skip to Main Content

آشنایی با پنجره دوجداره

امروزه با توجه به مباحث مربوط به انرژی لزوم استفاده و آشنایی با پنجره دوجداره بر همگان روشن شده است.

آشنایی با پنجره دوجداره فاراد
آشنایی با پنجره دوجداره فاراد

 

در این مطلب می خواهیم به قیمت انواع پنجره دوجداره و آشنایی با آنها بپردازیم:

آشنایی با پنجره دوجداره  و انواع مورد استفاده در ساختمان ها :

1- پنجره دوجداره UPVC

2- پنجره دوجداره آلومینیومی 

3- پنجره دوجداره چوبی

 

پنجره دوجداره UPVC: 

این نوع پنجره از پروفیل ها UPVC تولید می گردد. در این نوع پنجره دوجداره پروفیل های UPVC در سایزهای مورد نظر برش داده می شود.

قیمت پنجره upvc استاندارد با توجه به مزیت های عایقی ، مناسب انتخاب می باشد.

پس از انداختن گالوانیزه مخصوص در داخل پروفیل با ضخامت 1/5 میلیمتر و بصورت سرتاسری ، کنج ها پنجره توسط دستگاه جوش، به یکدیگر جوش داده می شود.

سپس در قسمت های بازشو یراق آلات مخصوص نصب می گردد.

در پنجره upvc اولین نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد ، استفاده از گالوانیزه های U شکل و یا قوطی شکی در داخل پنجره می باشد که استحکام بخش پنجره دوجداره خواهند بود.

آشنایی با پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره و انواع طرح ارسی

بیشتر بدانید:آشنایی با انوع پنجره ارسی فاراد پنجره که بصورت دوجداره تولید می گردد.

همانطور که می دانید پروفیل UPVC بدون گالوانیزه هیچ گونه مقاومتی در برابر فشار باد از خود نشان نخواهد داد و به راحتی دچار تغییر شکل خواهد شد.

همچنین یراق آلات و سایر اتصالات باید در قسمت گالوانیزه پیچ گردند. 

 

پس این نکته بسیار مهم می باشد که حتما پنجره دوجداره شما داخلش گالوانیزه با ضخامت 1/5 میلیمتر و با ابعاد استاندارد داشته باشد. 

پنجره دوجداره مدل upvc در انواع مختلف لولایی ، کشویی، فولکس واگنی و آکاردئونی قابل تولید می باشد. 

در استفاده از پروفیل های upvc جهت تولید پنجره دوجداره حتما ابعاد و محل نصب پنجره دوجداره از نظر فشار های وارده از طرف باد و بررسی ممان اینرسی لازم، باید بررسی شود .

در واقع ار استفاده از upvc محدودیت سایز داریم و این نوع متریال جهت پنجره های بزرگ مناسب نمی باشند. 

بیشتر بدانید: ابعاد استاندارد جهت پنجره دوجداره یو پی وی سی 

در ذیل قیمت حدودی پنجره upvc با ابعاد و طرح های مختلف آورده شده است. قیمت ها مربوط به پاییز 1402 می باشد.

در پایین قیمت ها بر اساس یراق worne ساخت کشور ترکیه محاسبه شده است ،

بهتر است جهت پنجره های کشویی با توجه به تحمل وزن بالای غلطک های آلمانی roto ، بهتر است جهت روان بودن بازشو های کشویی و طول عمر یراق الات ، حتما از یراق آلات roto ساخت کشور آلمان استفاده شود.

قیمت ها بر اساس گالوانیزه داخلی به ضخامت 1/5 و لاستیک epdm محاسبه شده است. در صورت استفاده از یراق آلات roto آلمان تقریبا25 درصد به قیمت ها اضافه می گردد. 

محصولات پنجره دوجداره و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو – با کد نمایندگی 289 ویستابست – دقیقا مطابق با دفترچه ملزومات فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استانداد 8510 دارای نشان استاندارد با شماره پروانه 734900294 می باشد.

پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان – 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد

 

پنجره دوجداره آلومینیومی:

پنجره دوجداره آلومینیومی در دو نوع ترمال بریک و معمولی قابل تولید می باشد.

