skip to Main Content

قیمت پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی با توجه به ساختار و نوع عملکرد آن که در هنگام باز شدن فضای داخل را اشغال نمی کند ، به یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره در میان مصرف کنندگان و مهندسین معمار، تبدیل شده است. 

 

قیمت پنجره دوجداره ریلی

قیمت پنجره دوجداره ریلی لیفت اند اسلاید

فیلم پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت اند اسلاید و فولکس واگنی ، که از انواع پنجره های اسلایدینگ می باشند با این تفاوت که یک پنجره کاملا عایق هستند. در مدل پنجره فولکس واگنی ، پنجره به اندازه 12 سانت به سمت داخل می آید و سپس در ریل خود به سمت چپ و یا راست حرکت می کند ، اما در مدل پنجره لیفت اند اسلاید این حالت اتفاق نمی افتد.

انواع پنجره دوجداره ریلی و محاسبه قیمت هر یک از انواع آن 

در اینجا به انواع پنجره دوجداره ریلی و قیمت آن خواهیم پرداخت، ترتیب انواع پنجره دوجداره ریلی بر حسب افزایش قیمت می باشد. قیمت پنجره کشویی را در دو حالت پنجره upvc و پنجره آلومینیومی بررسی خواهیم کرد. 

حالت اول پنجره upvc ریلی یا همان کشویی

این پنجره با پروفیل upvc ویستابست تولید می گردد که از بهترین انواع پروفیل های upvc ایرانی می باشد. یراق بکار رفته در این پنجره دوجداره ریلی حتما باید یراق roto آلمان باشد و از یراق ترک هرگز استفاده نکنید چون غلطک های یراق roto از نوع سرامیکی هستند و تا سالیان سال به مشکل بر نخواهند خورد. قیمت این نوع پنجره در بهار 1403 تقریبا هر متر مربع 2 میلیون تومان با یراق roto محاسبه می گردد.

پنجره دوجداره ریلی با پروفیل
پنجره دوجداره ریلی با پروفیل upvc

با توجه به ساختار پنجره upvc، این پنجره مناسب جهت ابعاد بسیار بزرگ نمی باشد. و تا عرض 3 متر و ارتفاع 2.20 حداکثر مناسب می باشد و نباید از این ابعاد بزرگ تر باشد.

جهت ابعاد بزرگتر و رسیدن به بازده 100 درصدی عایق سرما و گرما و صوت بهتر است از پنجره فولکس واگنی مدل upvc استفاده شود که قیمت آن در بهار 1403 فقط جهت ابعاد استاندارد تقریبا جهت یراق هر دست 25 میلیون تومان به بالا با توجه به عرض و ارتفاع می باشد.

بیشتر بدانید: مقاومت پنجره upvc در برابر باد به چه میزان می باشد؟

                  پنجره  ریلی با پروفیل upvc طرح چوب ویستابست مدل فولکس واگنی

در ذیل قیمت حدودی پنجره upvc با ابعاد و طرح های مختلف آورده شده است. در پایین قیمت ها بر اساس یراق vorne ساخت کشور ترکیه محاسبه شده است ، بهتر است جهت پنجره های کشویی با توجه به تحمل وزن بالای غلطک های آلمانی roto ، بهتر است جهت روان بودن بازشو های کشویی و طول عمر یراق آلات، حتما از یراق آلات roto ساخت کشور آلمان استفاده شود.

قیمت ها بر اساس گالوانیزه داخلی به ضخامت 1/5 و لاستیک epdm محاسبه شده است. در صورت استفاده از یراق آلات roto آلمان تقریبا25 درصد به قیمت ها اضافه می گردد.

محصولات پنجره دوجداره و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو – با کد نمایندگی 289 ویستابست – دقیقا مطابق با دفترچه ملزومات فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استانداد 8510 دارای نشان استاندارد با شماره پروانه 734900294 می باشد. پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان – 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد. 

