skip to Main Content

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پنجره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک از نظر عایق بودن عملکرد یکسانی دارند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند ، که مهمترین آنها اختلاف قیمت پنجره ترمال بریک با پنجره upvc می باشد.

در این نوشته می خواهیم به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر قیمت و یژگی های هر یک بپردازیم تا بهترین انتخاب را هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه داشته باشید.

هدف بیشتر افراد از مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc ، مقایسه این دو محصول از نظر قیمت می باشد. در بخش مقایسه از نظر قیمت حتما به این نیاز مهم شما  بازدید کننده  محترم پاسخ خواهیم داد.

مهمترین فرق پنجره ترمال بریک آلومینیومی با پنجره upvc در این است که با پنجره upvc نمی توان پنجره های بزرک سایز داشت و باید حتما آلومینیومی باشد.ممکن است ابعاد پنجره شما جهت تولید با هر دو نوع upvc و آلومینیوم امکان پذیر باشد ، در این شرایط با توجه به شرایط باید انتخاب درست را انجام دهید.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پروفیل های upvc و آلومینیوم ترمال بریک هر دو عایق گرما و سرما می باشند.  خود آلومینیوم عایق سرما و گرما نمی باشد اما وقتی تیغه پلی آمید عایق در بین پروفیل دوخته می شود ارتباط جدار بیرونی با جدار داخلی قطع می شود و پروفیل آلومینیوم عایق و یا همان ترمال بریک می شود،

از اینرو پنجره تولید شده از پروفیل ترمال بریک و upvc از نظر خود پروفیل، تقریبا عملکرد  عایق سرما و گرمایی یکسانی خواهند داشت. upvc هم همانطور که می دانید با توجه به مواد اولیه آن ذاتا عایق سرما و گرما می باشد. 

 

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره 

قیمت پنجره آلومینیومی + لیست قیمت بهار 1403

حال در بین مصرف کنندگان همیشه این سوال پیش می آید که کدام پنجره بهتر و عایق تر می باشد، پنجره upvc و یا پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک. در این نوشته می خواهیم مقایسه ای داشته باشیم بین پنجره ترمال بریک با upvc.

مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc

پنجره ترمال بریک با پنجره upvc تفاوت هایی دارد که همین تفاوت ها منجر به این می شود که در شرایط مختلف و با توجه به نیاز خودمان و نوع کاربری ، یکی از این دو مدل پنجره را انتخاب نماییم.

1- از نظر قیمت پنجره ترمال بریک

از نظر قیمت پنجره upvc استاندارد مثل ویستابستی که بصورت استاندارد تولید شده باشد قیمت مناسب تری نسبت به پنجره ترمال بریک دارد. قیمت پنجره ترمال بریک استاندارد با آلومینیوم ایرانی تقریبا 2 برابر قیمت پنجره upvc ویستابست خواهد بود.

 

2- از نظر عایق بودن:

از نظر عایق سرما و گرما و صوت در صورتیکه هر دو نوع پنجره upvc ویستابست و پنجره ترمال بریک بصورت استاندارد تولید شده باشند یو از شیشه دوجداره و یراق الات استاندارد در آنها بکار رفته باشد، این دو پنجره تقریبا عملکرد عایقی یکسانی را از خود نشان می دهند، حتی در بعضی مواقع با توجه به ذات upvc که جنسی بسیار عایق می باشد، پنجره upvc عملکرد صوتی و حرارتی بهتری از خود نشان خواهد داد.

مقایسه قیمت پنجره upvc ویستابست و وینتک با پنجره ترمال بریک با پروفیل استاندارد BENDIN

باید دقت شود که در تولید پنجره ترمال بریک حتما از جنس پلی آمید جهت عایق شدن استفاده شود و از مواد متفرقه مثل pvc استفاده نشود چون از مقاومت پنجره کاسته خواهد شد. 

 

3-از نظر ممان اینرسی و مقاومت پنجره

مقاومت پنجره upvc ارتباط مستقیم دارد با گالوانیزه داخلی آن، در حالت استاندارد در پروفیل ویستابست گالوانیزه داخلی با ابعاد 33*25 میلیمتر اگر ضخامت 1/5 میلیمتر استفاده شود ،ممان اینترسی در هر دو نوع سری 60 و سری 70 برابر است با 1/46 سانتی متر بر توان 4. در بهترین حالت در پروفیل استاتیکی ویستابست با گالوانیزه به شکل قوطی و با ابعاد 54*25 میلیمتر و ضخامت 2 میلیمتر عدد ممان به 10.79 می رسد. 

