skip to Main Content

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره

در این مطلب کوتاه می خواهیم به تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره بپردازیم.  همانطور که می دانید شیشه 80 درصد یک پنجره را در بر می گیرد پس این نکته بسیار مهم می باشد که در هنکام خرید یک پنجره دوجداره عایق، یک شیشه دوجداره استاندارد بهمراه تزریق گاز آرگون نیز جهت پنجره خود انتخاب نماییم که در کل محصول دوجداره انتظارات ما را از یک پنجره عایق برآورده سازد.

 

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دو جداره یو پی وی سی
چگونگی تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره

 

سرعت صوت در آرگون نسبت به هوا پایین تر است. از اینرو صوت با شدت و سرعت کمتری از آرگون عبور خواهد کرد و از شدت آن گرفته می شود. پس آرگون به عنوان یک عایق صوتی نیز می تواند عمل کند

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره پنجره  upvc و آلومینیومی:

1- آرگون گازی است بی اثر از اینرو با تزریق گاز آرگون در بین فضای بین دو شیشه هیچ گونه تبادل شیمیایی بین شیشه و چسب ، اسپیسر و چسب ، اسپیسر و شیشه و سایر متعلقات در بین فضای دوجداره شیشه اتقاق نخواهد افتاد.

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره
تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره

2- ضریب انتقال حرارت در گاز آرگون بسیار پایین تر از هوا می باشد.

با تزریق گاز آرگون هوا از بین دوجدار شیشه خارج شده ، از اینرو با جایگزین شدن آرگون در فضای بین دو شیشه ، ضریب انتقال حرارت نیز پایین می آید و این بدان معناست که آرگون مانع انتقال سریع گرما و سرما از سمت جدار داخل به جدار خارج  و بالعکس می گردد.

در واقع مانند یک عایق گرما و سرما عمل می نماید.

 

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دو جداره upvc
تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره

3- سرعت صوت در آرگون نسبت به هوا پایین تر است. از اینرو صوت با شدت و سرعت کمتری از آرگون عبور خواهد کرد و از شدت آن گرفته می شود. پس آرگون به عنوان یک عایق صوتی نیز می تواند عمل کند

4- خاصیت بی اثر بودن آرگون طوری است که اجازه تعرق و میعان در بین دوجدار شیشه را نمی دهد. البته نقش رطوبت گیر که در داخل اسپیسر های آلومینیومی تزربق می گردد در گرفتن رطوبت بین دوجدار شیشه بسیار مهم می باشد.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 1402

با توجه به مطالب گفته شده در بالا شما می توایند به تاثیر گاز آرگون در شیشه های دو جداره  پی ببرید. پس در هنگام خرید پنجره دوجداره و پنجره upvc ویستابست حتما شیشه دوجداره تمام صنعتی از فروشنده بخواهید.

چگونه از وجود گاز آرگون در پنجره دوجداره خریداری شده مطمئن شویم؟

محل قرار گیری سوپاپ های تزریق گاز آرگون در شیشه دوجداره در کنج های اسپیسر های آلومینیومی می باشد و یا در عرض بالا و پایین.

در شیشه دوجداره شما و بر روی اسپیسر آلومینیومی باید 2 سوپاپ گاز در جهت های مخالف به رنگ طوسی و یا مشکی ، قرار داده شده باشد. یکی جهت تزریق گاز و دیگری جهت خروج هوا در حین تزریق گاز آرگون.

 

جهت کسب اطلاعات فنی و فروش در ارتباط با پنجره های upvc و پنجره آلومینیومی  شما می توانید با واحد فروش فاراد پنجره  به شماره 22895334- 22895430 تماس حاصل فرمایید.

تاثیر گاز آرگون در شیشه های دو جداره
تاثیر گاز آرگون در شیشه های دوجداره

 

Rate this post

تعداد 13 نظر و سوال

  1. باسلام
    ازاطلاع رسانی وتوجه شمابه انتخاب بهتر ودقیقترمصرف کنندگان متشکروسپاسگزارم.

  2. سلام. خیلی ممنون از اطلاعات شما. پرسشی داشتم. آیا رنگ زدن قاب پنجره ها باعث صدمه به شیشه های آرگن دار می شود و حتما باید قبل از کار گذاشتن شیشه ی آرگن دار قاب ها رنگ زد یا بعد از آن هم می شود؟

    1. باسلام
      رنگ قاب پنجره دوجداره و پنجره upvc هیچ گونه ارتباطی با گاز آرگون داخل شیشه دوجداره ندارد. فقط جهت رنگ پنجره upvc باید دفت شود که از رنگ مخصوص upvc استفاده شود.

  3. سلام خسته نباشید،پنجره های ما هیچگونه گرد و خاکی به خانه نمیاره،ولی در تابستان به شدت گرم میشه خانه و در زمستان سرد علت چیست؟

  4. سلام روز بخیر
    ببخشید شیشه های شما که گاز خالی نمیکنه؟چه معیاری برای اطمینان از این موضوع هست؟

    1. باسلام
      اگر شیشه دوجداره شما به صورت کاملا صنعتی تولید شده باشد هرگز گاز آن خالی نخواهد شد .

  5. سلام،پنجره و شیشه های منزل دوجداره هست،اما صدای بیرون به وضوح به داخل می آید،آیا راه حلی برای کاهش صدای بیرون هست؟آیا میشود در حالتی که شیشه ها نصب هستن گاز آرگون یا گاز دیگری که عایق صدای بهتری باشد تزریق کزد؟

    1. باسلام
      اگر پنجره دوجداره دارید اما هنوز صدا می آید ، چندین دلیل دارد. مهم ترین آن این است که پنجره دوجداره استانداردی استفاده نکرده اید. این نکته بسیار مهم می باشد که هر پنجره دوجداره ای عایق صوت و گرما و سرما نمی باشد.
      عوامل تاثیر گذار:
      1- نوع شیشه دوجداره
      2- نوع یراق آلات
      3- نحوه تولید و نصب پنجره دوجداره همگی از عواملی هستند که بسیار مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top