skip to Main Content

راهنمای نصب فریم آهنی پنجره دوجداره – فاراد پنجره

نوشته راهنمای نصب فریم آهنی پنجره دوجداره یک مطلب بسیار مهم و فنی می باشد که قبل از اینکه اقدام به ساخت فریم آهنی پنجره نماییید باید نوع پنجره دوجداره خود را انتخاب کرده و فریم آهنی را بر اساس آن سفارش دهیم.

راهنماي نصب فریم آهنی پنجره دوجداره 

وجود فریم آهنی و کیفیت ساخت آن ، نقش بسیار مهمی در استاندارد نصب شدن پنجره دوجداره دارد و باعث می شود پنجره در یک سطح تراز و همباد نما ،  نصب گردد و تاثیر بسیار مستقیمی بر کارکرد روان پنجره دوجداره دارد.

سطح مقطع استاندارد جهت فریم هاي آهنی پنجره دوجداره

1) با توجه به سطح مقطع 6 و 7سانتی متري پروفیل ویستابست جهت فریم هاي آهنی حتما از قوطی هاي 60*40 و یا 60*30 (باتوجه به ابعاد) در میانه تیغه استفاده گردد.

ابعاد فریم آهنی پنجره دوجداره جهت پروفیل هاي روکوب داریا پروفیل های لبه دار:

2) با توجه به سطح مقطع 4سانتی متري پروفیل لبه دار بازسازي ویستابست جهت فریم هاي آهنی پنجره دوجداره  حتما از قوطی 40*40 استفاده گردد همچنین دقت فرمایید تا فریم آهنی هم باد با گچ تمام شده (از داخل) گردد.

فریم آهنی پنجره دوجداره

ارتفاع مناسب جهت نصب فریم هاي آهنی

3) فریم آهنی پنجره را طوري نصب نمایید که درهنگام بازشدن پنجره  دوجداره ،لنگه بازشو به سقف کاذب و یا جا پرده اي گیر ننماید.

4) در صورت استفاده از فلاشینگ،جهت آب بندي بهتر پنجره دوجداره، ورق فلاشینگ را تا روي قوطی ادامه دهید.

فریم آهنی پنجره  دوجداره آشپزخانه 

5) در طراحی هایی که سینک در زیر پنجره دوجداره قرار دارد، توجه گردد که فریم آهنی در ارتفاعی نصب گردد که هنگام بازشدن پنجره، لنگه بازشو به شیر ظرف شویی گیر نکند.

عرض و ارتفاع استاندارد جهت فریم هاي آهنی پنجره دوجداره

6) عرض و ارتفاع فریم هاي آهنی پنجره دوجداره را طوري طراحی نمایید که درهنگام طراحی پنجره  دوجداره عرض بازشوها بین 50 تا 85 سانتی متر و ارتفاع آنها حداکثر 180 سانتی متر شود. جهت دربها ارتفاع استاندارد 210 تا 220 سانتی متر می باشد.

پروژه پنجره یو پی وی سی

فریم هاي آهنی پنجره هاي دوجداره  قوسی  شکل

7) فریم آهنی پنجره دوجداره قوسی شکل و طرح دار حتما حتما باید توسط دستگاه نورد خم گردد تا شعاعی از دایره درآید.

مطالب مرتبط : قیمت انواع پنجره دوجداره خم 

قیمت پنجره دوجداره خم

نصب استاندارد فریم هاي آهنی پنجره دوجداره

8) در فریم هایی با عرض و ارتفاع بالاي 5  متر علاوه بر شاخک هاي اتصال افقی از شاخک هاي اتصال به سقف نیز استفاده نمایید.

 قانون 1/70 شهرداری در پنجره های دوجداره مشرف به هم:

9) با توجه با اجراي قانون 1/70 شهرداری  درنورگیرها و واحدهاي مشرف به هم ،توجه فرمایید که فریم آهنی پنجره دوجداره درارتفاع مناسبی نصب گردد  که بازشو به سقف کاذب ویا جا پرده اي گیر ننماید چون در اینصورت پنجره شما هم از بالا کتیبه می خورد و هم از پایین و این شکل اصلا استاندارد و شکیل نمی باشد.

نصب فریم آهنی پنجره دوجداره

قانون 1/10 آتش نشانی جهت پنجره های دوجداره

10) باتوجه به اجراي قانون 1/10 متري درپنجره هاي دوجداره  قدي از طرف آتش نشانی پیشنهاد می گردد که درصورتیکه از نرده یا صراحی استفاده نمی نمایید، فریم آهنی پنجره را در ارتفاع 20 یا 30 سانتی متري از کف نصب نمایید تا کتیبه ثابت از بیرون شکل خوبی را به پنجره شما بدهد.

معرفی پنجره دو جداره فارادوین

 

مقاله فوق حاصل تجربه مهندسین شرکت فاراد پنجره تولید کننده پنجره های دوجداره و از نمایندگان شرکت ویستا بست میباشد که در اختیار سازندگان محترم قرار میگیرد. شرکت فاراذ پنجره – نماینده ویستا بست از ابتدای پروژه تا انتهای آن همواره همراه شما خواهد بود.

خم کاری پروفیل upvc فاراد پنجره | بهترین کیفیت

شما می توانید ساخت فریم آهنی پنجره دوجداره قوس دار را با توجه به حساسیت بالا در ساخت ، به مجموعه فاراد پنجره بسپارید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با واحد فنی مهندسی شرکت فاراد پنجره حاصل فرمایید.

   فاراد پنجره – نماینده ویستا بست 

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top