قیمت پنجره دوجداره ریلی وینتک و ویستابست

در قسمت پایین قیمت پنجره دوجداره ریلی وینتک و پنجره دوجداره ریلی ویستابست آورده شده است. قیمت ها در مورخ بهار 1403 به روز شده است . شما می توانید یک مقایسه از جهت قیمت پنجره دوجداره ریلی وینتک و ویستابست با یکدیگر داشته باشید. 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره کشویی وینتک و ویستابست

  • نوع پروفیل یو پی وی سی مصرفی
  • ضخامت گالوانیزه داخلی و ابعاد آن
  • لاستیک های آب بندی مورد استفاده ، اینکه epdm باشد و یا pvc
  • نوع شیشه دوجداره مورد استفاده برای پنجره دوجداره ریلی وینتک و ویستابست
  • نوع یراق آلات مورد استفاده در پنجره ریلی وینتک و ویستابست ، پیشنهاد ما یراق ROTO آلمان می باشد.
  • و در آخر کیفیت تولید و ماشین آلات مورد استفاده در تولید پنجره یو پی وی سی ریلی وینتک و یا ویستابست.

پنجره ریلی ویینتک بهتر است یا پنجر ریلی ویستابست ؟

  • کیفیت مواد اولیه در پروفیل ویستابست نسبت به پروفیل ویننتک برتری دارد.
  • پنجره ریلی وینتک با توجه به ضخیم تر بودن آن ، نشیمن 9 سانت وینتک در ازای نشیمن 6 سانت ویستابست ، گزینه مناسب تری نسبت به پنجره ریلی ویستابست در ابعاد بزرگ می باشد.
  • ضخامت نهایی شیشه دوجداره در پنجره کشویی ویستابست ، 18 میلیمتر است اما در پنجره ریلی وینتک ، 20 میلیمتر می باشد و این امر برای شیشه دوجداره در ابعاد بزرگ مناسب تر می باشد.
  • در هر دو مدل اگر الزامات فنی تولید ، ضخامت گالوانیزه مناسب ، رعایت و استفاده شود ، می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. البته توصیه می شود حتما حتما یراق آلمانی با غلطک های مقاوم سرامیکی استفاده شود.

نکته مهم : پنجره دوجداره ریلی را حتما از تولید کنندگان معتبر و استاندارد تهیه کنید ، به شدت ضخامت و یک تکه بودن گالوانیزه داخلی پنجره دوجداره ریلی و نوع یراق آلات مورد استفاده در کیفیت و عملکرد این پنجره تاثیر گذار می باشد. 

تجربه بد یک مصرف کننده پنجره کشویی : ” برای خانه ویلایی خودمان پنجره کشویی یو پی وی سی طرح چوب سفارش دادیم اما پروفیل ها تاب و شکم داده اند و پنجره خوب کیپ نمی شود ؟!!!”

در جواب چندین عامل تاثیر گذار است :

  • پنجره شما متاسفانه گالوانیزه داخلی ندارد و یا اگر دارد جهت کاهش قیمت ، بسیار نازک و غیر مقاوم کار شده است .
  • در پروسه لمینت کردن پروفیل که در کارگاه های غیر استاندارد انجام می شود و نه فابریک کارخانه ویستابست و یا وینتک ، ممکن است پروفیل در دستگاه اتوکلاو تاب برداشته باشد.

این دو عامل تاثیر گذار و مهم در ایجاد این مشکل می باشد که متاسفانه راهی جز تعویض و سفارش مجدد پنجره نمی باشد.

 

حالت دوم قیمت پنجره آلومینیومی ریلی

پنجره ریلی آلومینیومی از دیگر انواع پنجره دوجداره ریلی می باشد. استفاده از جنس آلومینیوم و یا upvc بسته به سلیقه و ابعاد پنجره دوجداره و سبک معماری استفاده شده در ساختمان می باشد.

بسیاری از افراد جنس آلومینیوم را ترجیح می دهند به upvc و یا بالعکس. البته در استفاده از آلومینیوم جهت تولید پنجره، اگر پنجره عایق می خواهید باید از نوع ترمال بریک استفاده شود که انتقال حرارت ، گرما و سرما از سمت بیرون به داخل فضا انتقال داده نشود.

پنجره دوجداره آلومینیومی

علاوه بر سلیقه در انتخاب نوع جنس پنجره که آلومینیومی و یا upvc باشد نکات دیگری نیز قابل اهمیت می باشد مثل ابعاد پنجره و شرایط آب و هوایی منطقه.

