skip to Main Content

مشخصات شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره دوجداره

شیشه دوجداره تاثیر بسیار مهمی در کیفیت پنجره دوجداره خواهد داشت. شما هم ممکن است پنجره دوجداره ای داشته باشید که از شیشه های آن صدا و سرمامی آید و اصلا مورد تایید شما نیست.  در این نوشته می خواهیم به مشخصات شیشه های دوجداره استاندارد بپردازیم.

شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره دوجداره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در ذیل بطور خلاصه مشخصات شیشه دوجداره استاندارد را بیان خواهیم کرد. در صورت خرید پنجره دوجداره استاندارد حتما از شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایید.

 

1- استفاده از شیشه های فلوت و درجه A در پنجره دوجداره

وجود هرگونه خال و جوش و یا خط و یا عدم دید شفاف نشان ندهنده این است که لایه های شیشه دوجداره پنجره دوجداره شما گرید A نمی باشد و از شیشه درجه B و یا شیشه شیت استفاده شده است. شیشه های درجه یک فلوت سطحی شفاف و فارق از هر گونه موج دارند.

 

2- استفاده از اسپیسر آلومینیومی یکپارچه در تولید شیشه دوجداره:

اسپیسرهای آلومینیومی بین دوجداره باید بصورت یکپارچه در کنج ها باشد و فقط در یک نقطه و آن هم در یکی از اضلاع بهمدیگر متصل شده باشند. در غیر این صورت شیشه دوجداره شما استاندارد نمی باشد و پنجره دوجداره شما عایق صوتی خوبی نمی باشد.

 

 

3- استفاده از چسب اولیه تزریقی – بوتیل تزریقی

اسپیسر آلومینیومی توسط بوتیل تزریقی و نه بوتیل نواری، باید به شیشه دوجداره متصل گردد. علامت تشخیص وجود بوتیل تزریق آن است که وقتی شیشه دوجداره را از روبه رو نگاه می کنیم هرگز اسپیسر آلومینیومی دیده نشود و کاملا بصورت یکنواخت توسط چسب پوشانده شده باشد و بصورت یکدست مشکی با چسب ثانویه تلفیق شده باشد.

4- استفاده از چسب ثانویه پلی سولفاید شیشه دوجداره:

در تولید شیشه دوجداره از دو نوع چسب اولیه بوتیل و چسب ثانویه پلی سولفاید استفاده می گردد. حتما باید از نوع مرغوب آن و به مقدار کافی استفاده شود.

روش تشخیص آن هم این است که وقتی شیشه دوجداره را از روبه رو ( قیل از نصب در غاب پنجره ) نگاه می کنیم دور تا دور آن یک نوار مشکی از چسب دیده می شود که ضخامت و یا پهنای آن حتما حتما باید 5 میلی متر باشد و یکدست مشکی دیده شود و از زیر آن اسپیسر آلومینیومی دیده نشود ، به قولی کچلی نداشته باشد.

5- دیده شدن سوپاپ گاز:

دو عدد سوپاپ گاز باید در یکی از اضلاع شیشه دوجداره بر روی اسپیسر آلومینیومی وجود داشته باشد. اگز گاز آرگون تزریق شده باشد ، سطح داخلی شیشه دوجداره شما با سطح خارجی آن ( سطحی که با محیط بیرون در تماس است) باید اختلاف دما داشته باشد.

بدین صورت که داخل گرم و بیرون سرد باشد. اگر هر دو سمت سرد بود نشان این است که گاز آرگون تزریق نشده است.

 

6- تزریق سیلیکا ژل یا همان مواد رطوبت گیر در داخل اسپیسر ها:

در دو ضلع از شیشه دوجداره شما باید سلی کاژل و یا مواد رطوبت گیر تزریق گردد تا رطوبت بین دوجدار را جذب خود نماید.

در غیر اینصورت شیشه دوجداره شما بخار می گیرد. علامت وجود سلیکاژل در داخل اسپیسر آن است که وقتی شیشه دوجداره را تکان می دهید باید صدای جابجایی مثل شن و یا نمک در داخل اسپیسر و شیشه دوجداره شنیده شود.

 

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که تمام مراحل تولید شیشه دوجداره باید توسط ماشن آلات مخصوص و مکانیزه تولید شیشه دوجداره صورت پذیرد.

پیشنهاد می گردد که حتما از کارخانه ای که قرار است شیشه دوجداره شما را تولید کند بازدید نمایید و یا نمونه تولیدی آن شیشه دوجداره را جهت پنجره دوجداره خود داشته باشید تا هنگام نصب پنجره دوجداره خود ، آن نمونه را با نمونه تولید شده مقایسه نمایید.

پنجره دوجداره زمانی عایق سرما و گرما و صدا خواهد بود که در آن از شیشه دوجداره استاندارد استفاده شده باشد. زیرا 80 درصد پنجره شما را شیشه دوجدار در بر می گیرد. پس در انتخاب خود وسواس به خرج دهید. 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

    1. شیشه دوجداره و پنجره دوجداره استاندارد تقریبا میزان صدا را به 50 دسیبل می رسانند. محیط کتابخانه کمی بیشتر. اگز از شیشه های خاص تر استفاده شود این میزان را پایین تر نیز می توان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top