skip to Main Content

در شیشه ای سکوریت – نماهای شیشه ای

امروزه در طراحی های مدرن استفاده از عنصر شیشه بسیار دیده میشود. از شیشه سکوریت در نماهای شیشه ای، نمای شیشه ای اسپایدر، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای کرتین وال و در های شیشه ای سکوریت ، استفاده بسیاری میگردد.

در شیشه ای سکوریت

در مبحث ذیل توضیحات در ارتباط با در های شیشه ای سکوریت و اجرای در های شیشه ای سکوریت داده میشود :

این در ها  از 2 بخش شیشه سکوریت و یراق آلات تشکیل شده اند. این درب های در 2 نوع لولایی و کشویی طراحی و تولید می گردند.

در ذیل به توضیحات بخش های مختلف آن می پردازیم:

در شیشه ای سکوریت جهت نما

در باره شیشه سکوریت

ضخامت این شیشه با توجه به کاربری درب و ابعاد آن، دارای ضخامت های بین 6 تا 10 میل می باشد. شیشه 6 میل سکوریت، شیشه 8 میل و شیشه 10 میل سکوریت. در استفاده از درب شیشه ای معمولاً از شیشه های 10 میل سکوریت استفاده می گردد.

با توجه به ابعاد درب  و نوع کاربری آنها شیشه 10 میل سکوریت مناسب ترین نوع می باشد. در انتخاب نوع شیشه علاوه بر ضخامت شیشه سکوریت، باید به مواردی دیگر مانند درجهA بودن یا فلوت بودن شیشه و رنگ شفاف آن و همچنین یکدست سکوریت شدن شیشه توجه داشت. از نوع 6 میل شیشه سکوریت جهت پنجره دوجداره آلومینیومی و پنجره upvc استفاده می کنند. 

بیشتر بدانید: فرآیند تولید شیشه های سکوریت

در شیشه ای سکوریت برای مرگز تجاری

شیشه های نامرغوب و با قیمت پایین اکثراً از شیشه های درجهBبوده و رنگ آنها به سبز می گراید، همچنین به دلیل کیفیت بد سکوریت شدن، شیشه دارای موج و تاب می باشد.

در انتخاب نوع شیشه سکوریت حتماً باید به علامت استاندارد روی آن توجه کرد، یعنی شیشه حتماً درجه Aباشد و در یک کارخانه ای سکوریت شده باشد که مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی عملیات سکوریت شدن بر روی شیشه انجام شده باشد.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد دیاموند دور شیشه و جاساز و سوراخ کاری های تعبیه شده بر روی شیشه جهت جا انداختن یراق آلات می باشد که باید توسط ماشین آلات پیشرفته این کار صورت پذیرد. در غیر اینصورت یراق به خوبی بر روی شیشه نصب نخواهد شد و درب شیشه ای سکوریت عملکرد خوبی نخواهد داشت.

یراق آلات مورد استفاده در درب های شیشه ای

یراق آلات انتخابی در عملکرد این در ها بسیار مهم می باشند. نوع استیل و یا روکش آبکاری آن به درب شما نمای خاصی می دهد.

 یراق در شیشه ای سکوریت

مهمترین یراق مورد استفاده در این مدل در ها ، استوپ می باشد که در پایین درب و کف تمام شده نصب و شیشه و یا لنگه درب سکوریت بر روی آن نصب می گردد.

استوپ مهمترین وظیفه را در باز و بسته کردن درب شیشه ای سکوریت دارد( در واقع نقش لولا و آرام بند را دارد). در انواع مختلف می باشد باید بهترین نوع آن را انتخاب کرد. در شرکت فاراد معمولاً از استوپ های پرشیا با گارانتی 5 ساله استفاده می گردد و یا استوپ Gezeآلمان که دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند.

در شیشه ای سکوریت در یراق آلات استاندارد

یراق آلات مصرفی اکثراً ایرانی و یا چینی می باشند که با توجه به انتخاب مشتری و نوع کاربردی درب شیشه ای سکوریت به مشتری پیشنهاد می گردد.

