skip to Main Content

انتخاب بهترین یراق آلات پنجره دوجداره


  انتخاب بهترین یراق آلات پنجره دوجداره از نکات مورد توجه هنگام خرید پنجره دوجداره می باشد. یراق آلات به شکل دستگیره درب و پنجره ها، دستگیره کابینت، شیرهای آب، قلاب لباس، مغزی درب ها و هزاران موارد مشابه دیگر در زندگی ما وجود دارند.

جرا درانتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره باید دقت و وسواس به خرج دهیم؟

ما به یراق آلات نیاز داریم و زندگی بدون آن‌ها دیگر به هیچ عنوان ممکن نیست. بنابراین آشنایی با یراق آلات، انتخاب درست و به جای آن‌ها و استفاده از یراق آلات با کیفیت می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود روند زندگی ما داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با یراق آلات انواع  پنجره دوجداره با ما همراه باشید.

یراق و پروفیل مناسب جهت پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

بیشتر بدانید: استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره دوجداره

استاندارد های مهم در انتخاب پنجره دوجداره

پروفیل

کلمه پروفیل، یک کلمه با ریشه انگلیسی است، که به معنی مقطع ثابت و طول زیاد است. منظور از پروفیل upvc، پروفیل‌هایی است، که در مقاطع مختلف و برای تولید و ساخت افراد درب‌ها و پنجره‌های دوجداره upvc مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از نظر کیفیت و همچنین قیمت ، مهمترین نقش را در ساخت پنجره upvc دارد. هرچه کیفیت بالاتر باشد ، مشکلات پنجره دو جداره کمترخواهد بود.

یک پنجره دوجداره با کیفیت پایین ممکن است از نظر ظاهری برای عموم مصرف کننده قابل تشخیص نباشد ، اما مشکلاتی که ممکن است در آینده برای کاربران ایجاد کند حتی ممکن است آنها را از پنجره upvc متنفر کند.

مشکلاتی از قبیل تغییر رنگ (زرد یا قهوه ای) پروفیل ، شکستگی پروفیل یا حتی تغییر شکل و تخریب آن ممکن است برای پروفیل با کیفیت پایین بوجود آید. پس انتخاب بهترین پروفیل به دوام پنجره دوجداره شما کمک می کند.

متداولترین پروفیل هایی که برای پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از:

  • ویستابست
  • همارشتن
  • هافمن
  • سالاماندر
  • وکا
  • آلوپلاست
یراق آلات دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است

شیشه پنجره دوجداره
از آنجا که شیشه دو جداره عامل مهمی در عایق صدا است ، بنابراین استاندارد شیشه دو جداره از اهمیت بالایی برخوردار است مشخصات یک شیشه دو جداره استاندارد:
گاز آرگون در درجه اول به این دلیل است که عایق صوتی و حرارتی را بهبود می بخشد. ثانیاً ، در شیشه یا رفلکس رنگی ، گاز آرگون اجازه نمی دهد که اکسیژن با تزریق سیلیکون با دستگاه های خاص ، کیفیت رفلکس شیشه را تحت تأثیر قرار دهد.

نصب بوتیل اسپیسر در شیشه دو جداره ، بوتیل اسپیسر از آب بندی زود هنگام و تخلیه هوا همزمان با تزریق گاز آرگون جلوگیری کرده و تزریق گاز را بی فایده می کند.

بیشتر بدانید: ویژگی های شیشه دوجداره صنعتی

بهترین یراق آلات و پروفیل
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

انتخاب بهترین یراق آلات پنجره دوجداره از نظر کارایی و زیبایی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای یراق آلات زیبایی آن‌ها است. مثلا یک درب، یک پنجره دوجداره، یک کابینت یا یک کمد را در نظر بگیرید. برای درب نیاز به استفاده از دستگیره‌هایی است که در انواع و اشکال مختلف وجود دارد و علاوه بر کارآیی، به زیبایی درب نیز کمک می‌کند .
برای کمدها و کابینت‌ها نیز، استفاده از دستگیره‌های مختلف می‌تواند بر زیبایی ظاهری آن‌ها بیفزاید.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 

در مورد درب و پنجره های دوجداره، انواع مختلف لولاها و دستگیره‌ها می‌توانند باعث تغییر سبک و جهت باز و بسته شدن پنجره‌ها شوند به این ترتیب در زیبایی و کارآیی آن‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند.

