skip to Main Content

پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت

با استفاده از پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت می توانید امنیت محیط مسکونی و یا اداری خود را بالا ببرید . با استفاده این نوع پنجره دیگر نیازی به نصب حفاظ های آهنی که جلوی دید و ویو را می گیرند نمی باشند.

یکی از دغدغه های مهم مردم در زندگی داشتن آرامش و محیط زندگی و کاری امن است و با توجه به رشد جمعیت و صنعت ساخت و ساز و مشغله های روزمره شما خواهان داشتن خانه، ویلا، محل کار و یا مغازه ای امن هستید تا بتوانید از خود و خانواده و دارائی هایتان به نحو احسن مراقبت کنید.

پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت

 

 

پنجرها به عنوان یکی از مهمترین نقاط ساختمان می باشند که می توانند محل دسترسی سارقان و دزدان به داخل ساختمان، ویلا، محل کار و یا مغازه شما باشند و نقش بسیار زیادی را در این زمینه ایفا می کند.

با توجه به فرهنگ و لزوم استفاده از درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی قصد داریم شما را در این مقاله با سیستم درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت آشنا کنیم و بیان کنیم که لازمه های یک پنجره و یا درب دوجداره یوپی وی سی برای ضد سرقت شدن چیست؟

درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی جدا از جزئیات دارای چهار بخش اصلی و مهم می باشد که در بحث ضد سرقت بودن نقش اصلی را ایفا می کنند:

  • پروفیل دوجداره یو پی وی سی
  • شیشه دوجداره
  • یراق آلات
  • دستگیره
پنجره دوجداره
ساختار پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت

حال به تشریح هر کدام از این اجزا و ویژگی های آن در سیستم های دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت می پردازیم:

پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت:

پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی به عنوان نگهدارنده کلیه اجزا پنجره (یراق، شیشه، دستگیره و …. ) نقش بسیار مهمی را در این سیستم ایفا می کند، هرچه پروفیل در غالب استانداردهای جهانی تولید شود سیستم ایمنی و ضد سرقت بودن بیشتری خواهد داشت و جدا از این مسئله استفاده از رین فورس (گالوانیزه) مقاوم و استاندارد در ضد سرقت بودن درب یا پنجره upvc تاثیر گذار خواهد بود.

 

پنجره دوجداره ضد سرقت
پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت

همچنین طراحی شرکت تولید کننده در ارتباط با ضد سرقت بودن پنجره دوجداره یوپی وی سی دخیل است برای مثال پنجره دوجداره می بایست طوری طراحی گردد که به راحتی ورود سارقان را به درون محیط مهیا نسازد و یا همیشه پنجره و یا درب دوجداره یو پی وی سی به گونه ای طراحی گردد که زهوارهای درب یا پنجره (Glazing bead) در خارج از محیط داخلی قرار نگیرد زیرا در این صورت سارق به راحتی زهوار را در آورده و به داخل محیط وارد می شود.

مثلا برای اجرای درب دوجداره یو پی وی سی که به بیرون محیط باز می شود حتما می بایست از پروفیل دوجداره یو پی وی سی بیرون بازشو استفاده کرد، در این حالت درب به بیرون باز شده ولی زهوار در در داخل محیط می باشد در نتیجه سارق نمی تواند به زهوار دسترسی داشته باشد.

 

پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت
پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت

 

شیشه دوجداره ضد سرقت

شیشه به عنوان اصلی ترین متریال تشکیل دهنده یک پنجره دوجداره یو پی وی سی اولین راه و تصمیم گیری برای ورود سارقان به درون محیط می باشد.
قاعدتا یک شیشه تک جداره و یا دوجداره معمولی با اعمال فشار فیزیکی لازم می شکند و شیشه شکسته شده به راحتی دسترسی سارقان را به دستگیره و در نهایت ورود به محل را مهیا می سازد.