همانطور که می دانید فلز آلومینیوم ذاتا رسانا می باشد و براحتی سرما و گرما را از خود عبود می دهد، از اینرو استفاده از پروفیل آلومینیوم معمولی در تولید پنجره ها دوجداره نسل جدید که باید عایق گرما و سرما باشند، پیشنهاد نمی گردد. 

پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره و انواع سری لیفت اسلاید آلومینیومی

در مدل آلومینیوم ترمال بریک، یک تیغه عایق از جنس پلی آمید در بین مقطع پروفیل دوخته می شود بطوری که اتصال پروفیل سمت بیرون و سمت داخل توسط این تیغه عایق قطع می گردد و پروفیل ها از دو طرف به این تیغع دوخته می شوند.

بدین صورت پروفیل آلومینیوم به شکل ترمال بریک در می آید که کاملا عایق می شود.

یک نکته بسیار مهم در استفاده از پنجره های آلومینیومی در این است که پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک دارای حداقل ممان اینرسی با عدد 13 می باشند و تا 26 سانتی متر به توان 4 قابل افزایش “بر حسب نوع پروفیل” می باشند.

این در حالیست که ممان اینرسی در پروفیل های upvc معمولی حداقل 1/6 می باشد و در پروفیل تقویتی ویستابست که محصول انحصاری این شرکت است ممان به عدد 11 می رسد که این عدد حداکثر ممان در پروفیل سری هفتاد ویستابست می باشد که سایر پروفیل های upvc همچین مزیتی ندارند. 

 

 

 

در صورتیکه می خواهید از پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده نمایید حتما از نوع ترمال بریک آن استفاده نمایید. از مزیت های پنجره دوجداره آلومینیومی نسبت به پنجره دوجداره upvc می توان به تنوع رنگ و آنادایز و شکل هندسی پروفیل در پنجره آلومینیومی نام برد. 

یک نکته بسیار مهم در استفاده از پنجره های آلومینیومی در این است که پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک دارای حداقل ممان اینرسی با عدد 13 می باشند و تا 26 سانتی متر به توان 4 قابل افزایش “بر حسب نوع پروفیل” می باشند.

این در حالیست که ممان اینرسی در پروفیل های upvc معمولی حداقل 1/6 می باشد و در پروفیل تقویتی ویستابست که محصول انحصاری این شرکت است ممان به عدد 11 می رسد.

که این عدد حداکثر ممان در پروفیل سری هفتاد ویستابست می باشد که سایر پروفیل های upvc همچین مزیتی ندارند. 

با توجه به بحث ممان اینرسی در پروفیل های آلومینیومی و upvc می خواهیم به این نتیجه برسیم که ابعاد پنجره در استفاده از نوع پروفیل بسیار مهم می باشد.

و برای پنجره های بزرگ نمی توان از upvc استفاده کرد و حتما باید از پروفیل آلومینیوم و با ممان مورد نیاز استفاده کرد.

بعنوان مثال یک پنجره با ابعاد ارتقاع 2/40 و عرض 1/80 آنهم در طبقه بیستم یک ساختمان هرگز نباید با پروفیل upvc تولید شود چون تحمل فشار های وارده از طرف باد را ندارد و طی زمان دچار دفورمگی و تغییر شکل خواهد شد. 

آشنایی با پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره سری 70 ویستابست با مولین استاتیکی

پس فرق پنجره دوجداره upvc با آلومینویمی ترمال بریک 1- تنوع رنگ در آلومینیوم 2- دارا بودن ممان اینرسی بالا در آلومینیوم 3- قیمت بالای پنجره دوجداره ترمال بریک می باشد.

با بررسی ابعاد و محل نصب پنجره شما می توانید به انجام یک هزینه معقول به یک پنجره استاندارد و کاملا عایق دست یابید. 

پنجره آلومینیومی نیز همانند پنجره upvc در مدل های لولایی ، کشویی ، آکاردئونی ، لیفت و فولکس واگنی قابل تولید می باشد. 

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی تقریبا 1/5 برابر پنجره upvc سفید و 1 برابر پنجره upvc دو طرف لمینیت می باشد.