یراق پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

پیشرفت تکنولوژی از قبیل قفل و یراق آلات درب و پنجره دوجداره، باعث شده است که این نوع درب و پنجره‌ها از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار گیرند. طرح‌های زیبا و ایمن یراق آلات پنجره دوجداره معمولا طوری است، که این درب و پنجره ها را از چهار جهت قفل کرده و امنیت فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

این درب و پنجره‌ها در عین حال به راحتی فقط با چرخش آسان یک دستگیره و به وسیله قفل‌هایی به شکل قارچی به قاب‌های‌شان محکم می‌شوند. همین امر سبب افزایش ایمنی درب و پنجره دو جداره می‌شود. صنعت تولید یراق آلات درب و پنجره، همواره در حال توسعه و نوآوری است و همین موضوع منجر به تولید یراق آلات با تنوع فراوانی شده است.

انواع یراق آلات پنجره دوجداره

به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است. این یراق آلات بسیار مستحکم هستند و در درجه بالایی از نظر ماندگاری متریال قرار دارند. در ادامه به معرفی برخی

انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره و تاثیر هر یک از عوامل بر کیفیت پنجره دوجداره :

انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره یعنی اینکه اگر می خواهیم یک پنجره upvc عایق داشته باشیم، اول باید پروفیل upvc استانداردی انتخاب کنیم و بعد متریال یراق آلات.

از یراق آلات خوب آلمانی roto را انتخاب کنید و ترک برند vorne ، پروفیل هم بهترین پروفیل موجود در بازار ویستابست است که چگالی آن نیز از سایر پروفیل های موجود بالاتر است و استاندارد بسیار مهم RAL آلمان را نیز دارد.

از مهم‌ترین انواع یراق آلات پنجره دوجداره خواهیم پرداخت:

یراق اسپانیولیت پنجره دوجداره
اسپانیولت که در اصطلاح قفل درب نیز نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد.

این جزء تاثیر مهمی بر کیفیت درب و پنجره دوجداره می‌گذارد. بی‌کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره‌های درب شده و آن را از کار می‌اندازد.

اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه یا آلمان هستند. انواع آلمانی این نوع یراق به دلیل دو زبانه بودن از کیفیت و امنیت بالاتری برخوردار است.

یراق آلات دوجداره

دستگیره درب و پنجره
انتخاب دستگیره مناسب برای درب و پنجره، باعث افزایش طول عمر کلی درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن می‌شود. نصب دستگیره‌های بلندتر باعث می‌شود که فشار کمتری به اسپانیولت وارد شود. همچنین دستگیره هایی که دارای اهرم توپُر هستند، از کیفیت بالاتری برخوردارند
مورد دیگری که در انتخاب دستگیره اهمیت دارد، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است.

همچنین ماشین‌کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی باعث آسان‌تر شدن نحوه حرکت آن می‌شود. علاوه بر این‌ها، کیفیت آلیاژ استفاده شده در ساخت شفت چهار پهلو به کارکرد بهتر و طولانی‌تر دستگیره‌ها کمک می‌کند.
در صورتی که فنر جنس مناسبی نداشته باشد، عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می‌کند. آخرین موردی که درباره دستگیره‌ها باید به آن توجه کرد، زوار جای پیچ است. این مورد حتما باید استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی و خرد داشته باشد.

یراق آلات دوجداره

زبانه قفل یراق کاربردی دیگری است که برای درب و پنجره کاربرد دارد. در پنجره های دوجداره، چه زبانه قفل بلند و چه کوتاه باشد، باید به طوری نصب شود که در هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود فیکس شود و به درستی جا بیفتند

سیلندر درب و پنجره
از دیگر یراق آلات پنجره دوجداره که کاربرد فراوانی دارد، سیلندر است. یکی از بهترین انواع سیلندرهای درب و پنجره، سیلندرهای برنجی هستند، که معمولا توسط آلومینیوم کاور می‌شوند.

زبانه قفل و پنجره دوجداره
زبانه قفل یراق کاربردی دیگری است که برای درب و پنجره کاربرد دارد. در پنجره های دوجداره، چه زبانه قفل بلند و چه کوتاه باشد، باید به طوری نصب شود که در هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود فیکس شود و به درستی جا بیفتند. حداقل وزن لولا نیز باید برابر با ۱۱۰ گرم باشد تا بتواند در برابر شکستن از خود مقاومت نشان دهد.