بیشتر بدایند: ممان اینرسی پنجره upvc

این در حالیست که ممان اینرسی پروفیل آلومینیومی در پنجره ترمال بریک ،در کمترین حالت در حدود 11 می باشد و تا 36 می توان افزایش داد. 

با توجه به اعداد بالا می توان این نتیجه را گرفت که جهت ساخت پنجره با ابعاد بزرگ و آنهم در طبقات بالا با توجه به فشارهای وارد شده از طرف باد نیازمند یک پنجره مقاوم می باشیم که در این شرایط یا باید از پروفیل upvc استاتیکی ویستابست استفاده کرد و یا از پروفیل آلومینیوم  و یا همان پنجره ترمال بریک استفاده کرد.

حتی در برخی شرایط پس از انجام محاسبات خاص به این نتیجه می رسیم که برخی از پنجره ها حتما باید با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک تولید گردد و حتی سری 70 استاتیکی ویستابست هم پاسخگو نمی باشد.

  بعنوان مثال یک پنجره با ارتفاع 2/40 و عرض 3 متر که محل نصب آن در طبقه دهم یک ساختمان می باشد، حتما باید با پروفیل آلومینوم ترمال بریک تولید گردد. بهتر است پس از انجام محاسبات دقیق نوع پروفیل انتخاب گردد. 

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

 

4-از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

پروفیل upvc ذاتا سفید می باشد و بهترین نوع پنجره upvc همان سفید رنگ می باشد. انواع طرح چوب  نیر در پنجره upvc موجود می باشد که به صورت یک فیلم بر روی پروفیل سفید کشیده می شود.

امروزه رنگ های مختلفی نیز مخصوص پنجره های upvc در باراز موجود است که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

اگر پنجره upvc شما از پروفیل استانداردی مثل ویستابست در آن استفاده شده باشد امکان استفاده رنگ سفید جهت تمام مناطق آب و هوایی شامل گرم و خشک، معتدل و مرطوب، سرد و کوهستانی، مناسب می باشد.

اما اگر از پروفیل های غیر استاندارد استفاده می کنید پیشنهاد می گردد جهت مناطق گرم و خشک از پروفیل های طرح چوب استفاده ننمایید. 

پروفیل آلومینیوم به دو صورت رنگ الکترواستاتیکی پودری و آنادایز قابل رنگ آمیزی می باشد.

در ارتباط با آنادایز، پروفیل آلومینیوم در یک محلولی قرار داده می شود و در طی یک فراینده شیمیایی لایه مقاوم اکسیدی بر روی پروفیل قرار می گیرد.این لایه باعث بالا رفتن مقاومت الومینیوم می گردد.طیف های مختلفی از آنادایز قابل اجرا در پنجره آلومینیومی می باشد.

در نوع رنگ پودری الکترواستاتیکی نیز این عملیات در طی دمای 350 درجه سانتی گراد صورت می پذیرد و کاملا رنگ به خورد پروفیل می رود و یک لایه مقاومتی را تشکیل می دهند اما در کل سیستم پوشش آنادایز مقاومت بهتری در برابر شرایط سخت آب و هوایی و خط و خش از خود نشان می دهد. 

مقایسه پنجره ترمال بریک
مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پنجره آلومینیومی ترمال بریک آنادایز شده  جهت مناطق و گرم و خشک در مقایسه با پنجره های upvc دکورال و رنگی، از نظر مقاومت و ماندگاری رنگ و کیفیت پروفیل عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان می دهند.

پیشنهاد می گردد جهت مناطق گرم و کویری اگر می خواهید از پنجره upvc استفاده نمایید حتما از نوع سفید و مارک تجاری ویستابست استفاده نمایید.

فرمولاسیون پروفیل ویستابست بصورتی است که توانسته است استاندارد RAL آلمان را کسب نماید در شرایط آب و هوایی گرم و خشک بسیار مقاوم می باشد و نه زرد می شود و نه دفرمگی در آن ایجاد می گردد. 

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

5- از نظر نوع بازشو و یراق آلات

هر نوع یراقی که در پنجره های UPVC مورد استفاده قرار می گیرد نیز در پنجره های ترمال بریک مصرف می گردد. هر دو دارای انواع بازشو کشویی، لولایی، فولکس واگنی، لیفت هستند.

اما در برخی از پنجره ها مثل پنجره های کشویی با عرض و ارتفاع بزرگ در مدل های کشویی و لیفت اند اسلاید باید حتما از پروفیل آلومینوم ترمال بریک استفاده نمایید.