بعنوان مثال جهت ابعاد بزرگ بهتر است حتما از آلومینیوم استفاده شود، با توجه به بالا بودن عدد ممان اینرسی پروفیل آلومینیوم – 15 به بالا- نسبت به پروفیل upvc – حداکثر تا 11 cm4 – بهتر است جهت کاهش لرزش و مقاومت در برابر فشار وارد شده از طرف باد، در بعضی موارد حتما باید از پروفیل آلومینیوم استفاده شود.

پنجره دوجداره ریلی مدل آلومینیومی مناسب جهت ابعاد حداکثر تا ارتفاع 2.40 و عرض 3 متر می باشد.

  این نوع پنجره تا میران 70 تا 80 درصد عایق می باشد و اگر می خواهید به بازده 100 درصدی برسید بهتر است بجای استفاده از یراق کشویی roto از یراق فولکس واگنی roto استفاده نمایید که بازشو این پنجره مدل ماشین ون و فولکس واگن می باشد به صورتی که ابتدا حدود 10 سانت به سمت داخل می آید  و سپس در ریل خود قرار می گیرد و به کنار می رود.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی ریلی

قیمت پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی به دو صورت ترمال بریک و نانترمال محاسبه می گردد ، قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی ریلی مدل ترمال بریک از قیمت پنجره ریلی یو پی وی سی بیشتر است اما قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی نانترمال یا همان معمولی که با توجه به عایق سرما نبودن ، پشنهاد نمی شود ، تقریبا با قیمت پنجره دوجداره ریلی یو پی وی سی برابری خواهد کرد.

قیمت هر متر مربع پنجره ریلی آلومینومی ترمال بریک  در مورخه بهار 1403 با ابعاد استاندارد تقریبا از هر متر مربع 2.5 میلیون تومان به بالا شروع میشود که بر حسب نوع و وزن مقطع متفاوت می باشد.

پیشنهاد بازدید : قیمت انواع پنجره آلومینیومی 

جهت پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی نانترمال این عدد از هر متر مربع حدودا ۲ میلیون تومان به بالا قابل محاسبه می باشد.

پنجره ریلی آلومینیومی مدل لیفت اند اسلاید 

در صورت داشتن ابعاد بزرک اگر می خواهید از پنجره دوجداره ریلی استفاده نمایید بهتر است از پروفیل آلومینیوم ترمال بریک و یراق لیفت اند اسلاید استفاده نمایید. بعنوان مثال اگر یک بالکن دارید با عرض 4 متر و یا بیشتر تا 12 متر و ارتفاع 4 متر ، بهترین نوع پنجره جهت این فضا استفاده از پنجره دوجداره لیفت اند اسلاید می باشد که می تواند به صورت تک ریل 2ریل و 3 ریل استفاده شود.

هزینه این پنجره آلومینیومی به علت وزن بالای مقاطع آن و قیمت یراق آن ، نسبت به مدل های دیگر پنجره دوجداره ریلی بالاتر می باشد. تقریبا از هرمتر مربع 3.5 میلیون تومان به بالا در مورخ بهار 1403 قابل محاسبه می باشد.

پنجره  لیفت اند اسلاید با توجه به ساختار آن که ابتدا پنجره در حالت لیفت ( بالا) قرار می گیرد و سپس در ریل خود هدایت می شود ، برخلاف مدل کشویی 100 درصد عایق می باشد و یکی از بهترین انواع پنجره دوجداره کشویی مدل آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

در کل پنجره دوجداره ریلی با توجه به سهولت در باز و بسته شدن و نگرفتن فضا در هنگام باز شدن ، پنجره مناسبی جهت استفاده عموم می باشد امید است با مطالب گفته شده در بالا توانسته باشیم راهنمایی کوچکی در ارتباط با انتخاب و قیمت نوع پنجره دوجداره ریلی، کرده باشیم.

