونه روان بودن آن احساس نمی شود.

و همچنین با توجه به وارد نمودن فشار و وزن لنگه پنجره و شیشه دوجداره روی غلطک ها، پس از مدتی غلطکها دچار خرابی و شکستگی نیز می شوند و به همین دلیل عملیات آبندی و هوابندی نیز به درستی بر روی آن انجام نخواهد شد.

پیشنهاد ما به شما یراق پنجره دوجداره upvc کشویی استاندارد و معتبر با غلطکهای سرامیکی است که واقعا بهترین عملکرد چه از نظر روان بودن را دارند و همچنین توان تحمل وزن در آنها نسبت به غلطکهای پلاستیکی بسیار بیشتر است و عمر مفید آنها همیشگی است.

همچنین این نوع غلطکها در پنجره های دوجداره upvc کشویی با ابعاد بزرگ عملکرد بسیار روان و قابل مشهودی دارند.

3- دستگیره پنجره دوجداره upvc کشویی (swing)

سعی کنید در پنجره upvc کشویی از دستگیره هایی استفاده کنید که مخصوص پنجره های کشویی می باشند که ظاهرشان به نسبت دستگیره های پنجره لولایی بزرگ تر می باشد اما با توجه به وزن لنگه بازشو و شیشه دوجداره، فشار فیزیکی کمتری برای شما برای جابه جایی لنگه پنجره دوجداره upvc کشویی مورد نیاز می باشد.

4- یراق ضد سرقت و ایمن پنجره دوجداره upvc کشویی

حتما در صورت خرید یراق پنجره دوجداره به مبحث ایمنی بودن آن نیز توجه لازم داشته باشید. ضد سرقت بودن یراق پنجره دوجداره یکی از موارد مهمی می باشد که در هنگام خرید یراق پنجره اهمیت دارد.

به دلیل آن که اگر اصول ایمنی و ضد سرقت بودن پنجره upvc رعایت نگردد آنگاه ورود افراد به داخل منزل و یا محیط داخل ساختمان نیز راحت تر می شود.

5- Brush همان نوار آبندی و هوابندی فرچه مانند می باشد که از آن ها برای عملیات آبندی و هوابندی یا فیتینگ در پنجره دوجداره upvc مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوارها پس از چرخاندن دستگیره قفل ها و پلیت های لنگه بازشو و فریم در یکدیگر درگیر شده و با وجود لاستیک ها در میان آن ها عملیات آبندی و هوابندی صورت میگیرد.

اما در صورتی که پنجره دوجداره upvc از نوع کشویی باشد با توجه به مدل آن پروفیل و هندسه کشویی آن سیستم آبندی با لاستیک نداشته و در فاصله ای که بین پروفیل لنگه بازشو و لنگه فبکس وجود دارد، نوارهای فرچه مانند یا Brush قرار دارد.

در صورتی که قصد خرید پنجره دوجداره upvc کشویی را دارید حتما باید دقت داشته باشید که پنجره دارای نوارهای فرچه مانند استاندارد باشد و زمانی عمر مفید پنجره بالاتر می رود و مقاومت و دوام آن نسبت به گرد و خاک و رطوبت نیز بیشتر می شود که از نواری استفاده باشد که متشکل از بهترین مواد موجود باشد.

در صورت رعایت مسائل یاد شده شما می توانید پنجره دوجداره upvc کشویی مطمئنی را در اختیار داشته باشید که اولا در مدت زمان شما را دچار مشکل نخواهد ساخت و ثانیا برای همیشه می توانید از فواید این نوع پنجره های دوجداره upvc بهره مند باشید.

شرکت فاراد پنجره در تولید پنجره های upvc کشویی خود از معتبرترین پروفیلهای upvc کشویی با کلیه استانداردهای معتبر داخلی و بین المللی استفاده می کند.

همچنین یراق آلات کشویی مورد مصرف این شرکت، روتو (Roto) ساخت کشور آلمان می باشد که کلیه مسائل امنیتی و ضدسرقت بودن ، آب بندی و هوابندی ، روان بودن به علت وجود غلطکهای سرامیکی و وجود دستگیره های کشویی Swing در آن رعایت شده است.

Rate this post

تعداد 3 نظر و سوال

    1. با سلام
      پیش فاکتور پنجره دوجداره بر اساس ابعاد اعلامی از طرف مشتری صادر می گردد.

  1. سلام
    لطفا براي چند مدل نمونه قيمت بذارين تا بتونيم براي مورد مصرف خودمون قيمت تقريبي رو برآورد كنيم .
    متشكرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top