بعنوان مثال یک پنجره با ارتفاغ 4 متر و عرض 6 متر اکر می خواهید به صورت یک تکه و بدون کتیبه و اسلایدینگ و یا کشویی باشد این پنجره فقط و فقط با پروفیل ترمال بریک لیفت اند اسلاید و یراق الات آلمانی قابل اجرا می باشد و به هیچ عنوان با پروفیل UPVC قابل تولید نمی باشد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره دوجداره upvc

در کل بهتر است جهت پنجره های کشویی با ارتفاع بالای 2 متر و عرض بالای 3 متر از پروفیل ترمال بریک استفاده شود و اگر می خواهید از UPVC استفاده نمایید حتما پروفیل ویستابست با یراق ROTO آلمان، بعلت غلطک های سرامیکی با مقاومت وزن تا 200 کیلو گرم استفاده نمایید. 

6- از نظر ارزشمند بودن

یک سنت قدیمی در بین معمار های ما هست که میگین پنجره وقتی آلومینیوم باشه بعد از 30 سال که خونه کوبیده شد، یک جنس با ارزش می باشد که به قیمت روز و بر حسب کیلو خرید و فروش می گردد به صورت ضایعات اما ضایعات پنجره های UPVC بعد از 30 سال خریدار ندارد و ارزشی هم ندارد.

این هم یک نگاه سنتی است نسبت به پنجره های UPVC در مقایسه با آلومینیوم می باشد که در اینجا مطرح شد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر ابعاد بزرگ بازشو در مدل پنجره ترمال بریک 

 

7- سبک سازی ساختمان

در کل پنجره های UPVC وزن کمتری نسبت به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارند و همین مزیت با عث می گردد که جهت پایین آوردن وزن سازه، از این نوع پنجره های استفاده شود.

امید است با توجه به مطالب اراِئه شده در بالا توانسته باشیم مقایسه درستی بین پنجره ترمال بریک و پنجره upvc کرده باشیم.

 

بررسی مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک در نسل جدید پنجره های آلومینیومی 

پنجره دوجداره ترمال بریک با توجه به مزایای آن، یکی از بهترین محصولات صنعت درب و پنجره سازی آلومینیوم است که بسیار مناسب برای استفاده و بهره برداری در صنعت ساختمان می باشد. با توجه به پیشرفت حوزه ساخت و ساز و همچنین معماری های نوین، امروزه شاهد استفاده بیشتر از پنجره های ترمال بریک در این صنعت هستیم.

مزایای خوب و قابل تامل در پنجره ترمال بریک باعث شده است امروزه استفاده از این کالا به عنوان یک کالای متمایز از سایر انواع پنجره در ساختمان ها صورت پذیرد و مورد توجه مهندسان و معماران برای طراحی های مهم و به روز قرار گیرد.

 

مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک
مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک

با توجه به گفته های بالا در این جا به مزایای پنجره ترمال بریک اشاره میکنیم :

کاهش اتلاف انرژی در ساختمان به وسیله پنجره ترمال بریک:

پنجره آلومینیومی به علت خاصیت های ذاتی خود، رسانا است و می تواند باعث عبور گرما و سرما و اتلاف انرژی گردد از این رو در میانه پروفیل آلومینیومی لایه ای دوخته و یا پانچ می گردد تا باعث از بین بردن خاصیت رسانا بودن پروفیل آلومینیوم گردد.

 

پنجره دوجداره ترمال بریک

این لایه پلیمری که معروف به لایه پلی آمید (poly amide) است، مانع از ورود گرما و سرما به داخل واحد ساختمانی و بالعکس می گردد. پلی آمید نوعی پلاستیک سخت مهندسی شده با الیاف شیشه ای است.

 

پنجره ترمال بریک

همچنین بایست به این مسئله توجه داشت، یکی از راه های کاهش بیشتر انرژی در پنجره ترمال بریک استفاده از پلی آمید ها با هندسه و ضخامت های متفاوت است و با این مسئله رابطه مستقیم خواهد داشت.

آب بندی و هوابندی کامل در پنجره دوجداره ترمال بریک

امروزه با وجود هوای آلوده و وجود گرد و غبار در شهر ها و کلان شهر ها یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت آب بند و هوا بند بودن پنجره های ترمال بریک است.
در صورت آب بند و هوابند نبودن پنجره ترمال بریک، اتلاف انرژی و ورودی صدا، آزار دهنده خواهد بود و به علت نفوذ گرد و غبار به داخل واحد مسکونی هزینه های نظافت نیز افزایش خواهد یافت.