شیشه دوجداره ضد سرقت
پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت با شیشه معمولی

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره آلومینیومی 

شیشه دوجداره ضد سرقت می تواند به چند گونه باشد که در اینجا به دو نوع کلی موجود که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد میپردازیم:

شیشه دوجداره لمینیت شده:

در این شیشه لایه بیرونی شیشه از دو لایه شیشه که به وسیله طلقهای PVB (پلی وینیل بوتیرال) هم چسبانیده شده اند (همانند شیشه جلوی اتومبیل) تشکیل شده است و لایه داخلی که به سمت واحد است یک شیشه تک جداره است که می تواند سکوریت (مقاوم شده) باشد.

این شیشه نسبت به شیشه دوجداره معمولی دارای مقاومت مکانیکی بیشتری می باشد و در صورت شکست دو لایه به هم چسبانیده شده بیرونی، شیشه ها به علت وجود طلق میانی (PVB) بر روی زمین ریخته نخواهد شد و به علت چسبندگی شدید لایه (BVB) میانی ورود سارقان به داخل با مشکل مواجه خواهد شد.

شیشه دوجداره حرفه ای ضد سرقت و ضدگلوله با نام ویگارد – V-Guard

شیشه دوجداره ضد سرقت ویگارد طی یک فرایند طولانی و پیچیده تولید شده و به منظور اطمینان و استحکام و کارایی، آزمونهای متفاوتی از جمله پرتاب گلوله فلزی با قطر و وزن مشخص از ارتفاع معینی روی آن صورت می پذیرد.

همچنین میتوان به خاصیت ضد گلوله بودن انواع این شیشه ها اشاره کرد به طوری که پس از اثابت گلوله به سطح شیشه به هیچ وجه وارد محیط داخلی نمی شود.

البته شیشه های دوجداره ضد سرقت و گلوله ویگارد V-Guard دارای تنوع و نوعهای مختلف می باشند که می تواند در آنها چندین لایه شیشه با طلق های PVB، طلق های پلی اورتان و طلق های پلی کربنات استفاده شود. طلق های PVB می توانند ضد سرقت و یا ضد گلوله باشند.

بطور خلاصه اگر به دنبال یک پنجره ضد سرقت هستید این ترکیب به شما پیشنهاد داده می شود. پنجره UPVC سری 70 ویستابست یا آلومینیومی ترمال بریک، بهمراه یراق 2 حالته ROTO و از همه مهمتر استفاده از شیشه های V-Guard تولید ونوس شیشه.

یراق مخصوص جهت  پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت :

یراق به عنوان نگهدارنده پروفیل فریم (Frame) و پروفیل بازشو(Sash) در یکدیگر نقش بسیار مهمی را در پنجره ایفا می کند.
یراق در پنجره دوجداره یو پی وی سی باید به گونه ای طراحی شده باشد که سارقان تنوانند با هیچگونه وسیله و فشار فیزیکی بر پنجره به داخل محیط ورود پیدا کنند.

در یراق آلات با سیستم ضد سرقت پین های قارچی شکل وجود دارد که پس از بسته شدن و چرخاندن دستگیره در پلیت های ضد سرقت درگیر شده و بدین ترتیب مانع ورود سارقان حتی با استفاده از دیلم و وسائل دیگر به داخل محیط می شود.

پیشنهاد می شود در پنجره دوجداره خود جهت بالا بردن امنیت از یراق دوحالته ROTO آلمان استفاده نمایید.

همچنین لازم به ذکر است حتما می بایست در پنجره دوجداره یوپی وی سی ضد سرقت از یراق دو حالته (Tilt & Turn) با پینهای قارچی استفاده شود زیرا در پنجره یوپی وی سی با یراق تک حالته (Turn) فقط پینها در یک ضلع وجود دارند آن هم در ارتفاع ضلعی که دستگیره بر روی آن نصب شده است  و سه ضلع دیگر پنجره بدون پین و پلیتهای قارچی می باشند،

اما در یراق دو حالته (Tilt & Turn) ضد سرقت در چهار ضلع پنجره دوجداره یو پی وی سی پین ها و قفل های قارچی وجود دارند که باعث ضد سرقت شدن کامل پنجره های دوجداره یو پی وی سی می شوند.

