skip to Main Content

استاندارد ملی پروفیل های یو پی وی سی در و پنجره دوجداره

یکی از انواع پروفیل هایی که در ساخت و تولید در پنجره دوجداره  و پنجره upvc از آن ها استفاده می گردد، پروفیل های پلی وینیل کلراید می باشد که دارای مقاومت ضربه ای (H-CVP) است. حال سوال اینجاست که این نوع پروفیل به چه صورتی می تواند مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار بگیرد؟ برای این پروفیل ها چه نوع آزمون های فنی و تخصصی نیز باید صورت بگیرد تا در نهایت بتواند نشان استاندارد ملی ایران را دریافت کند؟

پنجره دوجداره

پاسخ سوالات ذکر شده در بالا توسط استاندارد شماره 6840 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به شرح ذیل می باشد:

تدوین این استاندارد به منظور تعیین ویژگی ها و روش های آزمون پروفیل های اکسترود شده تهیه شده از پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا می باشد، همچنین به منظور تولید درب و پنجره های دوجداره مورد استفاده در دیوارهای خارجی می باشد. سوالی که در اینجا مطرح است آن است که اساس آزمون های فنی بر پروفیل های upvc پنجره دوجداره بر چه مبنایی می باشد؟ روش آزمون به چه صورت می باشد؟ محیط آزمون بایستی دارای چه شرایطی باشد؟ رعایت چه لزوماتی ضروری می باشد و نتایج حاصل از آزمون های انجام شده به چه معنایی می باشد؟

پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا، نوعی از پروفیل ها هستند که از آن ها برای ساخت و تولید در و پنجره upvc ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد،

در واقع شرح اینکه برای اخذ نشان اسناندارد این نوع پروفیل ها، تست فنی صورت می گیرد که به منظور مقاومت آن ها در برابر آتش سوزی احتمالی ساختمان و در و پنجره ها می باشد تا دچار اشتعال نگردد،

دوم اینکه پروفیل های مورد استفاده در برابر نشست احتمالی بنا و زلزله های خفیف دچار شکستگی و یا حتی خمیدگی نگردند و در نهایت مصرف کننده نهایی از کیفیت فنی استاندارد لازم این نوع پروفیل ها در تولید پروفیل های پنجره دوجداره اطمینان گردد و این موارد کاملا زیر ذره بین توسط کارشناسان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار میگیرد.

استاندارد پروفیل پنجره دوجداره

نگاه فنی

استاندارد شماره 6840موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به ارزیابی کیفیت پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا(PVC-H) مورد استفاده در ساخت در و پنجره دوجداره اختصاص دارد .
توضیح ضروری اینکه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین ،تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی )را در اختیار و براساس اعلام این موسسه تدوین استاندارد در رشته های مختلف کمیسیون های فنی مرکب ازکارشناسان موسسه،صاحب نظران مراکز وموسسات علمی ،پژوهشی،تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط با موضوع صورت می گیرد.

نکته ی مهمی که در این خصوص وجود دارد آن است که استاندارد های ملی در جهت اهداف مختلفی همچون مطلوبیت ها و مصالح ملی با توجه به شرایط مختلف از جمله شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع می باشد.

صاحبان حق و نفع شامل تولید کنندگان، مصرف کنندگان، بازرگانان، مراکز علمی و تخصص و نهادها و سازمان های دولتی می باشد.

به همین منظور پیش نویس استاندارد های ملی برای نظرخواهی به مراجع ذی نفع و اعضای کمیسیون های فنی مربوطه ارسال می گردد و در نهایت پس از دریافت نظرات و پیشنهادها در کمیته ملی مربوط به آن رشته طرح، در صورتی که مورد تصویب قرار بگیرد آنگاه به عنوان استاندارد ملی (رسمی) چاپ و منتشر می شود.

 

کلیاتی درباره استاندارد ملی 6840 یکی از استاندارد های پروفیل پنجره دوجداره :

در پیش گفتار استاندارد ملی شماره 6840موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آمده است : استاندارد پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا (PVC-H) مورد مصرف در ساخت درب وپنجره دوجداره –ویژگی ها و روش آزمون که پیش نویس آن توسط کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده ودر هفتاد و نهمین جلسه کمیته ملی استاندارد ساختمان . مصالح ساختمانی مورخ 31/1/82، مورد تایید قرار گرفته است ،

استاندارد پروفیل یو پی وی سی پنجره دوجداره
پروفیل یو پی وی سی استاندارد جهت پنجره دوجداره

به استناد بندیک ماده3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر میشود .

توضیحی که در اینجا لازم به ذکر می باشد آن است که برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت هایی که در سطح ملی و جهانی در زمینه های مختلف اعم از صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران رخ می دهد در مواقع لزوم تجدید نظر خواهند شد و در صورتی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها هرگونه پیشنهادی مطرح گردد،

در هنگام تجدید نظر از سوی کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهند گرفت. به همین منظور برای مراحعه به استانداردهای ملی ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آن ها استفاده نمود.

در تهیه و تدیون این استاندارد سعی بر آن شده است که با توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه تا حدالممکن بین استاندارد و استاندارد ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.
یکی از نکات مهم در خرید پنجره دوجداره داشتن استانداردهای لازم است که می بایست در هنگام خرید به آن توجه گردد
پروفیل یو پی وی سی مصرفی در تولید پنجره دوجداره  شرکت فاراد پنجره دارای کلیه استانداردهای داخلی از جمله استاندارد ملی ایران و استاندارد جهانی SKZ و RAL آلمان میباشد.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top