 

مزایای پنجره های ترمال بریک
مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک

در پنجره های ترمال بریک به علت وجود لاستیک های آب بندی در تمامی نقاط پنجره عملیات آب بندی و هوا بندی به بهترین نحو صورت خواهد گرفت.
همچنین استفاده از لاستیک آب بندی و هوابندی سوم ( کله غازی ) در محل بازشو، این مسئله تقویت گردیده است.

مقاومت پنجره ترمال بریک

یکی ازمزایای پنجره دوجداره ترمال بریک مقاومت بالای آن می باشد. 

آلیاژ آلومینیوم استفاده شده در پنجره ترمال بریک به عنوان اصلی ترین و مهم ترین جز پنجره ترمال بریک محسوب می شود.

این آلیاژ دارای مقاومت بسیار بالایی است و می تواند با توجه به طراحی در هندسه و ساخت آن، نیرو های وارده به خود را به بهترین حالت تحمل نماید. از این رو ساخت انواع پنجره ترمال بریک با هندسه و اندازه و وزن های متفاوت امکان پذیر است که خود این باعث استفاده بیشتر این محصول در ساختمان گردیده است.

رنگ آمیزی و مقاومت رنگ در پنجره ترمال بریک

با توجه به اینکه آلیاژ آلومینیوم دارای سختی و مقاومت بالایی است شما می توانید از طیف نا محدود و متنوعی از رنگ ها بر روی این نوع پنجره ها استفاده نمایید.

استفاده از شیوه رنگ آمیزی الکترواستاتیک طول عمر رنگ آمیزی را بالا برده و رنگ پوشش شده بر روی پنجره ترمال بریک در برابر آفتاب، سرما، گرما ضربه و خط و خش مقاوم خواهد بود.

همچنین شما تنها در درب و  پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توانید از خواصیت آنادایز بهره مند شوید که این به تنهایی بر روی پروفیل آلومینیومی قابل اجراست و در سایر انواع پنجره ها این مسئله امکان پذیر نیست.

طرح چوب
آنادایز
رنگ الکترو استاتیکی

پوشش های آنادایزی بسیار مورد اقبال سازندگان و و مردم در این حوزه می باشد که می تواند نمای بسیار خوب و زیبایی را به نمای بیرونی و داخلی ساختمان بدهد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک

همچنین به علت استفاده و دوخت لایه پلی آمید در میان پروفیل پنجره ترمال بریک شما قادر خواهید بود نمای بیرونی و داخلی پنجره را با 2 نوع رنگ آمیزی متفاوت ساخته و مورد استفاده قرار دهید.

برای مثال رنگ بیرون پنجره می تواند تیره و رنگ داخلی سفید باشد. همچنین لایه بیرونی آنادایز و لایه داخلی رنگی باشد ویا بالعکس.

انعطاف پذیری پروفیل آلومینیوم در پنجره ترمال بریک

یکی از خاصیت های بسیار خوب در پنجره ترمال بریک امکان فرم دادن به پروفیل این پنجره است.

این امر در حالتی صورت می گیرد که پس از انجام این فرآیند پروفیل پنجره ترمال بریک سختی و مقاومت اولیه خودراحفظ خواهد کرد.
در نتیجه شما قادر خواهید بود پنجره هایی در حالت های چند ضلعی، هلالی و … تولید نمائید.

 

تنوع در انواع حالت و بازشو در پنجره ترمال بریک

از بهترین خاصیت ها و امکانات استفاده از پنجره ترمال بریک تنوع در انواع مدل ها و بازشو هاست.
این امر در حالتی امکان پذیر است که ممکن است برخی از این مدل ها در سایر پنجره ها به راحتی قابل اجرا نباشد.
استفاده از یراق آلات متنوع با میزان توان بالا، استحکام پروفیل آلومینیوم و تکنولوژی ساخت در پنجره های ترمال بریک از مواردی هستند که تولید انواع مکانیزم ها را در این نوع پنجره میسر می سازد.