بیشتر بدانید: متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc

انواع بازشوهای پنجره دوجداره
درب و پنجره دوجداره دارای یراق آلات مختلف با نام بازشو است. بازشوها در انواع مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند. انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره شامل بازشوهای یک حالته،‌ دوحالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی می‌باشد.

انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

یراق بازشوی کلنگی طوری نصب می‌شود، که نقطه دید را از روبه‌رو مسدود می‌کند. بازشوهای دو حالته در مواردی کاربرد دارد، که باز شدن پنجره بر روی دو محور عمودی و افقی مطلوب است.

بازشوهای دوحالته در برابر صوت، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق‌بندی محکمی دارند.

با استفاده از این بازشوها، می‌توان هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش داد.

انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

یراق‌های مربوط به بازشوهای کشویی،‌ در مواردی کاربرد دارند که با محدودیت فضا مواجه هستیم و می‌خواهیم ازپنجره دوجداره کشویی استفاده کنیم.

در نهایت، یراق آلات پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای عایق‌بندی بسیار بالایی هستند و حتی از پنجره‌های کشویی نیز کاربردی‌ترند. این نوع یراق قیمت بالایی دارد، اما قابل نصب بر روی پروفیل‌های ارزان‌تر نیز می‌باشد .

الزامات فنی پنجره دوجداره
انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

در مجموع باید گفت برای انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره باید ابتدا با انواع پروفیل ها آشنا شوید. بسته به هزینه ای که می خواهید برای تهیه آن پرداخت کنید یکی از مهمترین معیارهای لازم برای خرید پروفیل با کیفیت خرید آن از مکان هایی است که به شما ضمانت خرید کالای اورجینال را خواهند داد./انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

 

 

اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

 

امروزه پیشرفت های زیادی در صنعت تولید درب و پنجره های دوجداره صورت گرفته است. همچنین یراق آلات پنجره ها پیشرفت زیادی داشته و علاوه بر راحتی و زیبایی، ایمنی این پنجره ها هم افزایش داده است.

به طوری که پنجره های یو پی وی سی تولید شده از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشند. یراق آلات پنجره های upvc به طور کلی شامل یراق دو حالته، یراق تک حالته، یراق کشویی و یراق تاشو می باشد.

یراق پنجره

یکی از عواملی که در انتخاب یک پنجره خوب بسیار مهم است نوع یراق آلاتی است که برای آن انتخاب می‌شود. اصولاً خریداران به دلیل نداشتن اطلاعات در مورد یراق آلات نسبت به آن توجه خاصی نشان نمی دهند و تصور می کنند تنها پروفیل اهیمت دارد.

اما باید توجه کرد که همانطور که در خرید یک پنجره خوب پروفیل، شیشه، مونتاژ و نصب صحیح مهم است، یراق آلات نیز به همان نسبت مهم می باشد.

عدم رعایت ملاکها و معیارهای دقیق موثر بر کیفیت و استاندارد یراق آلات می تواند تاثیر مستقیم و منفی داشته باشد. به دلیل باز و بسته شدن همیشگی درب و پنجره upvc یراق آلات نقش مهم و اساسی در کیفیت این پنجره ها دارند.

انتخاب یراق آلات استاندارد و البته نصب صحیح آن می تواند تضمینی بر کیفیت درب و پنجره upvc باشد. در ادامه به بررسی کیفیت یراق آلات مورد استفاده در مدل های تک حالته و دو حالته خواهیم پرداخت.

یراق آلات در پنجره های upvc تک حالته

دستگیره پنجره های upvc

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت یراق آلات، بعضی از تولیدکنندگان متاسفانه به دلیل جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، بدون بررسی تاثیر آن بر کاهش کیفیت، از یراق آلات ارزان و فاقد کیفیت استفاده می کنند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. چرخ دنده اسپانیولت ها یا همان یراق آلات درب که باید با آلیاژ بسیار مرغوب تولید شود تا به مرور زمان در اثر استفاده زیاد دچار فرسودگی و شکستن نشود. در غیر این صورت قسمت رزوه های پیچ دستگیره ضعیف شده و پس از نصب دستگیره شکسته می‌شود و یا باعث هرز شدن دندانهای پیچ می گردد.
  2. روکش اسپانیولت: روکش باید استاندارد بوده و حداقل ۳۰۰ ساعت مقاومت در برابر تست آب و نمک را داشته باشد تا در مناطق مرطوب دچار فرسودگی و خوردگی نشود.