قیمت پنجره آلومینیومی

هنگام خرید پنجره دوجداره ریلی یا کشویی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  • نوع پروفیل مورد استفاده بسیار مهم است ، اینکه پنجره کشویی upvc و یا آلومینیومی باشد  مطابق با سلیقه و درخواست شما می باشد.
  • اگر ابعاد پنجره بزرگ بود بهتر است از مدل پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی استفاده کنید.
  • یراق آلات بسیار مهم می باشد ، غلطک ها باید از جنس مقاوم با تحمل وزن مناسب و عملکردی روان داشته باشند.
  • ابعاد شیشه دوجداره نباید زیاد بزرگ باشد ، چون ضخامت شیشه مورد استفاده در پنجره های ریلی کم است .
  • اگر در منطقه ای سرد هستید پنجره دوجداره ریلی معمولی سفارش ندهید.
  • اگر سر و صدا دارید و یا گرد و خاک اصلا به سراغ پنجره دوجداره ریلی معمولی نروید.

 

پنجره دوجداره ریلی مدل لیفت اسلاید
پروژه کامرانیه/ پنجره لیفت

قیمت کدام یک از مدل های پنجره دوجداره ریلی کمتر است ؟

به ترتیب زیر قیمت ها افزایش می یابد :

1- کمترین قیمت مربوط به پنجره دوجداره ریلی مدل یو پی وی سی

2- پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی معمولی

3- پنجره دوجداره مدل فولکس واگنی یو پی وی سی و آلومینیومی  که نوعی پنجره ریلی بسیار بسیار عایق می باشد.

4- پنجره دوجداره آلومینیومی مدل لیفت اسلاید که گران ترین نوع می باشد.

جهت استعلام دقیق قیمت و آنالیز دقیق ابعاد بهتر است با شماره های 22895334 و 22895430 واحد فنی مهندسی فاراد پنجره تماس حاصل فرمایید و یا ابعاد خود را به شماره 09196546656 تلگرام و یا واتس آپ نمایید.

قیمت پنجره ریلی تراس

با توجه به اینکه از کدام مدل پنجره دوجداره ریلی می خواهید استفاده کنید ، قیمت پنجره ریلی تراس و یا همان قیمت پنجره دوجداره کشویی بالکن متفاوت می باشد. پیشنهاد می گردد اگر ابعاد پنجره شما بزرگ نمی باشد از مدل پنجره دوجداره کشویی ویستابست و یا وینتک استفاده نمایید و هرگز به دنبال مدل های دیگر یو پی وی سی نروید. این دو مدل از با کیفیت ترین مدل های پنجره ریلی می باشد.

 سوالات متداول در ارتباط با پنجره های دوجداره ریلی و لولایی

1-چرا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت نمی باشد؟
اگر شیشه دوجداره و پنجره دوجداره شما به صورت استاندارد تولید نگردد ، پنجره دوجداره شما هرگز عایق صوتی نخواهد بود.

2- چرا صدای زوزه باد از پنجره دوجداره ما شنیده می شود؟
به علت استفاده از لولا و یراق غیر استاندارد در پنجره دوجداره

3- چرا از پنجره  ما آب نفوذ می کند؟
به دلیل رگلاژ نبودن پنجره و اگر درست نشد به دلیل تولید غیر استاندارد و استفاده از لولاهای معمولی و غیر استاندارد که پنجره را خوب کیپ نمی کنند.

4- تاثیر شیشه دوجداره در پنجره چقدر است؟
70 درصد یک پنجره دوجداره را شیشه تشکیل می دهد، پس اگر از شیشه دوجداره غیر استاندارد استفاده شود، پنجره ما هرگز عایق نخواهد بود.

5-پنجره دوجداره ما اول که خریدم سفید بود اما به مرور زمان رنگ آن زرد شد. دلیل آن چیست؟
دلیل آن کیفیت پروفیل UPVC می باشد. پروفیل یو پی وی سی با استاندارد بالا هرگز در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ و یا دفورمگی پیدا نمی کند. از پروفیل یو پی وی سی استفاده نمایید که استاندارد RAL آلمان را داشته باشد.

 

4/5 - (3 امتیاز)

تعداد 6 نظر و سوال

  1. سلام وقتتون بخیر
    این پنجره ریلی ها هم کاملا صدای محیط بیرون رو میگیره یا پوشش میده؟؟؟؟

  2. ببخشید دستگیره این مدل پنجره ها شبیه دستگیره پنجره های قدیمیه؟

  3. سلام ممنون از سایت خوبتون
    چه عواملی میتونه روی قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top