skip to Main Content

پنجره ترمال بریک کشویی که  از مدل های پنجره های آلومینیومی عایق می باشد، یکی دیگر از محصولات مجموعه فاراد پنجره می باشد. در کل سیستم های کشویی در مدل های آلومینیومی ، مخصوصا در ابعاد بزرگ ، عملکرد بهتری را نسبت به مدل های پنجره UPVC دارند.

پنجره آلومینیومی سری کشویی
مقطع پروفیل کشویی ، سری BST90 برای پنجره ترمال بریک کشویی

معرفی سیستم پروفیل پنجره آلومینیومی کشویی ترمال بریک 

پنجره آلومینیومی کشویی در دو نوع ترمال بریک و نانترمال قابل تولید می باشد. نسل قدیم پنجره های آلومینیومی کشویی قدیمی فاقد پلی امید بوده و عایق حرارتی ندارند اما نسل جدید پنجره های آلومینیومی کشویی که به پنجره ترمال بریک کشویی معروف می باشد کاملا عایق حرارتی می باشند.

از سری های پروفیل جهت پنجره های  آلومینیومی کشویی  می توان سری BST90  را نام برد. سری BST90 دارای نشیمن 9 سانت  است  و مناسب جهت تولید در  ابعاد استاندارد می باشد. اگر می خواهید یک پنجره کشویی نسبتا عایق داشته باشید سری BST90 بهترین گزینه می باشد با توجه به ساختار پروفیل و پهن بودن نسبت به سایر سری های کشویی ، این مدل پنجره کشویی یک پنجره عایق می باشد. 

نکات مهم در ارتباط با پنجره آلومینیومی کشویی – پنجره ترمال بریک کشویی

  • با توجه به اینکه پنجره اسلایدینگ و یا کشویی معمولی از عایقی 100 درصد برخوردار نمی باشد بهتر است جهت بالا بردن کیفیت کار و عملکرد روان این نوع پنجره حتما از یراق آلات آلمانی استفاده نمایید چون هم عملکرد عایقی بهتری دارند و هم غلطک های این نوع یراق آلات مخصوصا ROTO تحمل وزن بالایی دارند.

 

  • نوع لاستیک های استفاده شده در کلیه پنجره های لولایی ، کشویی و لیفت باید از جنس EPDM باشد تا در برابر سرما و گرما کیفیت خود را از دست ندهد. لاستیک نقش بسیار مهمی در کیفیت عایق حراراتی و صوتی پنجره دوجداره دارد.

 

  • تیغه بکار رفته جهت ترمال بریک حتما حتما از جنیس پلی آمید باشد و PVC نباشد. این پنجره قابلیت اجار در ابعاد با عرض لنگه تا 1/5 متر حداکثر و ارتفاع تا 2/40 را دارد و در انواع رنگ های پودری و آنادایز و طرح چوب قابل اجرا می باشد.

پنجره کشویی بعلت نوع بازشو و عملکرد آن در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارد. در صورت استفاده از پنجره با  ابعاد بزرگ تر ، پیشنهاد ما استفاده  سری پروفیل های پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید می باشد. 

پنجره کشویی سری BST90
پنجره ترمال بریک مدل کشویی ، نصب شده در پروژه زعفرانیه که بصورت 90 درجه اجرا شده است.

مشخصات فنی پنجره ترمال بریک کشویی سری BST90

در پنجره ترمال بریک کشویی سری BST90 همانطور که در شکل پایین دیده می شود ، مقطع پروفیل یا نشیمن آن که بر روی فریم آهنی قرار می گیرد 9 سانتیمتر پهنا دارد. ارتفاع ریل در این مقطع نیر 43 میلمتر می باشد. این سری در دو نوع کتیبه دار و بدون کتیبه موجود می باشد.

 

پنجره ترمال بریک کشویی سری BST90

 

BST 90 System Performance

Uf: 2.20 W/m2K

Technical Specifications

Fram depth: 90 mm

Sash depth: 36 mm
Sash mechanism weight limit: 150 kg
Type of thermal insulation: 24 mm

نکته ای که در ارتباط با پنجره ترمال بریک کشویی در نظر گرفت این است که ، در این محصول ضخامت نهایی شیشه دوجداره نهایتا 24 میلمتر می باشد، پس محدودیت در ابعاد شیشه داریم و نباید از شیشه های دوجداره ای در ابعاد بزرگ در این پنجره استفاده کرد.

مزایای استفاده از پنجره ترمال بریک کشویی

  • مدل بازشو آسان و راحت
  • عدم اشغال فضا در هنگام باز و بسته شدن
  • قابلیت تولید در انواع رنگ های پودری و آنادایز
  • قابلیت نصب یراق آلات roto آلمان بر روی این سیستم کشویی
  • قابلیت تولید با کتیبه و بدون کتیبه
  • قابلیت تولید بصورت کنج های 90 درجه

با توجه به اینکه معمولا در پنجره های سری کشویی از شیشه های قدی استفاده می شود ، بهتر است از شیشه های دوجداره سکوریت در این پنجره ها جهت ایمنی بیشتر استفاده شود.

پیشنهاد می شود ، اگر ابعاد پنجره شما بزرگ تر از ابعاد استاندارد جهت تولید با محصول کشویی سری BST90 بود، حتما از محصول پنجره ترمال بریک سری لیفت استفاده کنید که در ابعاد بسیار بزرگ عملکردی بسیار روان دارد.

محصول مشابه: پنجره ترمال بریک سری لیفت اسلاید

تعداد 2 نظر و سوال

    1. سلام
      از نظر عایق بندی پنجره های دوجداره کشویی و یا upvc با توجه به سیستم پنجره کشویی ، عملکرد یکسانی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top