 

دستگیره ضد سرقت درب و پنجره یوپی وی سی:

برای محدود کردن سارقان جهت استفاده و بازکردن درب و یا پنجره دوجداره یو پی وی سی می بایست دستگیره ها به صورت کلید خور باشند تا فعال بودن آن برای دیگران غیر ممکن باشد و فقط مالکین با در دست داشتن کلید امکان باز و بسته کردن درب یا پنجره دوجداره یو پی وی سی را داشته باشند.

بطور خلاصه اگر به دنبال یک پنجره ضد سرقت هستید این ترکیب به شما پیشنهاد داده می شود. پنجره UPVC سری 70 ویستابست یا آلومینیومی ترمال بریک، بهمراه یراق 2 حالته ROTO و از همه مهمتر استفاده از شیشه های V-Guard تولید ونوس شیشه.

مجموعه فاراد پنجره تولید کننده سیستم های دوجداره یو پی وی سی قادر به تولید و اجرا انواع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت می باشد.

همچنین این شرکت قادر است مشاوره های لازم را جهت اجرا درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی ضدسرقت به مشتریان عزیز اعلام نماید.
امید است با مطالعه نوشته ” پنجره دوجداره یو پی وی سی ضد سرقت “بتوانید پنجره ای ایمن برای محیط کار و محیط زندگی خود انتخاب نمائید.

3/5 - (1 امتیاز)

تعداد 19 نظر و سوال

    1. سلام
      دوست عزیز خوب شد شما متوجه این موضوع شدید. متاسفانه عمل کپی پیست در ایران به سادگی صورت می پذیرد. بار علمی کم و واسطه بودن و نه تولید کننده ، باعث اینجور کارها می شود. البته خوشحال میشویم که مطالب سایت ما توسط دیگر سایت ها مورد استفاده قرار گیرد زیرا هدف آگاه سازی در ارتباط با پنجره upvc با کیفیت می باشد. جهت کسب اطمینان قبل از خرید پنجره حتما کد نمایندگی و شماره ثبت را خواستار شوید.
      با تشکر- فاراد پنجره

    1. بله- جهت پنجره های بانک حتما باید از شیشه های ضد سرقت با 22 میل استفاده کرد. جهت فریم ها می توان از پروفیل upvc استفاده کرد.

    1. باسلام
      شیشه ضد سرفت فابل نصب بر روی انواع پنجره دوجداره از جنس upvc و آلومینیوم می باشد.

  1. آیا امکان نصب رو پنجره های قدیمی آلومینیومی بدون تعویض چهارچوب هست؟

  2. سلام . پنجره ما دوجداره هست ولی قفل نداره طبقه پنج هستیم یه پسر کوچولو دارم و خیلی میترسم چجوری میتونیم قفلدارش کنیم ؟؟

    1. باسلام
      جهت ایمنی بیشتر پنجره دوجداره می توانید از دستگیره های کلید خورد استفاده نمایید.

  3. باسلام این جور در ها را از کجا گیر بیاریم ما داریم خانه می‌سازیم گفتیم که در بالکن رو شیشه ای بزاریم ولی امنیت برام خیلی مهمه تو شهر خودمون اصلا از اینجور در ها گیر نمیات

  4. سلام واقعا خیلی خوب توضیح دادید من یه خونه قدیمی خریدم میخام بازسازیش کنم و میخام پنجره های دو جداره کار بگذارم یه سوال دارم آیا در های کشویی بو پی وی سی خوب هستند؟ آیا قفل دارند؟

  5. ساختمان ویلای مسکونی در حال ساخت دارم و نمیخوام که حفاظ آهنی بزنم. چهارتا پنجره ثابت 3*2 متر دارم. و پنجره بالکن و اتاق ها که کوچکتره. لطفا راهنمایی کنید که صد درصد امنیت داشته باشم. مرسی

    1. با سلام
      هم نوع پروفیل مهم است و هم نوع شیشه ، پروفیل و پیچ های نصب بسیار مهم می باشد. شیشه دوجداره نیز باید از نوع ضد سرفت استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top