  1. مقدار دستگیره‌ها: در انتخاب دستگیره‌ها ارتفاع دستگیره، وزن مناسب آلیاژ مربوطه، پایه های پلاستیکی ضخیم، رنگ کاری چند لایه، شفت چهار پهلوی مقاوم و چرخ دنده های داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.
  2. جلو قفل یا زاماک (کیپ) یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره upvc می باشد. وزن مناسب آن ۱۳ گرم بوده که در بازار با وزن ۷ گرم بسیار یافت می‌شود و وزن سبک این قطعه باعث ضعیف شدن و آسیب پذیر شدن آن می گردد. استفاده از جلو قفل نامرغوب و سبک به دلیل فشار زیاد، بسیار آسیب پذیر بوده و باعث تغییر حالت و شکستگی شده و در نتیجه پنجره از حالت استاندارد خارج می گردد.
  3. لولاها: لولا های بی‌کیفیت که بصورت توخالی عرضه می شوند تحمل وزن پنجره را نخواهند داشت. همچنین ممکن است در هنگام رنگ کاری به صورت یک لایه و ضعیف رنگ شوند که با کوچکترین سایش رنگ از بین میرود.

بیشتر بدانید: اعطا نمایندگی فروش و نصب پنجره دوجداره

یراق آلات درب و پنجره های دو حالته

کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

  1. تحمل وزن اولین نکته حائز اهمیت در تمامی یراق آلات دو حالت می باشد. ۱۰۰ کیلوگرم حداقل وزنی است که این سیستم از یراق آلات در اندازه‌های مختلف بازشو باید تحمل کند.
  2. تست آب نمک: انجام تست آب نمک جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی هنگام استفاده از این یراق آلات در مناطق مرطوب است، که حداقل تست آب نمکی که می بایست گواهی آن توسط آزمایشگاه های معتبر صادر شده باشد برابر استاندارد معادل ۵۰۰ ساعت می باشد.
  3. گوشه های بالا و پایین مورد استفاده در یراق آلات دو حالته به دلیل اهمیت فراوان این قطعات و نوع کاربرد آنها باعث گردش یراق و انتقال نیرو به تمامی قطعات می‌شوند. باید از لحاظ سایز مقاومت و آلیاژ مصرفی مورد توجه قرار گیرند تا در هنگام عملکرد دچار شکستگی و هرز شدن دندانها نگردد.
  4. لولای بالای قاب باید دارای ضامن پین باشد تا پین به راحتی از جای خود خارج شود. رعایت نکردن این امر می‌تواند منجر به جدا شدن لنگه از قاب شده و موجبات خسارات جبران ناپذیری را فراهم کند.
  5. قفل امنیتی که روی اسپانیولت قرار می گیرد. باید این قابلیت را داشته باشد که در هنگام بسته شدن پنجره لنگه را کاملاً در محل استاندارد خود هدایت نموده و مانع نفوذ گرد و غبار آب و صدا گردد.

اهمیت برند سازنده

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات مهمترین بخشی است که در هنگام خرید پنجره دوجداره و upvc مورد توجه قرار می گیرد.

چرا که ایمنی و طول عمر پنجره ها به کیفیت یراق آلات بستگی دارد. به همین دلیل خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر که برندهای معتبری را عرضه می کنند، بسیار مهم می باشد.

برند روتو roto یکی از انواع یراق آلات بکار رفته در پنجره های دوجداره است. این برند ساخت کشور آلمان بوده و کیفیت فوق العاده بالایی دارد.

یکی از ویژگی های بارز آن که باعث فروش بالای این محصول شده است، امنیت خوب آن است. این یراق آلات تحمل بالایی در برابر ضربه و خراش داشته و علاوه بر زیبایی چشمگیر طول عمر بالایی نیز دارند.

پیشنهاد فاراد پنجره با سابقه ۱۵ ساله در صنعت در و پنجره دوجداره پروفیل ویستابست می باشد که تنها پروفیل ایرانی موجود در بازار می باشد که دارای گواهینامه به روز آزمایشگاه RAL آلمان مثل پروفیل ویستابست و یراق roto آلمان ( 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد) است. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس فرمایید.

 

4.9/5 - (32 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top