آشنایی با پنجره دوجداره آلومینیومی
آشنایی با پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره دوجداره چوبی:

در گذشته از چوب در تولید پنجره بسیار استفاده می شد. چوب کاملا عایق در برابر سرما و گرما می باشد.

آشنایی با پنجره دوجداره ارسی
آشنایی با پنجره دوجداره ارسی که یک جایگزین مناسب جهت پنجره های چوبی می باشد.

امروزه با توجه به نسل جدید پنجره های دوجداره و استفاده از شیشه های دوجداره و یراق آلات مخصوص پنجره های دوجداره ، و با توجه به گران بودن و پر هزینه بودن پنجره های چوبی و عدم نصب استاندارد یراق آلات دوجداره در پنجره های چوبی ،

از اینرو از این پنجره ها کمتر استفاده می شود و بیشتر از مدل های آلومینیومی و پی وی سی استفاده می شود پنجره های دوجداره چوبی اگر خوب تولید گردند یکی از گزینه های مناسب جهت معماری های سنتی می باشند. 

آشنایی با پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره و انواع آن

شیشه دوجداره استاندارد:

با توجه به اینکه شیشه 80 درصد یک پنجره را تشکیل می دهد از اینرو جهت پنجره دوجداره عایق خود حتما باید از شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایید.

یکی از بهترین انواع شیشه دوجداره و جهت مصارف معمولی شیشه دوجداره 6-4 با فضای داخل 12 میل می باشد.

آشنایی با پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره و انواع شیشه دوجداره استاندارد

این یعنی جداره داخلی شیشه دوجداره شما 4 میلیمتر ضخامت داشته باشد و جدار خارجی شما 6 میلیمتر و فضای بین دو شیشه که باید با گاز آرگون پر شود تا هم عایق صوت و گرما و سرما باشد و هم فضای بین دوشیشه میعان تشکیل نگردد و با اصطلاح شیشه دوجداره بخار نگیرد. 

شیشه دوجداره 6-4 جهت مصارف معمولی یک انتخاب اینده آل می باشد.

اما اگر منزل شما جنب اتوبان است و یا آلودگی صوتی بالایی دارید حتما از شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که جدار خارجی آن از دو شیشه که به یکدیگر پرس شده اند و بین آن یک طلق بی رنگ و عایق با عنوان pvb قرار دارد، استفاده نمایید تا شدت صوت را به میران 70 درصد کاهش دهد. 

شیشه دوجداره استاندارد باید این ویژگی ها را داشته باشد:

1- شیشه ها فلوت و درجه یک باشد و فاقد هر گونه موج ، گره و جوش باشد.

2- دور تا دور شیشه دوجداره به صخامت 8 میل تا 10 میل سیاهی چسب از روبه رو معلوم باشد. یعنی پهنای چسب سیاه از روبه رو از هر طرف حداقل 8 میل باشد. 

3- سوپاپ های گاز بر روی اسپیسر های آلومینیومی قابل رویت باشد. 

4- اسپیسر های آلومینیومی در گوشه ها خم شده باشند و کات نشده باشند.

5- وفتی شیشه دوجداره را تکان می دهید مثل نمک دان صدا دهد ، این صدا به این معنا می باشد که در داخل اسپیسر های آلومینویم مواد ریز سیلیکاژل و یا همان رطوبت گیر تزریق شده باشد. 

6- از چسب اولیه بوتیل تزریقی استاندارد و چسب پلی سولفاید با ترکیب و درصد مشخص استفاده شده باشد. دقت شود از بوتیل های خودسر که همراه اسپیسر می باشند ، استفاده نشود. 

آشنایی با پنجره دوجداره
آشنایی با پنجره دوجداره و شیشه دوجداره استاندارد

جهت کسب اطلاعات فنی و فروش در ارتباط با پنجره های upvc و آلومینیومی  شما می توانید با واحد فروش فاراد پنجره به شماره های 021-22895334 و 021-22895430 تماس حاصل فرمایید. 

Rate this post

تعداد 2 نظر و سوال

  1. سلام و خسته نباشید خدمت شما همکار عزیز و گرامی. وبسایت بسیار عالی و کارآمدی دارید و من بسیار وبسایت شما را پسندیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top