skip to Main Content

مزایا و خصوصیات پنجره های UPVC

در این مطلب می خواهیم به مزایا و خصوصیات پنجره های دوجداره  یو پی وی سی بپردازیم، البته امروزه با توجه به استفاده روز افزون از این پنجره ها همگان از تاثیر این پنجره ها بر کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش به خوبی آگاه می باشند، در این مطلب سعی بر این است که به دیگر جنبه های پنجره های upvc پرداخته شود.

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق گرما و سرما می باشد؟!

اما یک سوال بسیار مهم که می توان مطرح کرد این است که آیا هر پنجره دوجداره عایق گرما ، سرما و صوت می باشد؟  جواب این سوال منفی است ، یعنی اگر پنجره دوجداره ای بصورت استاندارد تولید نشده باشد و از متریال درجه یک و شیشه های کاملا صنعتی در آن استفاده نشده باشد، بله درست است! پنجره دوجداره شما عایق نخواهد بود. 

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc


مزایا و خصوصیت پنجره های UPVC

 

پنجره های upvc، پنجره های عایق حرارت 

 یکی از مزایا و خصوصیت پنجره های  دوجداره UPVC عایق بودن آنها می باشد. پنجره های upvc با توجه به اینکه پروفیل pvc نسبت به آهن و آلومینیوم از ضریب انتقال حرارتی پایین تری برخوردار است، پنجره هایی کاملا عایق نسبت به مدل های مشابه آلومینیومی و آهنی می باشد.

تنها پنجره چوبی است که ضریب انتقال حرات آن به پنجره upvc نزدیک می باشد. اگر از پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک در تولید پنجره آلومینیومی استفاده شود ، این پنجره نیز همانند پنجره upvc می تواند عایق خوبی باشد. 

پنجره های upvc

پنجره های upvc، پنجره های عایق صوت 

پنجره های upvc با توجه به ساختار آنها و شکل پروفیل و کانالهای داخلی آن و همچنین قابلیت استفاده از شیشه های دوجداره ، سه جداره و دوجداره لمینیت در این پنجره ها، از این رو در پنجره های upvc می توان شدت صوت را به میزان 80 درصد کاهش داد.

البته یراق آلات نیز نقش بسیار مهمی در عایق صوتی بودن پنجره دارند. در پنجره های upvc با توجه به تنوع یراق، می توان از یراق آلات مناسب جهت مکان های مشخص با کاربری های مختلف استفاده کرد. 

با استفاده از ترکیبات مختلف شیشه دوجداره می توان عایق صوتی و حرارتی پنجره upvc را افزایش داد. قبل از فروش باید حتما مشاوره خوبی انجام پذیرد و کاملا انتظارات و نیاز های مشتری شناخته شود و بتوانیم بهترین پیشنهاد را بدهیم.

پنجره های upvc پنجره های زیبا-مزایا و خصوصیات پنجره های دوجداره  UPVC

با توجه به تنوع رنگ موجود در پروفیل های upvc و قابلیت رنگ آمیزی در رنگ های مختلف و همچنین شکل و ساختار پروفیل های pvc ، از اینرو استفاده از این پنجره ها زیبایی خاصی را به نمای ساختمان و معماری های مختلف می دهد.

پنجره های یو پی وی سی قابل تولید در انواع رنگ های طرح چوب و انواع رنگهای مخصوص می باشد. از اینرو از اینگونه پنجره ها می توانید با توجه به سبک های معماری مختلف استفاده نمایید. 

 

پنجره های upvc عایق

 

پنجره های upvc، پنجره های نفوذ ناپذیر-مزایا و خصوصیات پنجره های دوجداره  UPVC

پنجره دوجداره upvc با توجه به نوع لاستیک های epdm بکار رفته در قسمت های بازشو پنجره و همچنین یراق آلات استانداردی که در هنگام بسته بودن پنجره این لاستیک هارو به شدت به هم می فشارد، از اینرو این پنجره ها در هنگام بسته بودن کامل عایق در برابر ورود گرد و غبار و آب می باشند.

اگر از مدل دو حالته پنجره استفاده نمایید فشردگی لاستیک ها در این مدل بیشتر می شود و پنجره در برابر نفوذ آب و گرد و خاک بسیار مقاوم می شود. جنس لاستیک های آب بندی استفاده شده در پنجره درعایق بودن آن بسیار مهم می باشد ، حتما باید از نوع epdm باشد تا در برابر گرما و سرما طول عمر بالایی داشته باشد. 

 

پنجره دوجداره

پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های سازگار

یکی دیگر از  مزایا و خصوصیت پنجره های دوجداره UPVC سازگار بودن این نوع پنجره ها جهت مصارف مختلف می باشد. با توجه به تنوع یراق آلات در پنجره های یو پی وی سی ، این پنجره ها سازگار جهت انوع کاربری ها می باشد.

