skip to Main Content

پنجره ترمال بریک آنادایز

پنجره ترمال بریک آنادایز به  یکی از انواع پنجره های آلومینیومی ترمال بریک گفته می شود که طی یک عملیاتی بر روی پروفیل آلومینیومی لایه از اکسید می نشیند که باعث ایجاد طیف های رنگی مختلف در آلومینیویم می گردد.  تا پایان این نوشته همراه فاراد پنجره باشید.

قبلا گفتیم که پنجره آلومینیومی ترمال بریک از نظر رنگ آمیزی  و نحوه آن دارای تنوع بسیاری می باشد پنجره ترمال بریک رنگی  به 3 صورت انادایز کردن، رنگ پودری و رنگ دکورال قابلیت و تنوع رنگ آمیزی دارد.

معرفی پنجره ترمال بریک آنادایز:

 

 

پنجره ترمال بریک یک پنجره کاملاً عایق صوت و انرژی می باشد. در این پنجره پروفیل آلومینیوم که عایق نمی باشد توسط تیغه های پلی امید تبدیل به ترمال بریک می شود.پنجره ترمال بریک 11
در پنجره ترمال بریک آنادایز در واقع با آنادایزینگ کردن آلومینیوم (Anadizing) لایه نسبتاً پایداری از اکسید بر روی پروفیل آلومینیوم تشکیل می گردد.

در شرایط معینی در پنجره ترمال بریک این لایه اکسید محافظت کننده است و از خوردگی سطح فلز جلوگیری می کند. در واقع با استفاده از این خاصیت، لایه اکسیدی یاهیدروکسیدی موجود بر روی فلزات را تقویت می کنند یا باعث ایجاد این لایه می شوند.

 

پنجره ترمال بریک طرح چوب1
پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک طرح چوب

پنجره ترمال بریک آنادایز 2

در واقع بر روی پروفیل آلومینیوم لایه ای از اکسید قرار می گیرد که این لایه باعث مقاومت آلومینیوم و افزایش سختی می گردد هر چقدر مدت زمان عملیات آنادایز بیشتر باشد رنگ پروفیل به سمت تیره تر شدن خواهد رفت. طیف های مختلفی از رنگ های آنادایز وجود دارد که شما می توانید رنگ مورد نظر خود را مطابق با نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

 

پنجره ترمال بریک آنادایز مشکی

 

در تولید پنجره ترمال بریک آنادایز، آنادایزینگ کردن پروفیل آلومینیوم به روش آنادایز سولفوریکی صورت می پذیرد که ضخامتی از اکسید به ضخامت 0.01 تا 0.001 اینچ را بر روی پروفیل آلومینیوم ایجاد می کند که 67 درصد آن به درون آلومینیوم نفوذ کرده و 33 درصد بر روی سطح رشد می نماید.

این روش برای ایجاد سختی بر روی پنجره ترمال بریک و جلوگیری از سایش و خوردگی بسیار مناسب است.

پنجره ترمال بریک کشویی آنادایز

 

مکانیزم عمل آنادایزینگ کردن  در پنجره ترمال بریک به این صورت است که جریان مستقیم برق از مایع الکترولیت مناسبی می گذرد که در ان آلومینیوم آند بوده و فلز مناسب دیگری کاتد می باشد.

مزایای آنادایزینگ کردن پنجره ترمال بریک:

1. افزایش مقاومت در مقابل خوردگی
2. افزایش قدرت چسبندگی رنگها
3. زیبایی پنجره ترمال بریک
4. عایق شدن: اکسید آلومینیوم عایق می باشد.
5. افزایش مقاومت سایشی

در ذیل قیمت انواع پنجره دوجداره آلومینیومی در طرح های مختلف با پروفیل سری 60 BENDINI و یراق آلات roto آلمان آورده شده است. قیمت ها مربوط به پاییز 1402 می باشد. قابل ذکر است که وزن محاسبه شده جهت هر پنجره وزن دقیق و خالص می باشد و میران پرت آن در نظر گرفته نشده است.

 

 

 

خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره22895334 واحد فنی مهندسی فاراد پنجره تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top