از دیگر یراق آلات مصرفی در درب های شیشه ای می توان به لولای 101، 102، 103، قفل 105 و 115 اشاره کرد. در بسیاری از موارد که اصلاً مورد تأیید نمی باشد جهت کاهش قیمت و پایین آوردن آن بجای استوپ در زیر درب، از پین 217 استفاده می کنند(پین 217 مانند یک لولای معمولی می باشد که هیچ کنترلی بر وزن در و آرام بسته شدن آن ندارد) که اصلاً مورد تأیید نمی باشد و باعث می گردد که درب ها به شدت به هم کوبیده شوند و هیچگونه کنترلی در باز و بسته شدن درب شیشه ای نمی باشد.

شیشه سکوریت سندپلاست
شیشه سکوریت سند پلاست

در انتها می توان به یراق آلات کشویی نیز اشاره کرد که باید در انتخاب آن دقت کرد تا درشیشه ای سکوریت کاملا روان باز و بسته شود.

یراق الات  متنوع دیگری نیز جهت  اجرای نماهای شیشه ای اسپایدر، فریم لس ، لامل، کرتین وال موجود میباشد که مبحث جداگانه و خاصی میاشند که فعلا به آنها نمی پردازیم.

محصولات شیشه ای مرتبط : قیمت انواع نرده شیشه ای 

نصب درب های شیشه ای

در شیشه ای سکوریت جهت پارتیشن های اداری
پارتیشن با شیشه سکوریت

یکی از موارد مهم در عملکرد خوب اینگونه درب ها، نصب آن می باشد. نصب باید مطابق با استانداردهای نصب و در یک محیط کاملاً تراز و شاقول صورت پذیرد.

نصب تأثیر بسیار زیادی در شکیل بودن و زیبا بودن درب شیشه ای سکوریت شما دارد حتماً باید اصول اندازه گیری دقیق و نصب رعایت گردد در غیر اینصورت درب شیشه سکوریت عملکرد خوبی را از خود نشان نخواهد داد.

بهتر است در محل نصب دور تا دور از قوطی 4*6 آهنی استفاده گردد.

یکی دیگر از خدمات مجوعه فاراد پنجره اجرای درب های شیشه ای سکوریت می باشد که در تولیدات خود از شیشه گریدA و یراق آلات ایرانی و آلمانی درجهA استفاده می نماید و تمامی نکات نصب استاندارد درب های شیشه ای سکوریت توسط مهندسین و کارشناسان فنی رعایت می گردد.

محصولات مرتبط : انوع شیشه بالکنی 

شیشه بالکنی

کاربردهای درب های شیشه ای 

مهمترین کاربردهای درب شیشه ای عبارتند از

  1. جهت مراکز تجاری، بیمارستان ها و ادارات
  2. در منازل مسکونی و یا مجتمع های مسکونی جهت جدا کردن محوطه لابی از پارکینگ، لابی از راه پله و راه پله از آسانسور (از الزامات آتش نشانی برای دودبند  در ساختمان های 5 طبقه)
  3. ساخت اطاقک های شیشه ای با شیشه سکوریت جهت جدا سازی قسمت های مختلف تولیدی، ادری و مسکونی
  4. پوشاندن بالکن های توسط شیشه سکویت، بالکن شیشه ای، طوری که قابلیت تمییز شدن شیشه را داشته باشد.
  5. کابین های دوش و حمام، کابین های شیشه ای حمام که قسمت دوش را از سایر قسمت های حمام جدا میسازد.
  6. استفاده در اجرای نماهای شیشه ای اسپایدر

یکی دیگر از خدمات مجوعه فاراد پنجره اجرای درهای شیشه سکوریت می باشد که در تولیدات خود از شیشه گریدA و یراق آلات ایرانی و آلمانی درجهA استفاده می نماید و تمامی نکات نصب استاندارد درب های شیشه ای سکوریت توسط مهندسین و کارشناسان فنی رعایت می گردد.

Rate this post

تعداد One Comment

  1. با سلام . من در زمینه طراحی و اجرای ویترای یا همان نقاشی های رنگی روی انواع شیشه با کاربردهای مختلف مثل پنجره . درب . پله و…..فعالیت دارم .
    پیشنهادم همکاری در این زمینه میباشد . در صورت صلاحدید تماس حاصل تا توضیحات تکمیلی ارائه شود .
    ممنون و موفق باشید . نادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top