شما در پنجره ترمال بریک قادر خواهید بود از انواع زیر بهره مند شوید:

1- تک حالته Turn
2- دو حالته Tlilt & Turn
3- کشوئی Sliding
4- فولکس واگنی Tilt & Slide
5- آکاردئونی Fold & Slide
6- لیفت و اسلاید Lift & Side
7- محوری Pivot
8- انواع درب Door

 

مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک
مزایای پنجره دوجداره ترمال بریک

بها و ارزش پروفیل آلومینیوم ترمال بریک

همان طور که گفته شد پروفیل آلومینیوم اصلی ترین جز تشکیل دهنده پنجره های ترمال بریک است. از آنجا که آلومینیوم از خانواده فلزات ارزشمند است در نتیجه می توان این محصول را در آینده، حتی در صورت عدم نیاز به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب کرد و امکان برگشت پروفیل آلومینیوم به چرخه تولید مجدد نیز وجود دارد.

چرا در بعضی مواقع پنجره های آلومینیومی ترمال بریک جایگزین بهتری نسبت به مدل های upvc می باشد؟

  • با پروفیل های ترمال بریک آلومینیومی می توان پنجره در ابعاد بزرگ تولید کرد.
  • پنجره کشویی پر طرفدار لیفت اسلاید با قابلیت تولید در ابعاد با ارتفاع 3 متر تا 10 متر عرض در مدل های ترمال بریک موجود است.
  • تنوع بازشو در مدل های  پنجره آلومینیومی ترمال بریک
  • تنوع رنگ آنادایز و پودری در پنجره آلومینیومی ترمال بریک
  • مناسب جهت ساختمان های بلند مرتبه و برج های مسکونی با توجه به نیروی وارد شده از طرف فشار باد بر پنجره

نکات مهم در انتخاب یراق پنجره آلومینیومی ترمال بریک

در تولید درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می بایست از یراق آلات آلومینیومی استاندارد استفاده شود زیرا بهترین حالت در فیتینگ پنجره ساپورت وزن یراق و روان بودن در هنگام باز و بسته شدن حاصل می گردد.از جمله یراق آلات معتبر می توان به یراق Roto ساخت کشور آلمان اشاره کرد.

یراق انتخاب شده جهت بازشو باید طی محاسبات وزن شیشه ، وزن آلومینیوم و ارتفاع و عرض بازشو ، انتخاب شده است. اگر بخواهیم جهت پایین آوردن قیمت درب و پنجره آلومینیومی از یراق آلات سبک تر استفاده کنیم ، پنجره کیفت خود را از دست خواهد داد.

بعنوان مثال اگر ارتفاع یک بازشو 2.40 است و عرض آن 1.20 و شیشه دوجداره جفت 6 نیز در آن استفاده شده باشد، در این حالت باید از یراق لولایی با تحمل وزن 130 kg  و همچنین لولای میانی استفاده کرد. ممکن است قیمت کمی بالاتر محاسبه شود اما در عوض پنجره با کیفیت و استاندارد خریداری کرده اید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر فنی و فروش می توانید با واحد فروش فاراد پنجره  22895334- 22895430 تماس حاصل فرمایید و یا ابعاد و نقشه خود را جهت آنالیز قیمت پنجره ترمال بریک به شماره 09196546656 تلگرام و یا واتس آپ نمایید. 

4.4/5 - (43 امتیاز)

تعداد 9 نظر و سوال

  1. میشه پنجره‌های ترمال بریک رو که از نظر عایق بودن کیفیت مناسب ندارند (صدای بیرون رو به وضوح کامل منتقل میکن و هوای شرجی ومرطوب ازش عبور میکنه) بعد از نصب، در محل عیب‌یابی و تعمیر کرد؟ یا مستقیم تو کارخونه باید انجام بشه؟

  2. میشه پنجره‌های ترمال بریکی که کیفیت مناسبی از نظر عایق بودن ندارن (صدا و هوای شرجی بیرون رو کامل منتقل میکنن) بعد از نصب و در محل عیب‌یابی و تعمیر کرد؟

    1. سلام
      با توجه به ساختار پنجره های آلومینیومی قدیمی که عایق نمی باشند و نانترمال هستند، امکان تعمیر آنها در جهت عایق شدن، وجود ندارد و هزینه اضافی میباشد.

  3. متن حاوی اطلاعات پایه ای ارزشمند ، دقیق ، مفیدی بود که به راختی قابل فهم و درک بودن
    سپاس

  4. برای مناطق گرم و مرطوبی مانند جزیره قشم چه نوع پنجره ای با چه قطر شیشه ای مناسب تر هست ؟

    1. جهت منطقه قشم پیشنهاد ما استفاده از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک با شیشه های دوجداره استاندارد می باشد. و اگر به ضریب انتقال حرارت پایین تری مثل عدد کمتر از 3 نیاز دارید پیشنهاد ما استفاده از شیشه های سان انرژی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top