بعنوان مثال یراق آلات لولایی مناسب مصارف مسکونی ، کشویی جهت اداری و یراق آلات فولکس واگنی و آکاردئونی مناسب جهت کاربری های ویلایی می باشد. 

 

پنجره upvc

پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های همیشه جوان

پنجره upvc با توجه به جنس مواد اولیه آنها و اگر پروفیل آن بصورت استاندارد تولید شده باشد بسیار مقاوم در برابر گرما، سرما ، گرد و غبار و سایر عوامل جوی می باشد. و هیچ گونه آثاری از زنگ زدگی هوازدگی و پوسیدگی بر روی آنها در طی زمان دیده نخواهد شد.

پنجره های یو پی وی سی نیز همانند دیگر انواع پنجره های دوجداره نیازمند نگهداری می باشند، هر چند وقیت یکبار باید اقدام به سرویس آن نمایید و جهت تمیز کرده این نستفوع از پنجره ها از شوینده های شیمیایی مثل وایتکس هرگز استفاده نکنید. 

 

پنجره های upvc، پنجره های تمیز

این پنجره ها با توجه به سطح سیقلی و براق خود، کمتر ذرات گرد و غبار را به خود جذب می نمایند و به سادگی نیز توسط مواد مخصوص پاک می شوند. در نظافت پنجره های upvc دقت شود که از مواد استاندارد استفاده شود.

سعی کنید از تمیز کننده های مخصوص پنجره یو پی وی سی استفاده نمایید. این تمیز کننده های استاندراد آسیبی به پنجره شما نخواهند رساند. 

پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های خود خاموش کن

از جمله خصوصیات  پروفیل های PVC این است که دمای شروع به احتراق آن °385  می باشد که در مقایسه با چوب که  °260  درجه سانتیگراد است دیر تر آتش گرفته می شوند.

چنانچه بعد از شروع آتش ، منبع آتش زا از پنجره  PVCدور شود ،شعله آن  خود به خود خاموش می شود و از توسعه و انتقال آتش جلوگیری به عمل می آید.

 

پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های سبک و مقاوم

وزن کم این پنجره ها عامل بسیار مهمی در استفاده در برج های بلند مرتبه به علت پایین آوردن و سبک سازی سازه می باشد. این پنجره ها با توجه به جنس مواد pvc ذاتآ از وزن کمی برخورداد می باشند.

آیتم وزن در ساخت و ساز های مدرن بسیار مهم می باشد. شما با استفاده از این نوع پنجره ها می توانید وزن وارد شده بر سازه خود را کاهش دهید. میانگین وزن پروفیل های یو پی وی سی بدون گالوانیزه داخلی در هر متر طول تقریبا 1/3 کیلوگرم می باشد. 

مزایای پنجره های دوجداره

پنجره های upvc  پنجره های ایمن

با توجه به تنوع یراق آلات در پنجره های یو پی وی سی و قابلیت استفاده  از یراق آلات و شیشه های دوجداره ضد سرقت ، این پنجره ها کامل ایمن می باشند و امکان ضد سرقت کردن آنها فراهم می باشد.

با استفاده از شیشه های لمینیت و یراق آلات دو حالته می توانید پنجره خود را به یک پنجره ضد سرقت تبدیل نمایید. 

مزایا و خصوصیت پنجره های UPVC

پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های بازیافت شونده

پنجره های upvc بازیافت پذیر می باشند و به سادگی دوباره در چرخه تولید قرار می گیرند و سازگار با محیط زیست می باشند. ضایعات پروفیل های یو پی وی سی می توانند دوباره در چرخ تولید قرار بگیرند. 

در چه مواقعی نمی توان از پنجره یو پی وی سی استفاده کرد:

  • ابعاد پنجره شما خیلی بزرگ باشد.
  • محل نصب پنجره در طبقات بالایی ساختمان های بلند مرتبه باشد.

جهت خرید پنجره یو پی وی سی به چه نکاتی باید توجه کرد:

  • نوع پروفیل
  • یراق آلات مورد استفاده
  • تولید استاندارد
  • شیشه دوجداره تماما صنعتی
  • مشاوره درست در هنگام خرید
  • ابعاد برداری دقیق قبل تولید پنجره
  • نصب اصولی و با استفاده از متریال استاندارد
  • خدمات پس از فروش مناسب

امید است توانسته باشیم با توجه به مطالب گفته شده در بالا توانسته باشیم به مزایا و خصوصیات پنجره های upvc بطور کامل پرداخته باشیم . جهت سفارش حصول پنجره upvc می توانید با واحد فروش به شماره های 021-22895334 و 021-22895430 تماس حاصل فرمایید. 

Rate this post
Back To Top